Még valamikor régen kérte valaki, hogy írjak az új szériás Deloreanekről. Ha jól emlékszem, akkor valahol az előző sorozatom elején jártam vagy talán még korábban. Aztán mivel a Deloreanklub az időt eléggé liberálisan kezeli, ezért úgy gondolom még most is jókor van. Szóval akkor a új szériás Deloreanek:
Az egész 1997-ben kezdődött, amikor Stephen Wynne (jelenlegi DMC elnök) és James Espey (jelenlegi DMC alelnök) felvásárolták az egykori KAPAC raktárból a fennmaradó készleteket, valamint megszerezték az összes gyártási, névhasználati stb. jogokat. Ekkor indították el újra a Delorean Motor Companyt, ami általában az eredetitől való megkülönböztetés miatt DMCH-nak, Delorean Motor Company Houstonnak hívja magát.
Az évek teltek, az internet segítségével egyre ismertebbé váltak, majd végül a Deloreanközösség központi szervizévé nőtték ki magukat. Végül 2008-ban jött el az idő arra, hogy kihasználják a gyártási jogaikat. Mivel rendes gyáruk nem volt, ezért a saját csarnokukban álltak neki a kézi gyártásnak. Emiatt az autók lassan készülnek, áruk magas, de minőségük sokkal jobb, mint az eredetieknek volt. Körülbelül 2 autó/hónap a sebességük, az indulóár pedig 57500$.
Ezek az autók kb. 80%-ban eredeti, 20%-ban új, fejlesztett alkatrészekből készülnek. Az új fejlesztések között van egy erősebb motor (Ugyanaz a blokk, de már 197 lóerős verzióban - Ez az úgynevezett Stage II motor. Az eredeti a stock, közben pedig van a Stage I.), fejlesztett felfüggesztés (Eibach gyártmány), újabb mp3-as rádiók, iPod és Bluetooth interfész, navigációs rendszer, 140mph-s óra, minden esetben hátsó elektromos antenna és még sok egyéb kis dolog. Újabban már jobbkormányosítást is vállalnak!
Volt egy érdekes mellékvágánya az újításoknak, ami talán jobb sorsra lett volna érdemes. Ez pedig az új autóbelső kifejlesztése. Több verzió is készült amik között elég kicsi volt a különbség, ezekből itt az egyik:
Sokkal modernebb kinézet, van akinek jobban tetszik. Szerintem a Delorean szögletes formájához nem annyira illik, de megértem azt akinek bejön.
Itt egy másik verzió új kormánnyal és másfajta középkonzollal:
Miután már túl voltak a teszteken, kiszámolták a várható költségeket (30000$ fölötti összeget költöttek rá eddig) és úgy döntöttek, hogy nem lehetne értelmes áron adni őket, ezért lefújták a projectet. Az addig elkészült belsőket eladták a gyártási jogokkal együtt és visszatértek a régiek felújításához.
Aki videót akar nézni az új autókról, annak pedig ajánlom a régebben már említett Jay Leno műsort, ahol leteszteli az autót.
Még egy utolsó dolog az új autók VINjéről. Itt nagy volt a keverés, sokan mondanak sok félét, de ahogy utánaolvastam kiderült, hogy ezek az új autók nem kapnak új VINt, hanem egy régi autót újítanak fel tökéletesre és annak a VINjét kapják meg. Ez több szempontból is előnyös. Az egyik, hogy így le lehet oldtimerezni a vadi új autót, a másik pedig, hogy nem kell feleslegesen papírmunkát csinálni (és sok pénzt fizetni) a DMCH-nak. Hátrány viszont, hogy nem "valódi" új autókról beszélünk.
Ha pedig valaki venni szeretne egyet, akkor a várólistára itt lehet felkerülni: