Előveszem ezt a régi sorozatomat, mert miközben a gyár történetét írtam eszembe jutott ismét néhány típushiba. Ma az RPM relayről fogok írni. Magyarul nem tudom mit jelent az RPM, csak azt, hogy itt nem a Round per minute jelentésében van használva. Szóval RPM relé:
Az RPM relé a Delorean elektromos központjában (az utasülés mögött) található relék egyike. Ezen a képen a 18. számmal jelölt, szépen pirossal bekeretezett relé az.
Az RPM relé a benzinpumpa áramellátását biztosítja és hibája esetén a pumpa nem működik, a motor pedig nem kap benzint. A Deloreanok egyik leggyakoribb leállási hibáját ez okozza, nem tudom, hogy felejthettem el eddig írni róla.
Van amikor csak úgy hirtelen bedöglik, de általában vannak előjelei a tönkremenésének. Akkor, amikor az autó csak úgy hirtelen leáll vagy nem indul, aztán egyszercsak minden gond nélkül megy tovább, az általában RPM relé hiba. A filmbeli Deloreannek is ez volt a hibája és ez okozta a film stresszes helyzeteinek egy jó részét. :)
Hogyha bedöglik, akkor nem kell kétségbe esni, mert van egy gyors, bár közel sem tökéletes megoldás a problémára. Veszünk egy gémkapcsot és az itt jelölt lábakat összekötjük:
Ezzel a benzinpumpát folyamatos áram alá helyezzük és ha rossz helyen ért minket a baj, akkor haza tudunk menni az autóval. Hosszútávon természetesen ez nem működhet, mert gondolom annak a relének más funkciói is vannak, ahogy olvastam talán a keverési arányt is állítja. Na ezekhez a dolgokhoz nem értek, de azt hiszem a lényeg átjött.
Mint sok más Deloreanalkatrésznél, ennél is van későbbi fejlesztett verzió. Lehet venni eredetit, de az ugyanannyira megbízható, mint az előző, de természetesen van a fejlesztett is drágábbért. Nekem még nem volt vele gondom, de ha lesz, akkor majd úgyis megírom hogyan oldottam meg.