Már írtam, hogy elraktam az autót télire. Persze ez nem azt jelenti, hogy meg sem moccanok vele, csak hogy jóval ritkábban járok. Most hétvégén is mentem egy frankó kisebb kört egy haverral. Jó volt. Még mindig szeretem. Viszont az előzőhöz tartozik, hogy egy szakszerű téli elrakás sok dolgot foglalhat magába, amiket én nem annyira tartok be a minimális mozgások miatt és mert szerintem felesleges. Azért ideírom, hogy minden leendő Deloreantulajdonos (ki)készülhessen. :) Zárójelben pedig a saját hozzáfűzéseim.
- Olajcsere. (Én inkább tavasszal az első utaim között szoktam megejteni.)
- Minden folyadék szintjének ellenőrzése. (Egyetértek, bár ezt egyébként is meg kell tenni gyakran.)
- A kerekek teljes felfújása, hogy megelőzzük a gumi eldeformálódását. (Jó ötlet, ezentúl betartom, bár mintha a mostani gumijaimnak már úgyis mindegy lenne.)
- Benzinstabilizáló adalék hozzáadása. (Ezt feleslegesnek tartom. Szűk fél év alatt nem romlik meg a benzin.)
- Teljes takarítás. (Egyetértek. Elrakás előtt, után takarítás.)
- A bőrök lekezelése. (Tényleg kéne. Idén elfelejtettem.)
- Vastag gumiszőnyegre parkolás. (Ha jól tudom ez azért szükséges, mert a betonon kicsapódó felszálló pára rozsdásodást okozhat.)
- Akku lehúzása. (Van logikája, de én nem tartom szükségesnek. Ha jó az akku és nem hagyunk égve semmi lámpát, akkor nem lehet gond.)
- Letakarás. (Természetesen. Mint mindig.)
Egyéb dolgok, amik segíthetnek az állapotmegőrzésben:
- 1-2 hetente be kell indítani az autót. Ez megmozgatja az összes fontosabb alkatrészt, megolajozza és kicsit felmelegíti a párás részeket.
- A beindításoknál meg kell járatni a légkondit és a fűtést is ki kell próbálni. Én a lámpákat is felkapcsolom és alapvetően mindent kipróbálok az autón.
- Ha rossz is az idő, akkor is meg kell mozgatni az autót. Legalább 10-20 cm-t menni előre, hátra. Ezzel a gumideformálódás is elkerülhető és a váltó is mozog egy kicsit.
Persze lehet használni az autót télen is. :)