HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

P

2011.09.01. 16:00 :: Sidaries

Kicsit előrébb hozom a pénteki bejegyzést és tudom, hogy valami történelmeset kéne írnom, de olyan ideges lettem egy mai cikk után, hogy ezt meg kellett írnom, mert rögtön széttörök valamit itt a környéken. Figyelmeztetek mindenkit, hogy a mostani bejegyzésben az eddigiekkel ellentétben bizony lesznek csúnya szavak (és ez már a kevésbé őszinte, tompított verzió), valamint a blog politikai semlegessége is csorbát szenved. Aki tovább olvassa, ennek tudatában tegye.

Akkor először a cikk: Álszlovákok meneküljetek!

Akik régebb óta olvassák a blogot, azok tudják, hogy elég régóta szenvedek a Delorean forgalomba helyezésével. Erre most külön nem térnék ki, akit érdekel, a fenti linken levő bejegyzések végigolvasásával kap egy képet a szenvedéssorozatomról. Maradjunk annyiban, hogy a forgalomba helyezés lehetetlensége miatt egy szürke megoldásra kényszerítettek, a P-s rendszámra, hogy egyáltalán mozdulni tudjak az autóval.

Tehát nem vagyok álszlovák, nem akarok adót csalni, nem akarom megkerülni a bürokráciát, csak egyszerűen használni szeretném az autómat. Ez eddig többé-kevésbé sikerült pár megkötéssel és néhány kisebb problémával. Mostantól viszont konkrétan szopóágra kerültem, hogy miért? Mert a cikk végén ezek vannak:

A próbarendszámot annak lejártáig korlátlan számú járműre fel lehetett szerelni, járművenként legfeljebb harminc alkalommal.

...

Javítóműhelyek esetén ennél is messzebbre mentek a jogalkotók. Ott csak a szerelői szakvizsgával rendelkezők ülhetnek majd a speciális jelzéssel ellátott autó volánja mögé.

Az első részre én eddig nem emlékszem, hogy bárki mondta volna, bárhol olvastam volna vagy bárhova fel lett volna írva. Lehet, hogy én voltam figyelmetlen, de szerintem ezt is csak most találták ki. A nagyobb gond viszont a második rész. Azt hiszem mindenki kitalálta, hogy nem rendelkezek szerelői szakvizsgával, tehát elméletileg nem vezethetem az autómat. 

Egyből eszembe jutott, hogy akkor hogy is menne nekem a forgalomba helyezés? Hát konkrétan sehogy, ahogy már mondtam, de van egy megoldás, csak persze az is olyan szép magyaros. Amikor megkérdeztem a bürokrácia különböző részeit, hogy mégis mit tehetnék azt mondták, hogy előbb helyeztessem forgalomba az autót Szlovákiában (ne ingyen!) és akkor már itt is meg tudom kapni a rendszámot.

Érti mindenki??? AZ ÁLLAM MAGA BIZTAT ENGEM TÖRVÉNYSÉRTÉSRE, hogy aztán utána hibámat beismerve hazakullogjak és kifizessem a köcsög 700 ezer Ft-os regadójukat és megkapjam az áhított rendszámot. Ja hogy ez a kis kitérő egy minimum 1 millió forint körüli összeg lenne, míg jövőre ugyanez meglesz 100 ezerből a 30 év miatt? Le sem szarják.

Azt még meg is érteném, ha egyes autótípusokat nem engednének be az országba vagy egyes roncsautókat nem engednének forgalomba helyezni mert nem biztonságosak, de aki látta az autómat az tudhatja, hogy sok pár éves autónál jobb állapotban van ez a Delorean.

Na most akkor nézzük a további pénzügyeket. A P-s rendszám miatt eddig kifizettem az államnak három év alatt kb. 120 ezer forintot (a biztosítás nem számít ide) és kész. Cserébe terheltem az államaparátust, szoptam havonta a biztosítónál, beszélgettem rendőrökkel párszor, akik aztán soha nem büntettek meg és írtam az útvonalnaplót.

Ahelyett, hogy valami normális törvény miatt szépen 2008-ban forgalomba nem helyeztem volna az autót egy kb. 100 ezer forint körüli összegért, majd fizettem volna a súlyadót, jártam volna műszakira, zöldkártyára meg minden olyasmi, ami miatt az állam bevételhez jut, én meg egy nyugodt használathoz. Van egy olyan érzésem, hogy a három év alatt ez jelentősen több lett volna, mint az előzőleg említett 120 ezer Ft és az imént mondott 100 ezer Ft közötti különbség.

Na neeem, valami köcsög láblógató irodista vadbarom megint kitalálta mivel váltja meg a világot ott fent és jól elbassza a kedvemet, az országot meg megszabadítja egy kis pluszpénztől. Persze, tudom, hogy a regadó is fontos bevételi forrás, de vegye már észre valaki, hogy sokkal több kárt okoz,mint ami hasznot hajt! Ezzel a véleményemmel meg természetesen nem vagyok egyedül, aki nem hisz nekem, olvassa a fenti cikk kommentjeit vagy keressen rá a neten más véleményekre is.

Szóval ismét egy fasza tüneti kezelés, amivel nem jutnak úgysem semmire. Aki adót akar csalni, ez után is meg fogja oldani, aki meg normálisan akarja használni az autóját annak nehezítik meg továbbra is.

Mi lesz most? Semmi. Használom továbbra is a P-t és ha gond van, akkor igény esetén jöhet a korrupció vagy a büntetés. Már alig várom. Főleg az OT vizsgát, ami megszabadít ettől a sok baromságtól.

Ja és még egy igazán jó dolog. Ha most éppen beülnék az autóba, vennék mondjuk egy fél éves biztosítást és elhagynám az országot, akkor külföldön sokkal nagyobb biztonságban lennék, mint itthon! Azért, mert az ideiglenes forgalmin semmi nincsen rajta ebből a baromságból és a külföldi rendőrök sokkal kevésbé vannak rákényszerítve mindenki baszogatására, mint az itthoniak.

(Nem kéne kiköltözni valami civilizáltabb országba úgy kollektíven? Mondjuk úgy, hogy akinek a parlament a munkahelye azt itthagyjuk?)

 

12 komment

Címkék: forgalombahelyezés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr603195620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2011.09.01. 21:45:19

"(Nem kéne kiköltözni valami civilizáltabb országba úgy kollektíven? Mondjuk úgy, hogy akinek a parlament a munkahelye azt itthagyjuk?)"
nem. az a baj, hogy az ott lévő kisebbség miatt szív a többség.
gyanítom innen már nem kell továbbfejtegetnem, hogy kiknek kell menniük.

hdnctrl 2011.09.02. 12:00:16

Én már nagyjából belenyugodtam, hogy lehet, hogy idén nem tudom használni már a kocsimat, mert azonnali rendszámleszerelés + minimum 100.000 Ft büntetés várható, ha nem tudom igazolni, hogy miért használom angol rendszámmal a kocsit. És persze nem tudom igazolni (a vételtől számított 30 napon belül lehet csak használni - de a javítás ennél jóval tovább tart, ez nem egy Opel Astra, baze). Óbudáról - ha végre kész lesz - úgy fogom hazahozni, hogy előreküldöm az öcsémet, és ha rendőrt lát, kikerülöm. Utána az eredetvizsgálatra lesz arra az egy napra útvonalengedélyem, aztán megint nem fogok tudni közlekedni a kocsival egészen addig, amíg meg nem kapom rá az E-s rendszámot (az ocsmányirodába kell szaladgálni, de ahhoz nem kell az autó), viszont ha ez nem jön össze, akkor egyik f..... b.... politikus se utazzon az én 700.000-es regadómból Thaiföldre, szóval kivárom szépen az OT vizsgát, és ha az megvan, akkor csak a jó k..... anyjába tud elutazni akármelyik Duna, illetve Parla menti képviselő.

Suttora 2011.09.02. 13:21:28

Ha szigorúan nézzük, akkor eddig sem igen használhattad volna a P-rendszámot, de általában nem nézik szigorúan.
Dolgoztam szervizben, volt legális P-rendszám, de a szabályok közül egyedül az útvonalnaplót tartottuk be, a többi miatt sosem szólt a kutya se. Kölcsönadtuk boldog, boldogtalannak, nálunk is volt másé stb.

Szerintem használd továbbra is nyugodtan, kb. 2 hónap van még a szezonból, utána úgyis téli pihenő, jövőre pedig már mehet OT vizsgára az autó, nem?

Egyébként a teljesen legális és fehér út az E-rendszám, dec. 31-ig ki lehet még váltani, nincs 20.000 Ft és még útvonalnaplót sem kell írni.

hdnctrl 2011.09.02. 13:44:52

Az E-s rendszám Sidnek nem fog menni, mivel az autót nem az EU-ból vette, EU-n kívülről behozott Euro mittoménminél rosszabb motorral rendelkező autót pedig nem lehet forgalomba helyezni (egyébként sima rendszámmal, regadó megfizetésével sem).

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.09.02. 13:52:57

Igen, az E nekem nem játszik, de ezt a kis időt már kihúzom az OT-ig.

dubniczki 2011.09.02. 14:29:28

Megértem a felháborodásodat. Elképesztő ez az egész. De ha útálni kell valakit, akkor a kibaszott autókereskedők legyenek azok, akik kilobbizták a regadót. Egy törvénysértő sarc, amik csak arra jó, hogy a ratyi, kilométervisszapörgető nepperek el tudják adni a szaraikat jó drágán.

Suttora 2011.09.02. 14:46:35

Jogos, tényleg nem megy az E, akkor marad az illegalitás, bár elég zsírosak a büntetési tételek.

hdnctrl 2011.09.02. 16:37:45

hülye kérdés: mi van, ha regisztrálok itt egy UK céget: www.formationshouse.com/ itt meg bérlek egy virtuális irodát hozzá? www.westbury.co.uk/virtual_office/thisisyouroffice/

a UK-ba meg kocsival+komppal megyek minden alkalommal, amiről nincs semmiféle bizonyíték.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.09.02. 18:10:05

@Suttora: Azért nem illegális ahogy használom, hanem csak szabálytalan.

@scuynat: Akkor abban az esetben ha TE TUDOD BIZONYÍTANI, hogy az év legalább felét kint töltöd, akkor szabadon használhatod az autót.

bopat 2011.09.03. 19:22:08

Ami még a vicc, hogy azok az emberek akik nem fizették ki a regadót, most 50% -os kedvezményt kapnak. Akik meg igen, semmit. Ez milyen szemét törvény?
Mire buzdít? csalj, lopjm mert te jársz jobban, aki meg fizet mint a katonatiszt, az szopik.
Már csak emiatt sem mennék SOHA vissza MO-ra lakni.

hdnctrl 2011.09.05. 09:00:53

Igen, kedves szokás ez itthon. Azoknál is elketintett az adóhatóság a büntetéstől, akik kilopták külföldre a pénzüket, majd itthon hajlandók voltak befizetni utána 10%-ot az Apechnek.

Egyébként én június 15 (ha ezen időpont előtt vetted a kocsit, akkor érvényes a fenti kedvezmény) után 2 nappal vettem az autót, de mindegy, a 700.000-es nevetséges összegnek még a felét se fizetném be ennek a rablóbandának (de ha a mostani ellenzék lenne kormányon, annak se, azok se voltak jobbak).
süti beállítások módosítása