Az előző pénteki bejegyzésekkel szemben, ma nem történelem, hanem jövőkép érkezik, ugyanis a net (általam ismert része :) ) a héten az elektromos meghajtású Deloreannel van tele.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy elég régóta vannak már elektromos meghajtású Deloreanek. A youtube-on elég sok videót találni róluk, de eddig még nem jutottam el addig, hogy megemlítsem őket, mert habár működtek, nekem nagyon kezdetlegesnek tűntek. Programozói hasonlattal élve még alpha verziósok voltak, nem is béták. A héten viszont megvolt az idei DMCH-s nyílt nap és most ők is bemutatták a verziójukat a problémára. Saját elmondásuk szerint is 0.9-es verziószámú a gép, de ahogy megnéztem, ez már tényleg legalább béta Ők EV-nek hívják, gondolom, mint Electric Vehicle. Először akkor egy videó:
Aztán pedig egy kis történelem. Na jó, igazából nem történelem, hanem egy kis okoskodás és elméleti fejtegetés. Két hónappal ezelőtt a dmctalkra felkerült egy kép egy új műanyag alsórészről. Elég sokan értetlenkedtek, hogy miért kell ezeket újragyártani, mikor a javításuk nem annyira nehéz, mint mondjuk az acélelemeké, tehát miért nem inkább bal első acélelemet gyártanak újra? Aztán természetesen szétoffolták a fórumot, de megoldást nem tudtak adni a kérdésre, bár páran jól érezték, hogy ennek köze lehet majd a nyílt naphoz.
Ez az egész téma most tűnik megoldottnak. Ugyanis az EV az akkucsomag miatt 200 fonttal (90 kg) nehezebb, mint az eredeti DMC-12 és ezt a súlynövekedést a DMCH az új alsórésszel kívánja kompenzálni, ugyanis a gyártástechnológia jóval fejlettebb, mint a 30 évvel ezelőtti, habár a nyomóformák ugyanazok!
Ezen kívül több változtatást is kap(ott) az autó. A benzinmotor és sebváltó hiánya egyértelmű, de ezen felül az akkucsomag elosztásával jelentősen javult a súlyeloszlás, és a következő prototípusban levő motor a mostani DC motor helyett már (regenerative) AC lesz és ez a tervek szerint további hatékonyságnövekedést hoz majd. Ehhez a részhez nem értek, de ha jól értem, akkor hasonló fékenergia visszanyerő rendszer lesz benne, mint a mostani hibridekben.
Néhány impresszív adat, amit eddig tudni lehet a gépről.
Teljesítmény: 260 LE (5000-6000 rpm)
Nyomaték: 488 Nm (0-7200 rpm)
Gyorsulás: 0-100 km/h - 4,9 s
Végsebesség: 200 km/h
Hatótáv: 110 km (normál vezetés)- 160 km (takarékos vezetés)
Akku élettartam: 7 év vagy 160 000 km.
Ár: kb. 100 000 $ (meglevő autó átalakítása kb. 35 000 $)
Megjelenés éve: 2013
És végül pár kép és linkek: 1 2 3