Ahogy hétfőn írtam is, múlt vasárnap volt a Delorean 31. születésnapja. Erre igazából csak vasárnap délután jöttem rá, így szülinapi ajándék is csak azért lett, mert véletlenül éppen arra a napra terveztem meg valamit. Ez a valami egy egész jó kis felújítás lett, amit a Skynet már megcsinált, a Bopat pedig éppen benne van.
Persze nem szabad akkora szerelésre gondolni, mint az ő esetükben, mert ez csak egy kisebb dolog, de azért már ideje volt. Szokás szerint összevártam sok kisebb hibát, aztán most jött el az ideje a rendberakásnak. Emiatt aztán vasárnap délután bepattantam a gépjárműbe és elmentem Győrbe. Eseménytelen út volt, nagyon extrát nem tudnék írni róla. Mikor odaértem, leadtam az autót a Balázsnak (Vurdon), csináltam egy fotót, majd elindultam haza. Tételesen a következő felújításokról lesz szó. A sorrend egyben fontossági sorrend is.
- Tetőbeázás: Érdekes módon nem egy konzekvens hibáról van szó. Néha beázik az autó teteje, néha nem. Van, hogy kisebb eső is érződik, van hogy egy nagy zuhé után is száraz a tetőkárpit. Utána kell járni.
- Alváz és futómű takarítás: 31 év kosza van az autó alján és ezt le kell szedni. A tavaszi OT vizsga hibapontjainak a nagy része emiatt jött össze. Nem lesz minden darabokra szedve, de minden problémás rész le lesz kezelve, festve. