Gondoltam, hogy ha már úgyis a NAAF-on hentergünk, akkor írok gyorsat a Delorean találkozókról, mert van belőlük jó pár a világon. Meg mivel van egy kialakult struktúrájuk, ezért azt is megírom. Szóval először akkor a két legnagyobb.
Eurofest: Nem feltétlenül a legnagyobb, de nekünk európaiaknak a legfontosabb. Öt évente tartják az egykori írországi gyárban. A tavalyi találkozón 90 autó volt, ami szerintem rekord. Legalábbis a 2001-esen és 2004-esen mintha sokkal kevesebb lett volna a képek alapján. A legfontosabb előnye egy ilyen találkozónak maga a gyár. Az autók szülőhelyén végigmenni, a tesztpályát kipróbálni óriási élmény. Erről most többet írnom felesleges, mert tavaly én is ott voltam. Aki még nem látta, az itt elolvashatja kalandjaimat.
Delorean Car Show and Convention: Amerikában több autó van, ezért ez a két évente tartott találkozó is több embert vonz. Nem tudom, hogy mik a pontos számok, de idén Floridába csak kb. 50 autó jött el és ezt abszolút csalódásként értékelték, mert ennek a duplája szokott megjelenni. Valószínűleg a Floridai helyszín sokak kedvét elvette, elvégre ilyen esetben egyből kiesik Kalifornia és környéke, ahogy nagyon sok Delorean van. Az egyik pár évvel ezelőtti találkozón (Azt hiszem a 2008-ason) tudom, hogy 150 autó volt, ami elég jónak számított. Érdekesség, hogy ezekre a találkozókra néha Bricklinesek és Lotusosok is eljönnek amik egy újabb érdekes színfolt. Ezeknek a találkozóknak a legnagyobb előnye a sok módosított autó és az élő történelem. A Proto-1, a dokumentációk, a közösség fő emberei és egykori DMC alkalmazottak. A 2000-es clevelandi DCS-en még John Delorean is megjelent és beszédet is mondott!
Ezek a nagy találkozók általában 4, esetleg 5 naposak, jellemzően csütörtök esti érkezéssel és vasárnap kora délutáni távozással oldják meg őket. A péntek és a szombat a két legsűrűbb, programokkal tarkított nap, amibe sok helyi jellegzetesség belefér. Az Eurofest esetén a gyárlátogatás alapvető, a DCS esetén pedig a helytől függő látogatók megjelenése és a módosított autók.
Ezeken kívül vannak a kisebb országos (vagy Amerikában: állambeli) találkozók, amiket mi is tartani szoktunk, de mások ezt azért komolyabban csinálják. Azt hiszem, hogy a két ilyen találkozó, amin voltam, elég tipikusnak volt mondható. Mindegyik három napos volt és péntektől vasárnapig tartott. A hollandon 9 a németen pedig 29 autó volt az enyémmel együtt, bár a hollandok kicsit csalódottak voltak. A belgáknál már sikerült nekik 20 körüli autót összegrundolni.
Majd ha elkészül Bopat autója, akkor nem kéne nekünk is egy ott alvós bulit tartani esti ivászattal? És újabb ilyen csodás képeket készíteni? :)))