Mivel a saját autómmal megint nincsen semmi, ezért megint egy netes dolgot írok meg. A dmctalkon írta egy fickó, hogy valamikor régen volt egy kis Delorean Biblia, amiben tipikus hibákra írták meg gyorsan a megoldást. Erről a leírásról senki sem tudott, de ami gyorsan az eszükbe jutott, azt mindenki beírta és most lefordítom őket ide. Ahogy nézem más autókra is nagyjából használhatóak ezek a tanácsok. Ha lesz még saját ötletem, tapasztalatom, akkor lehet, hogy még további részei is lesznek ennek a bejegyzésnek.
Szóval mit tegyünk, ha:
1. Kigyullad az akkumulátor lámpa
Azonnal húzódj le az út szélére és nézzed meg, hogy a generátor ékszíja nincs-e elszakadva. Ha elszakadt, akkor mindenképpen be kell szerezni egy újat mielőtt újra elindítod az autót.
Ha nincs elszakadva, akkor kb. 10-20 mérföldet még megtehetsz, de folyamatosan nézzed a feszültségmérőt. A normális feszültség 13V körül van.
2. Leesik az olajnyomás és kigyullad az olajnyomásjelző lámpa.
Azonnal húzódj le és állítsad le az autót. Nézzed meg az olajszintet az autóban. Ha nincs benne olaj, akkor tölts bele (de igazából milyen dolog már ez???), ha van, akkor valószínűleg az olajpumpa döglött be. Az autót semmiképpen ne indítsad be! Két olajszenzor van az autóban, ritkán döglik be mindkettő egyszerre.
Az eredeti olajnyomásmérő nem túl pontos eszköz, de ilyen hibát sohasem csinál. A Delorean normál olajnyomása 60-80 PSI (a skála tetején) körül van, alapjáraton pedig 40 PSI (félúton) körül.
3. Erős zúgó, visító hangot hallasz (főleg állás közben lehet ezt hallani alapjáratnál).
Ha minden műszer normál állapotot jelez, de kezd fogyni a benzin, akkor valószínűleg túlmelegedik a benzinpumpa. Ez maga még nem jelent nagy bajt, de ha teheted, akkor a következő benzinkúton töltsed fel az autót hideg benzinnel. (Én olvastam már ennél pesszimistább jóslatokat, miszerint a hamarosan bedöglő benzinpumpák először felhangosodnak. Biztos ami biztos én kicseréltem az enyémet.)
4. Kigyullad a ventilátorhibát jelző lámpa.
Ez a lámpa a hátsó ablakfűtéstől balra van. Ha új tulajdonos vagy, akkor lehet, hogy csak az előző tulajdonos kötötte át úgy, hogy bekapcsoláskor felgyulladjon a lámpa, de azért hallgassad meg, hogy tényleg mennek-e a ventilátorok. Normál esetben a hűtőventilátorok akkor kapcsolnak be, ha a hőmérséklet az első vonal fölé ért. Ha a motor hőmérséklete ennél jóval magasabb (220F közelében), akkor minél kevesebb mozgással és minél hamarabb vidd el az autót szerelőhöz.
5. Bezáródtál az autóba.
Nem kell pánikba esni! Az utasoldal mögötti elektromos részt kell elérhetővé tenni és az ajtózárómodult kell kihúzni. Ez a következő képen levő 16-os számmal jelölt doboz.
Miután ezt kiszedted, a zárak már manuálisan működtethetők. Egy kép a saját autómról:
Itt pedig az a kis fekete doboz, amelyik pont középen van. Habár most ezt megírtam, de remélem, hogy senki autójának nem lesz rá szüksége. :)