HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Melkus RS1000

2009.08.28. 10:19 :: Sidaries

Ha már indítottam egy sorozatot a Deloreanhoz hasonló autókról, akkor az utolsó részre nem szabad elfelejteni a Melkus RS1000-et sem. Habár amikor elkezdtem a Bricklinnel még nem gondoltam, hogy a Delorean mindhárom rokonáról írni fogok, de így alakult. Amennyiben valamilyen fontosabb autót kihagytam, lehet kommentelni és kiegészítem a sorozatot.

Na de vissza a Melkusra. A legfontosabb különbség az előzőekkel szemben, hogy a Melkus nem nyugaton készült, hanem az NDK-ban, szigorú tervgazdálkodási keretek között. Ez bizony sok helyen meg is látszik rajta. Habár a Delorean esetében is azt mondják, hogy mindegyik autó különböző, itt ez fokozottan igaz.

Az autó főtervezője Heinz Melkus, híres autóversenyző volt. 1968-ban kezdték az autó tervezését és az első év végére már meg is volt 3 prototípus.

Az autót versenyzésre alkalmas napiautónak szánták. Végül 101 darab készült el belőle 1969 és 1979 között, majd lefújták a gyártást. Bukásról itt nem beszélhetünk, mert az NDK-ban olyan nem létezett. :)

A Deloreanhoz hasonlóan sirályszárnyas ajtóval rendelkezett és üvegszálas műanyag volt a karosszéria. A motor középre került és egy 1 literes, 3 hengeres, kétütemű Wartburg motor hajtotta, de a későbbiekben volt 1,2-es motor is. Az 1 literes motor teljesítménye 75-115 lóerő között váltakozott attól függően, hogy utcai vagy versenyautónak szánták illetve, hogy mikor gyártották. Mivel az autó mindössze 680kg-ot nyomott, ezért ezzel a teljesítménnyel a nyugati versenyautók között sem kellett szégyenkeznie. A Melkus végsebessége 210 km/h volt, de ilyen nagy sebességnél már eléggé nehéz irányítani. Elég szép teljesítmény egy olyan autótól, ami a karosszériát leszámítva 90%-ban megegyezik a mindannyiunk által ismert Wartburggal.

A fogyasztása 10 liter körüli, de inkább afeletti. Az ajtóról külön semmit sem találtam, de nekem könnyű szerkezetűnek tűnik. Az egész autóra érvényes egyfajta tökéletlenség. Szerintem ezen is mindig szögelni kellett valamit. Jelenleg 70-80 túlélő darabról beszélnek, ami elég magas arány a korához képest. 

Készül az utód is. A tervező dédunokája készül gyártani a Melkus RS2000-et. Egyelőre még csak tervek vannak egy egy méretarányos makett.

A hivatalos bemutató most szeptemberben lesz a frankfurti autóshown. Nekem eléggé Porsche utánérzetnek tűnik, majd meglátjuk. Éppen a környéken leszek, lehet, hogy beugrok. :)

Aki bővebben szeretne olvasni róla, annak ajánlom a következő linket:

www.origo.hu/auto/veteran/20060830alnoksag.html

2 komment

Címkék: egyéb autó

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr481343629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.08.31. 09:01:47

Fincsi.
Egyszer egy itthoni KGST-veterántalálkozóra érkezett három, ha jól rémlik, két piros és egy sárga.
Elmentek fagyizni, megálltak a cukrászda előtt, és jött apuka, gyerekkel.
- Úúúú, apu, nééééézd, mi aaaaaz?
- Fiam, nem látod ? Ferrari.
Ekkor kijöttek, beültek, indítottak, felhangzott a pömpörömmmpömmmpömmm.
- Apúúúú, apúúúú, miért van ilyen furcsa hangja?
- Ne kérdezősködj állandóan !
süti beállítások módosítása