HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Miért van annyira sok téves információ a Deloreanről?

2024.06.14. 10:00 :: Sidaries

Írtam már erről a témáról egy kisebb sorozatot jó régen, azt itt át lehet olvasni. Na de a lényeg, hogy igazából biztosan nem lehet tudni, de pár ötletem azért van. Először is: 

- Sokak hiszik azt, hogy a Vissza a Jövőbe egy dokumentumfilm. Oké, talán ez nem igaz, de az, hogy a filmben a Delorean nem éppen a megbízhatóság csúcsa, annyira beleivódott az emberek agyába, hogy nem tudják elvonatkoztatni a fikciót a valóságtól. A megbízhatatlanságáról kialakult képnek biztosan ez az egyik alapja.

- Valamint az, hogy a korai autók (VIN 500 - 1000) tényleg nem voltak jók, és a nagy hype miatt az újságírók ezeket tesztelték le, és írták meg, hogy bizony vannak még gondok. Idővel az összerakási minőség és maga az autó műszaki tartalma is nagyon sokat javult, az 1982-es autók már kimondottan jók.

- A cég, sőt John Delorean is sokat tett a téves információk elterjedéséért. A folyamatos közlési kényszer, a magasra járatott marketing, és a fejlesztés előrehaladásának következtében történő specifikációváltozások is okoztak problémákat. 

- Azonban a legnagyobb probléma az, hogy az újságírók nem néznek utána rendesen a végleges és valódi adatoknak, hanem folyamatosan ismételgetik az évtizedek óta köznyelven forgó hülyeségeket. Erre itt egy jó példa, McFly jóvoltából.

sokahiba2.jpg

Tehát akkor: Az Autó Történetének Klasszikusai.

Van benne Delorean, két lazán írt oldal, pár szép kép, és 19 hiba. Ilyen kis terjedelemben ennyi hiba nem rossz teljesítmény.

sokahiba1.jpg

Megszámoztam a problémás részeket, itt pedig kifejtem.

1. Ahogy írtam, az első autóknál ez néha előfordult, a későbbieknél viszont normál használat során nem. Az elmúlt 16  év során egyszer volt egy ajtóberagadásom, az is azért, mert az utasom csak félig csukta be a jobb oldali ajtót, majd utána nekiállt a zárat feszegetni, és elgörbítette a komplett rudazatot. Ugyanez egy régi Golf ajtaját is kinyírta volna.

2. Ez igaz. Bár lehet, hogy köze van hozzá, hogy a cég 1982 végére tönkrement, a film meg csak 1985-ben jelent meg.

3. Komplex elektronika a költségcsökkentés érdekében? Ennek semmi értelme. Szerintem itt a Lambda szondára és K-Jetre gondolt a szerző, de nem tudom, hogy ennek mi köze van a költségcsökkentéshez.

4. és 16. 145 lóerő. Ez kis hiba, mert 120 és 170 között volt minden a prospektusokban, attól függően, hogy éppen hol járt a fejlesztés. A 130 a helyes érték.

5. A Deloreanben hosszirányban nem állítható a kormányoszlop. Sem manuálisan, sem elektromosan.

6. Colin Chapman "átnézte" a Giugiaro féle karosszériát. Ez talán a legnagyobb hiba az egész írásban. Mert az oké, hogy Giugiaro tervezte a formát, de a Lotus ezt nem átnézte, hanem végigvitte a komplett fejlesztést a prototípustól a gyártásra alkalmas végső autóig. Ezt a bő két évet "átnézésnek" nevezni óriási hiba.

7. Rendszeresen meghibásodó klímaberendezés. Hülyeség. Ezt még a korai autókról sem hallottam.

8. Polírozott rozsdamentes acél. Nem polírozott, szálcsiszolt. De nézzük a pozitív oldalát: Nem alumíniumot írt.

9. DeLoeran. Csak egy kis odafigyelés kellett volna.

10. Az ajtóban nincsenek hangszórók.

11. Az ajtót egyetlen gázteleszkóp emelte fel. Nem. Torziós rugó és gázteleszkóp.

12. Mire a Delorean 1979-ben megjelent. Hát nem. 1981-ben jelent meg.

13. Gyártás ideje: 1979-1982. Helyesen 1981-1982. Ha külön vesszük a modelléveket, akkor 1981-1983. 

14. A darabszám nem 6500, hanem valahol 8500 és 9200 között. Különféle számolások vannak, a 9000 a legjobb becslés.

15.  2850 cm3. Kis hiba, de ha már pontosak akarunk lenni, akkor 2849 cm3.

17. A maximális sebesség 199 km/h.

18. A 0-60mph gyorsulás 10,5, de volt pár katalizátor nélküli Delorean is, amik elméletileg 8,5-et tudtak. A 9,6 nem tudom honnan jött.

19.  Átlagfogyasztás 12,8 l / 100 km. Helyes is, meg nem is. A hivatalos  érték 9-13 liter, amiben végül is benne van a 12,8,  de a vegyes átlag inkább egy 11-12 közötti érték.

Szóval csak ennyi bajom volt ezzel a cikkel. És javítgathatom én folyamatosan  mindenhol az embereket, de az ilyen könyvek és főleg a netes cikkek sokkal több olvasóhoz jutnak el, ezért reménytelen a szélmalomharcom. Ennek ellenére csinálom, mert jól esik. :)

Szólj hozzá!

Címkék: tévhitek

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr8918421927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása