HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Delorean aranyból - kiegészítés

2010.04.02. 13:11 :: Sidaries

Mondhatnám, hogy megszakítjuk adásunkat a hirtelen előkerült sorsdöntő információk miatt, de mivel már pár hónapja ráakadtam ezekre az infókra, ezért csak szolidan felfüggesztem a pénteki sorozatot. Azért, mert:

Bő egy éve írtam már az aranyból készült Deloreanekről egy bejegyzést. Közben olvasgattam és találtam egy érdekes dokumentumot, miszerint van egy negyedik aranyból készült Delorean is. Nem gyári, de van. Íme a dokumentum:

Ez a dokumentum egy felmérés közben készült, mikor megvizsgálták, hogy mennyi arany van az autón. Mint írja is, 23 karátos aranyfestés van rajta, de a panelek nem aranyból vannak. Szóval végül is beleillik a sorba, de ki is lóg belőle.

goldendeloreanjamesespey.jpgMeginterjúvolták egyszer az autó készítőjét / első tulajdonosát, Michael Feldmant, aki el is mondta a készítés pontos folyamatát. Ezt én nem írom le, mert nem annyira értem ezt a fajta technikai leírást, ezért inkább a történet résznél maradok. Szóval megvette a fickó 1981-ben New Yorkban az autóját és kapott egy prospektust az aranyból készült Deloreanekről is. Gondolta, hogy az aztán nagyon vagány lenne, de sokallta a 85000 dolláros árat, ezért kitalálta, hogy hogyan lehetne olcsóbban megoldani. Talált egy szervizt Marylandben, akik két hónap alatt 8000 dollárból meg tudták neki csinálni. '83-'84 körül eladta egy kanadai fickónak, aki aztán valamiért nem tudta hazavinni és ezért Niagara Fallsban tárolta egy darabig, majd nyoma veszett az autónak. Jelenleg úgy tűnik Torontóban van, egy fogorvos a tulajdonosa és 2009-ben eladó volt. 

Azt még mellesleg megjegyzem, hogy a fenti dokumentumon el van írva a VINszám. A helyes VIN SCEDT26T7BD001542, nem pedig SCED26T75D001542.

 

Most pedig egy jóval később írt újabb kiegészítés. Van egy ötödik arany Delorean is. Történeteket már hallottam róla, de eddig még egy konkrétumot sem, nem rég azonban felkerült az eBayre eladóként, ide pedig megadtak pár dolgot róla. Mivel a licit már lejárt és törlődni is fog, ezért kigyűjtöm ezeket az adatokat az utókor számára. Ja és köszönöm Parkernek a tippet!

Az autó VINszáma SCEDT26T5DD016625, tehát egy átszámozott '83-asról van szó. 156 mérföld van az órájában és a pennsylvaniai Fleetwoodban kínálták eladásra 150000$-ért. Szép kis összeg, de ahogy nézem, senki sem adta meg. 156 mérföldet mutat az órája és soha nem helyezték forgalomba. A 24 karátos aranyozott paneleket leszámítva teljesen gyári, még az eredeti gumik vannak rajta, manuális váltós, működőképes. 1990-ben vették  New Yorkban 100000$-ért, azóta egy magángyűjteményben áll. Végül pedig pár kép.

 

Szólj hozzá!

Címkék: történelem evolúció dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr61889377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása