Kicsit előrébb hozom a pénteki bejegyzést és tudom, hogy valami történelmeset kéne írnom, de olyan ideges lettem egy mai cikk után, hogy ezt meg kellett írnom, mert rögtön széttörök valamit itt a környéken. Figyelmeztetek mindenkit, hogy a mostani bejegyzésben az eddigiekkel ellentétben bizony lesznek csúnya szavak (és ez már a kevésbé őszinte, tompított verzió), valamint a blog politikai semlegessége is csorbát szenved. Aki tovább olvassa, ennek tudatában tegye.
Akkor először a cikk: Álszlovákok meneküljetek!
Akik régebb óta olvassák a blogot, azok tudják, hogy elég régóta szenvedek a Delorean forgalomba helyezésével. Erre most külön nem térnék ki, akit érdekel, a fenti linken levő bejegyzések végigolvasásával kap egy képet a szenvedéssorozatomról. Maradjunk annyiban, hogy a forgalomba helyezés lehetetlensége miatt egy szürke megoldásra kényszerítettek, a P-s rendszámra, hogy egyáltalán mozdulni tudjak az autóval.
Tehát nem vagyok álszlovák, nem akarok adót csalni, nem akarom megkerülni a bürokráciát, csak egyszerűen használni szeretném az autómat. Ez eddig többé-kevésbé sikerült pár megkötéssel és néhány kisebb problémával. Mostantól viszont konkrétan szopóágra kerültem, hogy miért? Mert a cikk végén ezek vannak:
A próbarendszámot annak lejártáig korlátlan számú járműre fel lehetett szerelni, járművenként legfeljebb harminc alkalommal.
...
Javítóműhelyek esetén ennél is messzebbre mentek a jogalkotók. Ott csak a szerelői szakvizsgával rendelkezők ülhetnek majd a speciális jelzéssel ellátott autó volánja mögé.
Az első részre én eddig nem emlékszem, hogy bárki mondta volna, bárhol olvastam volna vagy bárhova fel lett volna írva. Lehet, hogy én voltam figyelmetlen, de szerintem ezt is csak most találták ki. A nagyobb gond viszont a második rész. Azt hiszem mindenki kitalálta, hogy nem rendelkezek szerelői szakvizsgával, tehát elméletileg nem vezethetem az autómat.
Egyből eszembe jutott, hogy akkor hogy is menne nekem a forgalomba helyezés? Hát konkrétan sehogy, ahogy már mondtam, de van egy megoldás, csak persze az is olyan szép magyaros. Amikor megkérdeztem a bürokrácia különböző részeit, hogy mégis mit tehetnék azt mondták, hogy előbb helyeztessem forgalomba az autót Szlovákiában (ne ingyen!) és akkor már itt is meg tudom kapni a rendszámot.
Érti mindenki??? AZ ÁLLAM MAGA BIZTAT ENGEM TÖRVÉNYSÉRTÉSRE, hogy aztán utána hibámat beismerve hazakullogjak és kifizessem a köcsög 700 ezer Ft-os regadójukat és megkapjam az áhított rendszámot. Ja hogy ez a kis kitérő egy minimum 1 millió forint körüli összeg lenne, míg jövőre ugyanez meglesz 100 ezerből a 30 év miatt? Le sem szarják.
Azt még meg is érteném, ha egyes autótípusokat nem engednének be az országba vagy egyes roncsautókat nem engednének forgalomba helyezni mert nem biztonságosak, de aki látta az autómat az tudhatja, hogy sok pár éves autónál jobb állapotban van ez a Delorean.
Na most akkor nézzük a további pénzügyeket. A P-s rendszám miatt eddig kifizettem az államnak három év alatt kb. 120 ezer forintot (a biztosítás nem számít ide) és kész. Cserébe terheltem az államaparátust, szoptam havonta a biztosítónál, beszélgettem rendőrökkel párszor, akik aztán soha nem büntettek meg és írtam az útvonalnaplót.
Ahelyett, hogy valami normális törvény miatt szépen 2008-ban forgalomba nem helyeztem volna az autót egy kb. 100 ezer forint körüli összegért, majd fizettem volna a súlyadót, jártam volna műszakira, zöldkártyára meg minden olyasmi, ami miatt az állam bevételhez jut, én meg egy nyugodt használathoz. Van egy olyan érzésem, hogy a három év alatt ez jelentősen több lett volna, mint az előzőleg említett 120 ezer Ft és az imént mondott 100 ezer Ft közötti különbség.
Na neeem, valami köcsög láblógató irodista vadbarom megint kitalálta mivel váltja meg a világot ott fent és jól elbassza a kedvemet, az országot meg megszabadítja egy kis pluszpénztől. Persze, tudom, hogy a regadó is fontos bevételi forrás, de vegye már észre valaki, hogy sokkal több kárt okoz,mint ami hasznot hajt! Ezzel a véleményemmel meg természetesen nem vagyok egyedül, aki nem hisz nekem, olvassa a fenti cikk kommentjeit vagy keressen rá a neten más véleményekre is.
Szóval ismét egy fasza tüneti kezelés, amivel nem jutnak úgysem semmire. Aki adót akar csalni, ez után is meg fogja oldani, aki meg normálisan akarja használni az autóját annak nehezítik meg továbbra is.
Mi lesz most? Semmi. Használom továbbra is a P-t és ha gond van, akkor igény esetén jöhet a korrupció vagy a büntetés. Már alig várom. Főleg az OT vizsgát, ami megszabadít ettől a sok baromságtól.
Ja és még egy igazán jó dolog. Ha most éppen beülnék az autóba, vennék mondjuk egy fél éves biztosítást és elhagynám az országot, akkor külföldön sokkal nagyobb biztonságban lennék, mint itthon! Azért, mert az ideiglenes forgalmin semmi nincsen rajta ebből a baromságból és a külföldi rendőrök sokkal kevésbé vannak rákényszerítve mindenki baszogatására, mint az itthoniak.
(Nem kéne kiköltözni valami civilizáltabb országba úgy kollektíven? Mondjuk úgy, hogy akinek a parlament a munkahelye azt itthagyjuk?)