Igazából már vártam, hogy ezt a bejegyzést megírhassam, mert szerintem az evolúció legérdekesebb része következik. Ez pedig a Delorean Safety Vehicle, azaz a DSV.
John Delorean (nagyon helyesen) úgy gondolta, hogy a jövő útja a biztonságosabb autók építése. Ezért a készülő prototípusában a biztonság nagyon nagy szerepet kapott. A cél az volt, hogy ezzel az autóval túlélhető legyen egy 50 mérföld/órával (80km/h) történő frontális ütközés. Később, mikor már gyártásban volt az autó, azt mondta, hogy ez, vagy akár a 60 mph-s (96km/h) ütközés is túlélhető. Persze nem fogsz sértetlenül kiszállni, de ha jó az orvosod, akkor össze tud rakni. Nem tudom, hogy ez mennyire igaz, mert elég kevesen tesztelték az autó frontális ütközésvédelmét, de gyanítom, hogy ezek ellenére nem túl szerencsés vele ütközni. (Elvégre nincs elől motor, ami megfogja az ütközés erejét. Ez lehet, hogy marhaság, mert az autók karosszériája 2 külön részre bontható: a megerősített utas-kabin, és a gyűrődő-zónák. Viszont a motor ugye egyikbe se passzol - az egy nagy "vasdarab" amit még csak össze se nagyon lehet nyomni. Tehát orrmotoros kocsiknál pont az a cél, hogy ez a nagy "holtteher" minél inkább kikerülje az utas-kabint. Ami pedig az ütközés erejét hivatott elnyelni/eltéríteni, azok az előre tervezett módon deformálódó gyűrődő-zónák. (CodeKiller javaslatára javítva.)) Erről majd egyszer később írok.
Viszont eléggé elkanyarodtam a témától, úgyhogy vissza a DSV-re. A DSV egyik célja az volt, hogy korának a biztonságos autóival szemben jól nézzen ki, mert azok eléggé tankszerűek és ormótlanok voltak. Az egyik első rajz, amely készült róla így nézett ki:
Egész szépen felismerhető a későbbi Delorean formája, már megvannak a sirályszárny ajtók, a különálló műanyag lökhárítók, a lapított forma, valamint a szélvédő is hasonló. Viszont a motorháztető, az oldalablakok és sok kisebb részlet még eléggé eltérő. A rozsdamentes acél karosszériáról sem esik még szó. Ez a kép valamikor 1974 vége körül készülhetett. Nézzük sorrendben a tervezett műszaki adatokat:
Motor: V6-os vagy sornégyes motor, méretre 2,5l-től 3,2l-ig valahol. 150-200 lóerő. Úgy tűnik ezt teljes egészében sikerült tartani. Egyedül az a fránya katalizátor rontotta le a lóerőt 150 alá.
Sebváltó és alváz: 5-ös manuális és 4-es automata. Hát az automata csak 3 fokozatú lett. Független felfüggesztés és habár itt nincsen itt, de középmotorosnak tervezték. Ebből a független felfüggesztés sikerült, a középmotor nem.
Kerekek, fékek: A fékeknél nem tudom mi az az anti-lock system, gondolom valami korai ABS. Na ez kimaradt. Úgy ahogy a légzsák is, ami ebben a felsorolásban nincsen itt, de tervezték. 14"-os kerekeket terveztek, de a hátsó végül 15"-os (és jóval szélesebb) lett a motor hátulra kerülése miatt.
Egyéb: A Body résznél amit írnak, az egy új gyártástechnológia, az ERM. Erről külön cikket írok majd. A súlyt és a méreteket sikerült tartani.
Szóval szerintem egész jól belőtték, hogy hogyan fog kinézni az autó, bár azért lettek komoly változások. Ilyen volt az előbb említetteken kívül a motor váltogatása is. Volt szó Wankelmotorról, de a magas fogyasztás miatt az kiesett. Márkára pedig volt Citroen, Ford és végül a PRV.
És végül egy újságcikk első lapja az 1975-ös prototípusról:
Bizony ez már egy rendes Delorean, de az elején nem DMC, hanem még DSV van. Igazán különleges.