HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A Deloreangyár emberei X. - Charles "Chuck" Bennington

2010.02.05. 11:06 :: Sidaries

A legutóbbi résszel véget ért a DMC embereivel kapcsolatos rész, mostantól áttérek a DMCL embereire. Mint az első részben már említettem, ez az Észak Írországban lévő gyár részére létrehozott leányvállalat volt. Ennek a cégnek volt a legfontosabb embere Charles Bennington.

Chuck 1953-ban a Fordnál kezdte karrierét és elég szépen haladt felfelé a ranglétrán. Többféle vezetői pozíciót is betöltött Dél Afrikától Törökországig, fő munkája gyárak építése volt a Ford részére.

Innen a Chryslerhez került és a párizsi központ egyik főnöke lett. Emiatt a többi Chrysleres gyökerű dolgozóval jó kapcsolatot ápolt. 50-es éveinek elején, 1978 október 26-án csatlakozott a DMCL-hez. A tapasztalatai miatt az ő dolga lett a gyár megépítése Dunmurryben. Ebben nagy segítségére volt Dixon Hollinshead, aki Dick Brown ajánlására csatlakozott. Előzőleg mindketten a Mazda eladóhálózatán dolgoztak.

dixonhollinshead.jpg

Sokszor besegített az autó tervezésébe is. Nagy szerepe volt abban, hogy az autó végül Good Year NCT-ket kapott. Sokáig tervben volt a Pirelli is, de az ár/teljesítmény arány és a Good Year jobb amerikai eladóhálózata végül döntött. (ez akkor valóban így volt, de lehet, hogy ha akkor a Pirelli mellett döntenek, akkor könnyebb lenne gumit találni a Deloreanhez. Bár ilyen méret nem nagyon van...) Segédkezett ezen felül a Delorean famakettjének elkészítésében is.

chuckbennington.jpg

Habár a munkamánia nem volt ritka a DMC alkalmazottai között Chuck mindegyikőjükön túltett. Egy héten hat, de sokszor mind a hét napon dolgozott. A munkájának a csúcspontján hétközben gyakran repült Milánóba, hogy konzultáljon Giugiaroval az autó frissítésén, pénteken Detroitba, vasárnap este vissza Dunmurrybe, majd hétfőn kora reggel kezdett a gyárban. Ekkor azt mondta, hogy hétfőn egy kicsit azért szét volt csúszva. Majd aztán a hét közepén ment a Lotushoz, aztán hétvégén Detroitba.

Egyszer balesetet is szenvedett, mikor éjjel hazafelé ment. Az út jobbra kanyarodott, de Chuck nem, és egy kerítést áttörve egy mezőn landolt. A fülét kis híján levágta, több bordája eltört, de még elérte a reggeli Norfolkba tartó repülőt.

Mikor a gyár elkészült, más feladatokat kapott, többek között a jobb kormányos Deloreanek gyártásának az előkészítését. Ő ajánlotta és intézte a Delorean ráncfelvarrását még a hivatalos bemutató előtt, emiatt a project további 5 hónapot csúszott és ez volt az oka leváltásának.1980 november 19-én. Don Lander követte az igazgatói székben. 

UPDATE: Most olvastam, hogy Charles Bennington 2010 március 19.-én hosszú betegség után meghalt 80 évesen. Egy gyereke és három unokája született.

Szólj hozzá!

Címkék: a gyár emberei dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr281731230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása