Mostanában a neten pár helyen feltűnt egy hír, hogy lesz hivatalos Delorean kerékpár. Nem csak egy átmatricázott normál, hanem egy saját fejlesztésű high-end cucc. Habár én magam nem vagyok nagy bicajos (elvégre ezért van az embernek autója, nem? :) ), Bopat rárepült a témára és beszerzett pár képet és információt. Most levelezését olvashatjátok, ahogy ő azt megírta, minimális módosításokkal:
Jópár éve Marc és Steve Wynne együtt vacsoráztak és arról beszélgettek, hogy venne egy kerékpárt mert szeret biciklizni, amikor valaki a társaságukból viccből odaszólt nekik hogy ő is venne egy Delorean kerékpárt. Marc szerint, aki kerékpárguru, az akkor a piacon levő autó márkás kerékpárokba nincs semmi különleges, csak egy felmatricázott átlagos cucc. Steven azt mondta, ha egyszer elkészül egy Delorean bicikli, az csak olyan lehet amilyen volt a Delorean a maga idejében, azaz azoknak az álmoknak meg kell felelni. Tehát ő nem egyezne bele egy felcímkézett akármilyen kerékpárba. Akkor kérte meg Marc-ot hogy ha elő tud állni egy ilyennel, akkor azt ő szívesen látná.
Kb. 3 évvel később itt az eredmény, az ikonikus rozsdamentes acélból készült gép, amely high tech technikával - belső váltó, bordásszíj, a legjobb olasz anyagokból készült váz: a Delorean kerékpár megszületett! Majd tele is lett vele az internet.
Persze árak sehol, szokás szerint. Emiatt úgy döntöttem, hogy utánaérdeklődöm és ha már ott vagyok, akkor megpróbálok minél több infót beszerezni. Emiatt a hivatalos weboldalon megadott email címre írtam, és meglepetésemre postafordultával" válaszoltak minden kérdésemre.
A Delorean cég azzal bízta meg Marc Moore-t hogy egy olyan biciklit tervezzen ami méltó a Delorean nevéhez, tehát előremutasson, ne legyen egy átlagos kerékpár. Jelentem, sikerült.
Első látásra semmi különös, de ha alaposabban megnézzük, van egy két huncutság.
1. A hajtás bordásszíjas:
A bordásszíj elvileg karbantartásmentes lehet, csendes, nem koszos, könnyebb egy lánchoz viszonyítva, jó a rezgéselnyelő tulajdonsága. Ami kétséget ébreszt bennem az az, hogy milyen érzés lehet tekerni? Oda akarok kilyukadni, hogy terhelés hatására mennyit nyúlik? Bár ha belegondolok, hogy a vezérlést is ilyen (vagy hasonló szíjak) mozgatják egy motorban, akkor már meg is válaszoltam a kérdést: semennyit.
2. A váz:
A váz Columbus XCR rozsdamentes acélból készült, ami egy nagyon spéci anyag. Akit érdekel a technikai blabla, az olvasson utána itt. A lényeg hogy nagyon könnyű és nagyon vékony a cső/váz de egyben a legmerevebb is a piacon levő vázak közül. A cső vastagsága helyenként csak 0,4 mm, ami borzasztóan vékony. Egy átlagos 53 cm-es váz súlya mindössze 1420 gramm, ami nincs másfél kiló!
Emiatt nagyon drága, csak a váz 4000 dollár körül mozog. És itt el is értünk a legfontosabbhoz, az árhoz: Amerikában 5.490 dolláros áron kerül majd a boltokba. Itthoni áron ez olyan 4100 euro ami nem kevés, de nem ám. Ja és ez nem tartalmazza az alacsony magyar áfát meg egyéb sápokat.
Persze ezért a legújabb SARTO váz jár, high tech meg minden. De a legfontosabb, hogy ez lesz a hivatalos Delorean kerékpár. Amikor Marcnak sokalltam az árat ezt írta:
,,Remember i had a mandate from Delorean motor company to no just make a cheap bike with a Delorean badge on it but a quality product that any cyclist would be proud to own and ride, Something worthy of the enduring Delorean name, something I think we accomplished well."
"Emlékezz csak, hogy azt az megbízást kaptam a Delorean Motor Companytől, hogy ne csak egy olcsó Delorean matricás kerékpárt készítsünk, hanem egy olyan minőségi terméket, amit minden biciklista büszkén birtokolhat és használhat. Valami olyat, ami méltó a Delorean névhez és azt hiszem ezt sikerült is elérnünk."
Ami az árusítást illeti, a kerékpár azonnal elérhető, bárhova küldik azonnal, tehát egyszerre jelenik meg mindenhol. A kerékpár különböző méretekben lesz elérhető.
Ez pedig álljon itt utószónak:
Crafted from Columbus XCR stainless steel to deliver a ride second to none.
Live the dream! Ride the dream.