HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A Delorean család

2010.07.29. 09:16 :: Sidaries

Kicsit előrébb hozom a pénteket, mert holnap szerintem neccesebb lesz a napom.

John Deloreanről elég sok információt találni a neten, viszont a családjáról sokkal kevesebbet. Próbáltam minél több mindent összeszedni és egy ilyen ömlesztett bejegyzésben most le is írom, amiket sikerült. Ezeknek az infóknak egy része megtalálható a delorean.hu-n is, de szerintem van értelme egy ilyen összegzésnek is.

John Delorean szülei az Osztrák-Magyar Monarchia területéről vándoroltak ki valamikor az 1900-as évek elején. Apja román, anyja magyar származású volt. Ezzel kapcsolatban sokféle információ kering a neten, de én ezt a verziót láttam a legvalószínűbbnek. Valamint ezt támasztja alá az, hogy találtam egy Delorean Gyula nevű nagyváradi képviselőt, aki szerintem valami távoli rokon lehet. Egy keresés egész sok mindent ad ki a nevére.

Szóval a szülők a kivándorlás után angol nyelvtudás hiányában elég rossz munkákat tudtak csak vállalni. Zachary Delorean a detroiti Ford gyárban volt segédmunkás 1925-ben, mikor John született, olykor ácsmunkákat is vállalt. Anyja Kathryn Pribak Delorean a GE-nél dolgozott. 

Zachary elég hirtelen haragú ember volt, akinek későbbi élete során komoly problémái adódtak az alkohollal is, ezért volt hogy Kathryn Johnt és három öccsét felpakolva hosszú időre Los Angelesbe költözött, testvéréhez. Végül 1942-ben elváltak.

Johnnak három testvére volt, Charles (néhány forrás Markot a fiát említi), George és Jack. Georgeról és Jackről semmit nem találtam, de az biztos, hogy Charles Deloreannek  volt egy jól menő Cadillac kereskedése, aki a fiára, Mark Deloreanre hagyta 1967-ben alapított vállalkozását, aki két unokatestvérével vezette a céget, majd 2005-ben adta el a Spitzer Management Co.-nak, hogy más, meg nem nevezett üzletbe kezdjen. A cég telephelye a Lakewood 1600 W. 117th St. címen volt, ezen a linken megnézhető. Annak idején pedig olyan volt, mint itt a képen. Charles annak idején a bajba került DMC-t is megpróbálta megvenni, de Sol Shenkkel szemben alulmaradt.

John unokabátyja (Earl Pribak) a Chryslernél dolgozott, az ő kérésére végzett el egy posztgraduális mérnöki képzést a Chryslernél.

johndeloreanesgyerekek.jpg

John Deloreannek egy gyereke született Christina Ferraretől Kathryn valamint örökbe is fogadott egyet, Zacharyt. Jelenleg mindketten apjukról forgatnak filmet, nagy meglepetésre nem ugyanazt, hanem mindegyikük különbözőt. Erről itt írtam. Volt még egy késői gyereke is a negyedik feleségétől, Sheila.

A végére pedig még egy érdekesség John Deloreanről. Eleinte profi zenész szeretett volna lenni, mert nagyon jól játszott klarinéton. Olyannyira, hogy még ösztöndíjat is kapott érte. Később felvették egyetemre és ezért fel kellett adnia a zenekarrierjét.

3 komment

Címkék: john delorean

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr592184141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2010.07.30. 13:12:42

DeLorean nem szép ember, de gavallér!

(vót valamikó)

p-parker 2010.08.01. 08:23:03

Én is 5 évig klarinétoztam mellékesen ! :)
És én is lemondtam a művészi karrieremről a műszaki pályám miatt !Lehet el kéne gondolkodnom ,hogy egy autó gyárba kellene menni dolgozni ???

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2010.08.01. 11:29:20

@p-parker: Úgy látom a jövőd meg van írva. :)
süti beállítások módosítása