A vízpumpa cseréje és az év eleji olajcsere megvolt az előző bejegyzésben, de eddigre már teljesen biztos volt, hogy megyünk május elején Szlovéniába négy Deloreannel. Márpedig egy ilyen hosszú útra rendesen fel kell készülni, nem csak úgy nagyjából. Ezért úgy gondoltam, hogy ideje a sok kis egyéb elromlott bizbaszt is megjavítani. Szerencsére McFlyhoz már régen bejelentkeztem, mert az ajtók beállítása már nagyon érett, valamint közben összejött pár egyéb dolog is, amiket már említettem korábban.
Így aztán május első szombatján beültem az autóba, és elhúztam a McFlyhoz, hogy szétszedjünk és összerakjunk mindent. Azt azért tegyük hozzá, hogy könnyedén használom a többes számot, de itt a szerelést McFly végezte, én inkább a segédmunkási szerepkörben próbáltam nem teljesen haszontalan lenni. Közben megérkezett a Dudu is a kölökkel, hogy ők is szocializálódjanak egy kicsit.
A legfontosabb, az ajtóbeállítás aránylag gyorsan ment. A bal ajtónak az első zárján kellett állítani, a jobb oldali ajtónál pedig egy kicsit az ajtót toltuk feljebb. A torziós rugóhoz egyik esetben sem nyúltunk, szerencsére nem kellett. Aztán kicseréltük a még régi benzincsövet, valamint a légszűrőháznak az egyik betört csavarját próbáltuk lazítgatni. Ez a csavar rettentő mennyiségű WD40-et kapott, de estig nem sikerült megmozdítani. Végül újra lett fúrva, így már a harmadik csavar is fogja a légszűrőmet. Ez azóta így volt, amióta megjött az autó, szóval egy 16 éves problémára tettünk pontot.
Aztán jött a legnagyobb probléma: A pöcörő. A pöcörő a légkondinak a műszerfal mögötti vákuumcsődzsungelében egy vákuumcsövet lezáró kis műanyag basz, ami az én autómból hiányzott. Azonban McFlynak volt egy, amit én meg is kaptam már kb. egy éve, azóta pedig hurcoltam magammal és most pedig visszahoztam, hogy akkor rakjuk rendbe. A Szigetközben már megpróbálkoztunk vele egyszer, akkor kicsit jobb lett a helyzet, de nem lett az igazi. Most viszont ki lett borítva az autó egész közepe, és minden újra lett húzva, a régi Craig rádió régen benn maradt alkatrészei kikerültek, valamint ezúttal az extra pöcörő segítségével a légkondit vezérlő tárcsára minden a helyére lett dugva, és ami a legfontosabb, a légáramlás hiányát is sikerült orvosolni.
Ennek két oka volt. Elsősorban az, hogy a vákuumcsövek problémája miatt a hátsó lamella nem nyitott és be volt ragadva, másodsorban pedig a lamellák és a légbefújók közötti gumi - hasonlóan szinte az összes autóhoz - elég jól meg voltak gyűrődve. Mivel kiszedtük az mp3 lejátszót, azért elég sok hely volt arra, hogy mindezt szépen rendbe lehessen rakni, így sok sok év után először végre teljes erővel fújta a Delorean a levegőt - és az iszonyat mennyiségű összetapadt szemetet - az arcunkba és utastérbe.
Így aztán ez lett a szerelés legvége, utána már csak egy kis iszogatás, beszélgetés volt hátra, aztán elaludtunk, másnap pedig elmentem a család után a mamához, ahonnan este értünk haza.
Azonban itt még nem ért véget a szerelések sora, mert volt még két féktárcsám, amit be kellett rakni, amihez viszont rendes emelő és rendes műhely kellett. Ezért aztán itt a faluban jött egy következő kör. Autó oda, emelőre fel, aztán szétszedés. Azonban természetesen itt sem ment probléma nélkül a szerelés. Azzal kezdődött, hogy volt egy megnyúlt csavar, azt sikerült nagyobb gond nélkül cserélni, azonban volt egy komolyabb probléma is. Az, hogy a jobb oldali kerékcsapágy eléggé morgott, bár ezt én bent eddig még nem hallottam. Ez amiatt volt komoly, mert ez a szétszedés kedden volt, csütörtökön pedig indultunk Szlovéniába. Ennyi idő alatt az Edtől nem jön meg a csomag. Viszont úgy gondoltuk, hogy ennek a kerékcsapágynak szabványosnak kell lennie, biztosan nem valami egyedi alkatrész, így a Bárdiból másnap reggelre meg is lett a cseredarab, így másnap délre készen is volt a csere, a féktárcsákkal együtt. Egy kicsit igazítottak még a szerelők a kormánymű lógásán, ami a McFly szerint tipikus, mert egy műanyag keret szokott ott eltörni, és ez okozza. Most kicsit megfogatták, így már jó lesz. Ezen felül még egy kezdődő rozsdára is fény derült a legjellemzőbb helyen, a benzintank alatt. Hát valamikor ezzel is kell foglalkozni, még mielőtt komollyá válna a helyzet.
Ezután már csak a légkondi feltöltése volt hátra, ami elég szerencsésen alakult. Beszélgettem itt a műhelyben egy fickóval, aki légkondi töltéssel is foglalkozik, és kiderült, hogy mivel a Deloreanben pont olyan kompresszor van, mint a Caterpilllar Challenger traktorban, ezért éppen volt nála minden. Így nem kellett messzire menni, itt helyben megoldottuk ezt is. Aztán már csak egy rendes takarítás volt hátra, és másnap indulhattunk is Szlovéniába.
Közben pedig meglett a 89000 mérföld és spoiler: Azt hittem egy hét alatt meglesz a 90000 is. Nem lett.