Ezen a héten három bejegyzés is lesz, mindegyik egy szerelésről fog szólni. Ahogy írtam, a szlovén kirándulás alatt két hibája lett az autónak. A kilométeróra és a jobb oldali ablak döglött be. A kilométeróránál biztos voltam benne, hogy az angle drive a hibás, meg is gyászoltam a még eredeti, "jó" minőségű angle driveomat, majd az Ednél meg is rendeltem az újat. Amíg a csomagot vártam, addig pedig nekiálltam az ablaknak, mert úgy voltam vele, hogy azt én is meg tudom csinálni, elvégre a jobb ajtót már szedtem szét korábban.
Mivel a hipotézis az volt, hogy az ablakmotor lesz a hibás, valószínűleg beázott az előző mosás után, ezért nekiálltam bontani, és egy kölcsönbe kapott szerszámmal egész hamar le is kaptam a kárpitot. Esetleg még valami kontakthibára gondoltam, hogy valami kábel szétcsúszhatott valahol. Mentem lefele, és ahogy haladtam, egyre tisztább volt a helyzet, mire pedig a motorhoz értem, kívülről semmi gondot nem láttam. Minden kábel a helyén, semmi nincs megtörve, nincs égési nyom, semmi. Hmmm... Lehet, hogy feleslegesen szívatom magam, és csak a kapcsoló a hibás? Kiszedtem, és kicsit szórakoztam a kapcsolóval, és le tudtam húzni az ablakot. Fel viszont megint nem ment. Hát itt a motor bizony jó, ez nagy szerencse. Gyorsan megkérdeztem McFlyt, hogy miket kell rövidre zárni a fel és lehúzáshoz, kerítettem két drótot, és már ment a felfele is. Tehát akkor csak a kapcsolónál van gond, az biztosan szerelhető.
Elvittem a villanyászomhoz, aki mondta, hogy majd ránéz, de egy hét alatt nem sikerült neki, ezért inkább elhoztam és nekiálltam én magam. Közben pedig, hogy az ajtószétszedés ne legyen felesleges, vettem egy kupac kárpittartó patentet és azokkal álltam neki visszarakni a kárpitot, nem pedig a régi teljesen szétkopott darabokkal, ami olykor már nem is tartották a helyén a kárpitdarabokat. Elsőre nem mentek be a helyükre, mert ezek az új patentek kb. egy milliméterrel szélesebbek, így mindegyikből lereszeltem egy kicsit, és így már nem volt gond. A kárpitok így most sokkal szebben állnak, főleg felül, az ablak alatt. Frankó.
Na de ott hagytam abba, hogy a szerelőmnek nem volt ideje a javításra, viszont megmutatta, hogy hogyan kell szétszedni. Belenéztem, aztán a szétszedett kapcsolóval már mentem is haza, és délután rá is néztem, hogy na akkor mit is kellene ezzel kezdeni. Először is a működés. Ha a kapcsolót előrebillented, akkor megy lefele az ablak. Ilyenkor a bal oldali szürke színű fémdarab előremegy, és ott középtájon felül, van egy kis pöcök, ami átkattan a fenti réz színű foglalatról a 3-as számmal jelzett szürke fémre. Ha pedig hátra billented a kapcsolót, akkor a jobb oldali fémdarab kattan át a 3-as számú fémre. Ez így most elég nehezen átadható, de a lényeg, hogy ha az 1-es és 2-es, valamint a 3-as és 5-ös pineket zárod egy-egy dróttal, akkor felfelé megy az ablak, ha pedig az 1-es és 3-as, valamint a 2-es és 5-öst, akkor meg lefele. Na nekem valahol itt volt valami zavar. Szét is szedtem először a jobb oldali részét a kapcsolónak, és ezt láttam:
Na mi itt a hiba? Hát az, hogy a középső alkatrészen jobb oldalt van egy kis kör alakú szürke érintkező, és annak a jobb oldalán ott van egy fekete kis koszcsík. Na emiatt nem érintkezett rendesen, és emiatt nem működött felfele az ablak. A másik oldalt szétszedve egy kicsit vékonyabb koszcsík volt, emiatt lefele néha működött, de az sem volt túl megbízható. Azt is szétszedtem, és mindkettőt megtakarítottam. Ezen a képen jobb alul látható, hogy milyen szép csillogós lett.
Ezután már csak ki kellett próbálni. Viszont teljesen összerakni nem akartam, ezért ilyen félig nyitott állapotban próbáltam ki. Sajnos így kicsit mozog, ezért sikerült egy rövidzárat összehoznom, ami miatt a 11-es 30 amperes biztosítéknak lőttek, de a csere után jobban odafigyeltem, és már rendesen le tudtam tesztelni, és működött is. Összeraktam hát rendesen, és úgy is ment, és azóta is tökéletesen működik. Szeretem az ilyen nulla forintos javításokat.