HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Vezetéstechnikai tréning

2008.12.10. 17:06 :: Sidaries

Hát ez durva. Elméletileg egész héten szabin vagyok, de még semmire nem volt időm. Szegény blogra sem néztem már rá egy ideje, pedig Hétfőn írni kellett volna valamit. Most azonban akkor a lényeg.

Úgy kezdődött az egész, hogy az interoute meghívta a cégünkből a főnökömet és az egyik munkatársamat egy vezetéstechnikai tréningre. Mivel a főnököm nem ért rá, ezért én voltam soron, hogy menjek és úgy gondoltam, hogy ha jó idő lesz, akkor a Delorean megkapja ami jár neki. :) Meg is hirdettem gyorsan a fórumban, hogy akit érdekel az jöhet. Szerencsére jó idő volt, így mentos, biadoki, a munkatársam és jómagam találkozunk is a Hungaroring bejáratánál. Az egyik oktató kijött elénk és beérésünk után egy kicsivel meg is kezdődött a tréning.

Először csak szóban elmagyarázták az elméletet. Én itt már tudtam, hogy nem lesz egyszerű a mutatvány szegény autómnak. Két fő fázisból állt az oktatás. Az elsőben a jeges úton való navigálást teszteltük, majd a másodikban még egy rázópaddal is megbolondítottuk az egészet. Ez a rázópad annyit csinál, hogy az autó hátsó kerekeit megdobja, tehát egy mesterséges pördülést okoz. Na amiért én hátrányban voltam a többiekhez képest:

- Hátul van az autó súlya és a hajtása, így ha a hátsó részt megdobják, akkor nálam az sokkal jobban jelentkezik

- A Delorean alapból kicsit alulkormányzott. Jégen ez szerintem jobban kijön.

- Nincs elektronika. Az többi autó nagyrészénél legalább ABS volt, de ESP és minden egyéb csoda is volt sok gépben.

- Nincs szervo és nagy a fordulókör. Ellenkormányzásnál pedig a kis fordulókör jól jönne, mert mire én végállásba tekerem a kormányt már teljesen mindegy. Arról nem is beszélve, hogy a végállásom is elég minimális a többiekéhez képest. Ez az autó olyan jól fordul mint egy Boeing. :)

- Nyári gumi. Habár ott még azt hittem, hogy négy évszakos, de mint kiderült nagyon nem. 

- Szar a bal első fékem. Emiatt az hamarabb blokkol és egyből elrántja az autót balra. Eddig még csak valószínűnek tartottam, de most már teljesen biztos, hogy ez is javítva lesz. Valószínűleg a féktárcsa a hibás. Egyszer már beállították, de úgy tűnik, megint elromlott.

Hát ennyi. Szóval ezekkel a lehetőségekkel vágtam neki és az eredmény ennek megfelelő lett.

Száraz úton, majdnem olyan jól álltam meg, mint a új autók, 30-ról jeges úton már pár méterrel rosszabb volt az eredmény. Aztán jött a java. Navigálás a jégen, vagy vízfalak (hirtelen előugró gyalogosok vagy ilyesmi) kerülgetése, esetleg még egy kis rázópad, teljesen mindegy volt. A Delorean úgy pörgött, mint egy túlvezérelt balerina. Igazából nagyon élveztem és azt mondják a többiek, hogy marha jól nézett ki, mert a frissen mosott autó még szebben csillog mint normál esetben. Annyit azért megtanultam, hogy ilyen körülmények között a Delorean nem alkalmas téli vezetésre. Téli gumival és javított fékkel már jobb lehet, de megmaradok annál, hogy ez az autó nyárra való.

Még egy adat, 40-ről satura fékezve nem volt elég a 60m-es tesztpálya a leállásra. Persze ilyen a valóságban nem nagyon van, de elgondolkodtató. És még mielőtt valaki azt hiszi, hogy biztonságban van, nem csak én pörögtem. A jobb feltétellel induló autósok között is volt aki végigcsúszott az egész pályán és pörgések is voltak szép számmal. Szóval a konklúzió, hogy télen jégre menni kurvára veszélyes, bármivel is mész!

Mikor ezzel végeztünk, még várt minket egy frankó ebéd a boxutcában és ott kicsit jobban összeismerkedtünk pár sorstársunkkal. Már csak az az egy probléma volt, hogy utána inkább aludtunk volna és nem pedig vezettünk volna hazáig. Itt viszont a Delorean már jobb, mert abban legalább fekszik az ember. :)

A legjobb rész kétségtelenül az volt, hogy mivel néhányan nem jöttek el, ezért az interoute emberek voltak olyan kedvesek, hogy azokat, akik csak nézelődni jöttek, azokat is beengedték a tanfolyamra és a tesztpályára. Igy biadoki teljes egészében részt vett a tréningen autóstól, mentos pedig videózott és az elméleti oktatásokon volt ott. Szóval van most egy frankó vágatlan sok órás anyagunk, amiből biztosan össze tudunk szedni egy öt perces klipre valót :)

Végszóként pedig ennyit, hogy Pestre legközelebb az OT vizsgára akarok menni. Vagy pedig, ha valaki ott akar Deloreant vezetni, az csak és kizárólag automata váltósat vegyen. A kuplung annyira durva ilyen hosszú távon, hogy még a Martensemet is átlyukasztja. Kemény.

5 komment

Címkék: vezetés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr30815347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubniczkia 2008.12.10. 21:22:07

Jo kis beszamolo! Orulok, hogy ugy dontottel, hogy a DMC nem teli auto... jobban feltem, mint a sajatomat! :) Az azert boldogitson, hogy ilyen palyan mindenki benazik elejinte. Nagyon varom a videot!!! Kepek nincsenek?
Miert nagy a fordulokore a kocsinak? Ez inkabb az elolkaparosakra jellemzo... Mennyi az annyi? 11-12 meter?

dubniczkia 2008.12.10. 21:22:58

A tercsat probald meg felszabalyoztatni a csere elott...

KiNDER DMC · http://www.kinderdmc.atw.hu 2008.12.11. 00:41:39

Gratulálok,és örülök,hogy mindketten egyben maradtatok.Gondolom Delokának nem volt még ilyenben,nagyon része.Vezettem már sokat Én is és csak anyit tudok mondani mint Attila,hogy kevés ember van aki ott tökéletes tesztett csinál.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2008.12.11. 07:03:47

A tárcsa már volt szabályozva és utána egy darabig jó is volt. Lesz még egy nekifutás.

A fordulókör azért nagy, mert széles és rövid. Szerintem. Vagy nemtom. Mindenesetre ott ahol a Passattal könnyedén forgolódok a Delorean eléggé szenved. A Deloreanhoz képest a Passat egy könnyed városi autó.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2008.12.11. 07:04:58

Ja és képek nincsenek, legalábbis én nem csináltam. A videó majd egyszer érkezik. Majd valahogy beágyazom ide, bár még nem tudom hogyan kell.
süti beállítások módosítása