HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Téli szünet

2010.10.27. 11:12 :: Sidaries

Már írtam, hogy elraktam az autót télire. Persze ez nem azt jelenti, hogy meg sem moccanok vele, csak hogy jóval ritkábban járok. Most hétvégén is mentem egy frankó kisebb kört egy haverral. Jó volt. Még mindig szeretem. Viszont az előzőhöz tartozik, hogy egy szakszerű téli elrakás sok dolgot foglalhat magába, amiket én nem annyira tartok be a minimális mozgások miatt és mert szerintem felesleges. Azért ideírom, hogy minden leendő Deloreantulajdonos (ki)készülhessen. :) Zárójelben pedig a saját hozzáfűzéseim.

- Olajcsere. (Én inkább tavasszal az első utaim között szoktam megejteni.)

- Minden folyadék szintjének ellenőrzése. (Egyetértek, bár ezt egyébként is meg kell tenni gyakran.)

- A kerekek teljes felfújása, hogy megelőzzük a gumi eldeformálódását. (Jó ötlet, ezentúl betartom, bár mintha a mostani gumijaimnak már úgyis mindegy lenne.)

- Benzinstabilizáló adalék hozzáadása. (Ezt feleslegesnek tartom. Szűk fél év alatt nem romlik meg a benzin.)

- Teljes takarítás. (Egyetértek. Elrakás előtt, után takarítás.)

- A bőrök lekezelése. (Tényleg kéne. Idén elfelejtettem.)

- Vastag gumiszőnyegre parkolás. (Ha jól tudom ez azért szükséges, mert a betonon kicsapódó felszálló pára rozsdásodást okozhat.)

- Akku lehúzása. (Van logikája, de én nem tartom szükségesnek. Ha jó az akku és nem hagyunk égve semmi lámpát, akkor nem lehet gond.)

- Letakarás. (Természetesen. Mint mindig.)

Egyéb dolgok, amik segíthetnek az állapotmegőrzésben:

- 1-2 hetente be kell indítani az autót. Ez megmozgatja az összes fontosabb alkatrészt, megolajozza és kicsit felmelegíti a párás részeket.

- A beindításoknál meg kell járatni a légkondit és a fűtést is ki kell próbálni. Én a lámpákat is felkapcsolom és alapvetően mindent kipróbálok az autón.

- Ha rossz is az idő, akkor is meg kell mozgatni az autót. Legalább 10-20 cm-t menni előre, hátra. Ezzel a gumideformálódás is elkerülhető és a váltó is mozog egy kicsit.

Persze lehet használni az autót télen is. :) 


 

9 komment

Címkék: használat

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr742402528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2010.10.27. 15:24:49

az akkusaru lehúzása nem biztos, hogy rossz ötlet. illetve ha hetente mész egy fél órát az autóval, akkor felesleges, de 1 hónap állás után az akku nem csak lemerül, hanem tönkre is megy (beoldódik a fém vagy mittomén, nem teljesen értem a mechanizmust, de már sokan mondták).

a légkondit valóban meg kell járatni havonta.

a benzin szerintem évek alatt sem romlik meg.

egyébként ha meglesz a DMC-m, ki fogom nyomtatni az ilyen bejegyzéseket, és az autóban tárolom majd ;)

Evil1979 2010.10.27. 16:39:35

Miért nem bakolod fel? Nem lesz gond a gumikkal, és úgy is lehet járatni. Egy jó lakatos gyorsan csinál 4db-ot és szerintem túl sokat sem kérhet érte.

A benzin nem romlik meg, de veszít az oktán számából. Egy fél éve alatt biztos nem sokat de 3éves benzinnel a fűnyíró trakeszt sem tudtam beindítani, a frissel meg pöc-röf.

p-parker 2010.10.27. 18:51:58

Az akkumulátor ha nem használják hónapokig leszulfátosodik ,így veszti el a kapacitását !Érdemes időnként kicsit meríteni(akár a rádiót bekapcsolni)és utána feltenni a töltőre ,hogy megpezsdítsük benne az elektrolitot .Ha pedig már legalább 3 éves ,akkor ajánlott a szulfátosodás gátló adalék használata is !

bopat 2010.10.28. 12:46:05

Hehe a Nissanomban már 5 éves az akku és még mindig jó, igaz naponta használom. szulfátosodás ...

