HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Motorcserés Deloreanek

2009.07.31. 12:43 :: Sidaries

 

Ez a mai bejegyzés több szempontból is a múlt péntekinek a folytatása. Először is szintén nem alapfelszereltségű Deloreanekről lesz szó, másodszor pedig az ottani fekete autó itt is feltűnik. Mint a cím is írja, a motorcserés Deloreanekről lesz szó.

Írtam már és a neten mindenhol feltűnik, hogy a DMC bukásának az egyik fő oka a sportautóhoz képest harmatos teljesítmény. Ezt John Delorean is érezte és tudta, hogy ezen javítania kell, ha életben szeretné tartani a cégét, ezért turbófeltöltővel ellátott autók gyártását tervezte. Két prototípus el is készült, de ezek nem kerültek már gyártásba, habár egyes cikkek szerint 1981 őszére tervezte a 280 lóerős változat bevezetését. Ennek a hiányosságnak az elhárítását a gyár tönkremenetele után sokan a motorcserében, néhányan pedig a saját turbó felszerelésében látták. Itt most az első csoportról szeretnék beszélni két példán keresztül.

Az előző cikk fekete Deloreanje nem csak a festése, de a motorja miatt is különleges. A gyári 2,85-ös PRV motor helyett egy 2 literes ikerturbós Mazda Wankelmotor hajtja. Teljesíténye 300LE.

Természetesen ezt az erőt a gyári váltó már nem tudta kezelni (kb. 200LE a maximuma) ezért az is cserére szorult. A választás egy 1995 Porsche 911 Carrera 2-ből származó 6 sebességes manuális váltóra esett. Így az autó 4,5 mp alatt gyorsul 100-ra, leírások szerint nagyon durva. További információk itt találhatóak pár videóval együtt:

www.eliseusa.com/rotary.htm

Természetesen nem ez az egyetlen motorcserés autó. A következő egy még erősebb csere. Ez az autó egy 500 lóerős Lotus motort kapott szintén Lotus váltóval.

Szép darab. A gyorsulásról nem találtam adatokat, de megtippelni sem merem. Erről az autóról is van még több információ és videó a neten. Itt:

www.entermyworld.com/gallery/dmc-lotus-conversion

Mindkét autó hasonlít abban, hogy tulajdonosaik több változtatást is végeztek rajtuk. A motorcsere volt a legfontosabb, de ez csak a kezdet volt. Új hangrendszer, műszerfal és egyéb dolgok is módosultak.

Még egy pár gondoltat. Ez a két autó nagyon szép példája a motorcserének, ugyanúgy, ahogy a festett Deloreaneknél is a szép képeket linkeltem be. Itt sikerült valóban egyedit és különlegest alkotni, viszont ez a többségnél nem mondható el. A festett autók nagyrésze már erősen kopik, a motorcseréseknél pedig a megbízhatóság hagy sokszor kívánnivalót maga után. Miközben a saját autómat kerestem, több autóval is találkoztam, ami Ford motort kapott és néhányat, amelyik Chevrolet erőforrást. Szinte mindegyiknek volt valami hibája. Emlékszem olyanra, amelyik csak simán nem működött, volt amelyikkel vezethetetlen volt az autó, mert túl hátulra került a súlypont vagy csak néhány kisebb dolog volt, mint pl. a túlmelegedés.

Zárszóként annyi, hogy nem ajánlom senkinek az ennyire módosított Deloreaneket. Nincs hozzájuk dokumentáció, nem tudni az alkatrészekről, azonkívül az értékük néhány szép munkát kivéve kisebb, mint az eredetieké. Az oldtimer vizsgáról pedig már nem is beszélek, ami ezeknél az autóknál automatikus bukta. Ha pedig valaki egy festett és motorcserés Deloreant akar venni, azzal nem állok többet szóba. :)

Szólj hozzá!

Címkék: fejlesztések

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr981279479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása