John Delorean 1984 után már sokkal kevésbé volt reflektorfényben, bár néha még azért feltűnt. Miután elvált, igyekezett elfoglalni magát azzal, amihez a legjobban értett, autót tervezett.
1985 Októberében beszélt először hivatalosan a legújabb ötletéről és tervéről, ami a Firestar 500 nevet kapta. Sok szempontból a DMC-12-re épült volna, bár ezúttal mind árban, mind pedig a teljesítményében a felső kategóriát célozta meg.
Természetesen a tervben nem volt egyedül, segítségére volt Marvin Katz, az ohioi Kapac igazgatóhelyettese, aki beleegyezett, hogy a DMC-től 1982 után megvett raktárkészletet Delorean rendelkezésére bocsájtja ha a Firestar valóban gyártásba kerül. Volt még néhány kisebb támogató is, de igazi nagy befektető nem érkezett.
Túl sok konkrétum nem derült ki az autóról, bár Delorean azt mondta, hogy a sirályszárny ajtók megmaradtak és hogy nagyobb motor lesz benne, mint a Deloreanben volt. És az is biztos volt, hogy az nem Renault lesz, mert a Renault 1985-ben még a pénzét várta a tönkrement DMC-től. Delorean az autó árát 85 000 dollár körülire becsülte, bár elképzelhetőnek tartotta, hogy ez feljebb megy. Persze ezért a pénzért a Deloreannél jóval nagyobb teljesítményt, jobb kezelhetőséget és magasabb építési minőséget adott volna az új jármű.
Eközben Delorean ellen több bírósági eljárás is folyt még a DMC miatt, így az autóból végül nem lett semmi, de a pár kikerült képet azért megéri megnézni (Bocs a fekete csíkért, de hajtás volt az újságban).