Evil1979 2010.10.28. 18:15:11

Nem pont ehhez a posthoz de ide tartozik, annak aki twitter-t is használ:
subba.blog.hu/2010/10/28/twitter_vissza_a_jovobe

Suttora 2010.10.31. 16:49:14

@bopat: Akkor szulfátosodik, ha nem használják...

volante · http://volante.blog.hu 2010.11.05. 21:10:07

A benzinnel főleg az lehet a probléma, hogy a levegőben lévő vízpára lecsapódik a tankban, ez felhígítja, és emiatt egy idő után már nem lesz hajlandó meggyulladni, akármilyen arányban keveri hozzá a motor a levegőt.

Otto Lang 2015.05.02. 19:07:38

Egy szerencsétlen eset következtében az 1997 es Golf 3 as a legutolsó kiadás - hengerenkénti befecskendezős- alig 5 e km rel egy fūtetlen garázsba kényszerült még 1998 ban.
Az alig bejáratós kocsit félévente beindította a család barátja egészen 2012 ig.
Akkor télen egy nagyon hideg napon már nem indúlt be az aútó.
Sebaj - majd ha elmúllnak a fagyok - gondolta és megpróbálta tavasszal majd a nagy kánikúlában újra - természeresen friss akkúval feltőltve - de akkor sem és azóta sem indúl.
A pumpa került gyanúba és noha a gyújtásnál egy pillanatra felgyúlladt a próbalámpa ami a pumpa külső boritásán a kábelköteg
lehúzásával lett megnézve, a pumpa akkor sem adott semmi hangot mikor külső akksival lett kiprobállva - direktbe kőtve egy pillanatig az akkumulátorral.
Gyarilag márkás drága pumpa volt beépítve amit jobban szeretnék megmentení,mint belerakní egy olcsó kinai utángyártottat,ami bármikor otthagyhat az útón,ami olyankór szokott bekövetjezní mikor emberlakta vidékektől távol jar az ember ill. az aútó !
Gyakorlott aútóstól azt szeretném megkérdezní ,hogy a nyilvan leragadt pumpat lehet e valahogy házilagosan pórgésre bírní.
Biztos vagyok benne h. a pumpa nem égett le csak megszorúlt,mert normális ellenállást mértem ki müszerrel.
Masik kérdésem mi mindent kell tennem a kocsival h.az ismét uzemképes legyen.
Gondolom az összes folyadékot ki kell benne cseréllni ,mint fék ,hűtő ,stb de a sebességváltó olajat már nem tartanám szükségesnek.
A gumi cső a tankból a motortérig meg a visdzafolyató is belülről olvadtnak tűnik ragacsos és megfogja a kezem,ha hozzáérek.
Vajjon nagy munka e kicseréllni a gumi vezetékeket meg az ősszes gumi alkatrészt vagy csak azt cseréljem ki ami szemmel nézve is ragacsos vagy repedezett ?
Végül is egy vadi új aútóról van szó,még ha 18 éve gyártották is.
A fémalkatrészek hibátlannak tünnek kivéve amit egy egércsalad nyomokban hagyott a motorblokk tetején.
Rágásnyomot nem észleltem a kábeleken,mivel mar vagy 20 éve azokat pepermint folyadékkal kezelnek a német gyártok amit a rágcsálók nem kedvelnek.
Egy kis üveg pepermint is el volt helyezve a motortérben kinyitott fedéllel így az egész gépháztérben érződik annak jelkegzetes menta szaga.
Szívessen vennék a témában bármely segítséget, hozzászólast.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2015.05.03. 08:13:17

@Otto Lang: Nem értek olyan nagyon az autószereléshez, de én elsőre arra tippelnék, hogy megromlott a benzin és ez tette tönkre az útjába kerülő alkatrészeket. Az üzemanyagrendszer teljes takarítását javasolnám mindenek előtt. A pumpa cseréje, javítása nem oldaná meg a problémát, mert a rossz benzin megint elrontaná.
süti beállítások módosítása