HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Kerékcsapágy

2012.06.20. 18:00 :: Sidaries

A miskolci kiránduláskor már mondtam, hogy a kerékcsapágy elég durván morog. Miután hazaérkeztem nem is használtam az autót, mert az autóhipochondriám és paranoiám nem hagyott békén. Folyamatosan attól paráztam, hogy ha mennék vele, akkor pillanatokon belül teljesen tönkremenne, eltörne, felrobbanna, kigyulladna, fekete lyukat generálna ami aztán a fél világot, de minimum az autót és engem kiradírozna az élők sorából.

Emiatt, és pár szerencsétlen véletlen folytán aztán majdnem egy hónapig állni volt kénytelen a Delorean. Azért, mert mikor Miskolc után írtam az Ednek hétfőn, nem jött válasz. Aztán szerdán is írtam és ugyanez. Végül csütörtökön szólt, hogy bocs, de nyaralok két hétig, utána küldöm a cuccot. Végiggondolva ez egy teljesen normális dolog, de nekem mégis meglepő volt. Megszoktam, hogy Ed egész nap ott van és csak az én levelemet várja, hogy mit küldhet. :) Szóval így aztán egy kis kényszerű állásidő jött. Ed megérkezése utáni hétfőn el is indult a csomag, majd következő hét hétfőre meg is érkezett. Az volt az a hét, mikor végig esett az eső, emiatt továbbra sem tudtam/akartam mozogni, de aztán pénteken eljött a szerelés napja.

Hazamentem, beültem az autóba, a morgást hallgatva elmentem a szerelőhöz, majd nekilátott és pedig néztem. Maga a szerelés nem egy túl bonyolult valami. Kerék le, féknyereg le, angle drive kiköt, aztán a kerékagyból már ki is lehet ütni a csapágyat. Ami miatt mégis ilyen szép hosszan írok meg mindent az egy szokásosan hülye megoldás.

kilogoangledrive.jpg

Az angle drive-hoz kapcsolódik az egész. Az van ugyanis, hogy a kilométerórának ez a spirálja átmegy a csapágyon és kerékagyon, majd a túloldalon egy kis pöcök kilóg. Erre a kilógó részre megy rá egy kupak, aminek a belső része ugyanolyan négyzet alakú, mint a spirál vége. Ahogy pedig ez a kupak pörög a kerékkel, ez hajtja meg a spirált is. Maga az elképzelés annyira még nem is gáz, nem tudom mennyire volt elterjedt megoldás annak idején, de amilyen gagyinak az a kupak kinéz... na az leírhatatlan, bár a kép talán visszaad belőle valamit.

kupak.jpg

Mindenesetre maga a munka sikeres lett, az új csapágy szép csöndesen teszi a dolgát és ma is tanultam valamit. Ráadásnak pedig a kipróbálásából adódó öröm egy kisebb környékbeli túrát eredményezett, ami aztán elvezetett a jövő heti bejegyzéshez. :)

1 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr864600773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubniczki 2012.06.21. 15:57:38

Ez nagyon jó hír. :)
Nem tudom, hogy mennyire volt ez elterjedt akkoriban, én most hallottam ilyet először. A kilométeróra spirált általában a váltóba szokták bekötni.
süti beállítások módosítása