HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Töréstesztek

2009.02.20. 13:18 :: Sidaries

Megint egy rövidebb bejegyzés, most két videóval. Mostanában nagy divat az autókat töréstesztek alapján is osztályozni. Ezek a dolgok '80-as évek elején még gyerekcipőben jártak. Amikor a Delorean elkészült, korának az egyik legbiztonságosabb autójának tartották. Volt rendes gyűrődőzónája és a gyártás során is nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra. 

És most a videók: 

Ez a törésteszt 35 mp/h sebességgel készült, tehát körülbelül 56 km/h-val. Szépen összetörik az autó, de itt azért szerintem túlélhető az ütközés.

Itt pedig 40 mp/h, azaz 64 km/h sebességgel ütköztetik szegény autót. Ha jól tudom, akkor ez a mostani tesztebesség az Euroncap teszteken. Ahogy olvastam, ezeknek a törésteszteknek az adatait a George Washington egyetemen őrzik. A telemetria szerint az utasok kisebb sérülésekkel, horzsolásokkal megúszták volna az ütközést. Ez annak köszönhető, hogy habár az autó rommá törik, ezzel el is nyeli az ütközés energiáját. Itt viszont meg kell említenem, hogy ezt csak egy helyen olvastam, általánosságban senki nem tud biztosat mondani az elemzésekről. 

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy oldal és hátsó ütközést itt még nem teszteltek és a szériaautók már nem kaptak légzsákot. Most pedig pár gyakorlati példa:

- A dmctalkon van egy csávó akibe hátulról belerohant egy részeg, valami böszme amerikai autóval, kb. 70 km/h-s sebességgel és sértetlenül kiszállt. Pontosabban kimászott miután kirúgta a szélvédőt. Az autó természetesen totálkáros lett. 

- Egy ismerősöm pedig (Welmoed, Hollandia) vagánykodott valami csajnak a vizes úton, megcsúszott és 70 km/h-val egy villanyoszlopnak csapódott. A villanyoszlop kitört, az autó bal ajtaja tropa lett és elég jól megtört a műanyag is alatta, Welmoednek pedig elszakadt a kabátja. Az autó egyébként javítható volt, azóta is megy.

- Egy újabb baleset egy kisebb erejű frontális ütközéssel.

Mivel a későbbiekben rendesen kielemeztem a törésteszteket a rendelkezésre álló dokumentumok alapján, ezért meg kell említeni, hogy az európai piacra szánt autót letesztelték Európában is. Sajnos erről semmi adatom nincsen, viszont a képdokumentáció sokkal jobb, mint az Amerikai. Ez volt az úgynevezett MIRA teszt.

 

Szólj hozzá!

Címkék: evolúció dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr74954770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása