Miközben az olasz úttal kapcsolatban rendezgetem a képeket meg a mondanivalókat, addig idemásolom a fórumról Hannibal (minimálisan módosított) idei osztrák találkozós beszámolóját. Aki ott olvasta annak nem lesz újdonság, de szerintem többen vannak akik örülnek, hogy nem maradnak le róla.
Évente egyszer, tavasszal megrendezésre kerül a kétnapos Oldtimer Messe, Tulln városában, ami Bécstől olyan 30 percre van. Sietni nem érdemes, mert traffipax a környéken van pár. A terület a Messegelände nevű, itthon a Hungexpohoz hasonlítható, de annál valamivel kisebb, VISZONT 100%-osan kihasznált, egy nap alatt teljesen bejárhatatlan, 25000 fedett és 60000 szabadtéri négyzetméterszámú hely. Korai keléssel sikerült nyitás után fél órával érkeznem, 9-18-ig van nyitva. A civilek számára a parkolás már ekkor reménytelen, eddig ingyen, most már a közelben 3 eurós napi díjért lehet parkolni. Árkon-bokron-füvön-vízen, lekopogom, a rendőröket nem érdekli. Én egy kurzparkzone azaz elvileg fizetős lakónegyedi utcában álltam meg, talán hétvégén ott sem, minden esetre nem büntettek meg, legalábbis nem tudok róla. A belépő idén 11 euróra nőtt 10-ről.
Ennyit a háttérinfókról, lássuk a lényeget! Tavaly előtt egy sem, tavaly 1 belső parkolós és egy külső parkolós Delót sikerült vadásznom, idén érdekesebb lett a helyzet...
Szóval mindjárt érkezéskor kiszúrtam a kerítésen keresztül egyet, leparkoltam, megvettem a jegyet, félrelöktem mindenkit és megnéztem, kivel van dolgom. Még nem láttam.
Látszólag valami rozsdamentes rendszámkerete volt elöl-hátul, jobb első sárvédőben antenna, hátul krómvég, fekete belsős manuális, New Yorkból származik, Bécsbe való a rendszáma alapján, hátul rozsdamentes lemezkékből van kirakva az embléma a lökhárítón, a szálcsiszolás nem volt túl szép rajta. Sajnos aztán mire mentem egy kört, eltűnt. De ennél sokkal érdekesebb infó, hogy a VIN-je: SCEDT26T4BD007069, ezt Sidnek el is sms-eztem rögtön.
Az imént említett autónál - minthogy ilyenkor több a magyar, mint bármi egyéb nemzetiségű, szintén beleneveltem nem egy emberbe, hogy ez nem alumínium, sosem volt az. Meg megpróbáltam népszerűsíteni a honlapot, majd kiderül.. Aztán odébb is álltam, míg járás-kelés közepette felfedeztem rokonságot a Porschéval is! Hehe.
Igen! Az a targa oszlop rozsdamentes acél Hát ennyi rokonságot találtam, na mindegy, viszont nem kellett sokat lépnem, mire hopp, még egy DMC! Azt hittem, megzavarodtam, de szerencsére mégsem. A két rendszám között csak a város betűje tér el, ez ugyanis Grazba való:
Ő egy szürke belsős szintén manuális, talán a sötétebb kerekekkel, SCEDT26T8CD011286 VIN-nel. Bordátlan csomagtértető emblémával. Vin szerint ugye 1982-es.
Tudni kell, hogy 10 pavilon jellegű épület található a kiállításon, ebből 5 lényegi, a többiben étterem, rendezvények, alkatrészvásár és modellautó boltok kapnak helyet rend szerint. Ide vonatkozik, hogy 1:43 és 1:18 méretűekkel is találkoztam, meg persze az 1/24-es Wellyvel is, Sun Starból 49,90-es euró árat tudok mondani, ami 15000 Ft körül van és mindegyik féle megtalálható volt, kivéve az én arany színű modellemet. Több helyen is ez az ár jellemző, szóval nem feltétlenül éri meg érte többet adni, kivéve, ha SOS ajándéknak kell, de azt ki-ki maga tudja. Én továbbra is 10-12000 Ft körül tartom az árát, amit megadok érte. A kicsiknek sincs kevesebb ára, az 1:24-es az nagyon pótlólagos részletességű, de ahhoz képest 3000-3500 körül meg lehet kapni itthon.
Nem térek ki az egyéb autómárkákra, amiket a kiállításon láttam, mivel azon lenne nehezebb gondolkodnom, hogy mit NEM láttam. Egyszerűen elképesztő, hogy milyen színes a paletta, 2-3 éves Tullni látogatással ki lehet meríteni a földkerekség összes gyártóját szinte. Megjegyezném, hogy az agyonültetett és rat-esített kocsik, főleg VW-k, a teszkótuningos audik-opelek és bmw-k sem voltak közel s távol sem a parkolóban, normális kinézetű és tuningos autók voltak láthatóak mindenfelé. Kár, hogy egy nap olyan rövid, mert a környék is teli van autókereskedésekkel, és nem csak német autókkal. Na visszatérve a témához, mindenki emlékszik, hogy a közelmúlt találkozóira reménykedtünk Lotusban, de csak nem jöttek. Tullnban azonban elcsíptem ezt:
Lotus Esprit S2
Ahogy kóvályogtam, valahogy elkapta a fülemet egy hang, megrándult a nyakam, megfordult a lábam, és kattintottam. Ez lett belőle:
Arra tudok következteti a pixelek alapján, hogy ez a [BN DMC 12] rendszámú lehet, amiről a fekete oldalcsíkos 82-es tulaja is tett említést, mivel távozása közben őt legalább sikerült elcsípnem annak köszönhetően, hogy gyakorlatilag körbeparkolták és nem tudott távozni egykönnyen. Egy őszes hajú tulajdonos, amolyan Zsiga forma, és egy lányának gondolható hölgyike voltak az autóban, majd miután várták a kiúthoz vezető megoldást, derítették ki, hogy jobb hátsó index az nincs.
Főleg Sidnek címezve néhány érdekesség: Ausztriában nincs (vagy nekem legalábbis ezt mondta a fickó) klubja az autónak, csak a németeknél. Elmondtam neki, hogy honnan jöttem és emlékezett rá, hogy Komáromban látta a Delót. Elmondtam neki, hogy 2 van, hova valósiak, OT-s mindkettő. Ő itt említett badeni delót, szerintem a felső képen talán ez látható, mert biztos, hogy badeni (ahogy az is, amit az első posztban tettem közzé tavalyról), és ez is DMC 12 rendszámú, amit igen gyakorinak titulált. Nos, ez már nem kérdés. Említettem neki a nehéz kuplungot, amin nagyon elcsodálkozott, majd beültetett az autójába, és azt kell mondjam, hogy teljesen normális, egy hétköznapi autóénál csak fél árnyalatnyival volt nehezebb nyomkodni, mint ahogy emlékszem, a tiedén. A beszélgetésünk itt rövidre zárult, mert sikerült kiutat találniuk, de nagyon jó fej volt, öröm volt látni rajta, hogy örül az érdeklődésnek Sajnos pont ekkor merült le az egyik fényképező a zsebemben, a másik meg a kocsiban volt, így a VIN tábláról stb. nem tudtam már képet csinálni. Volt pár Scirocco is, láttam egy szép, szürke, 82-es Camaro RS-t, hát az nyami volt, de ha az amcsi frontot akarom elemezni, akkor meg inkább ez volt a látványos, 1958 körüli, C1-es Corvette:
Három a magyar igazság és egy a ráadás alapon, az utolsó pavilonban megláttam a negyedik Delót aznap, ami kiírás szerint is restauráció alatt van, főleg a belvilágát jellemző módon:
Tanulságos, de nekem kicsit sok ez a színvilág ide:
Hát, röviden ennyi. A kiállítás még vasárnap is tartott, jövőre nem érdemes kihagyni, én biztosan megyek, mert ezzel a beszámolóval semmit sem mutattam, kivéve közös érdeklődésünk alanyát.
Végül pedig egy kis kiegészítés tőlem:
A DMC-12 rendszámú Deloreanekről tudok. Münchenben beszéltem a tulajokkal és azt mondták, hogy három ilyen rendszámú autó van, mindegyik más tartományban. A klub pedig létezik is meg nem is. Az oldaluk megvan még, de a jelszót meg mindent régen elfelejtettek hozzá, nem használják, nem frissítik.
A kuplung dolog érdekes. Azokban amikben én próbáltam, inkább az enyémhez volt hasonlatos, de őszintén szólva nem sokat próbáltam. Szerintem érdekes lenne letesztelni egymás után is.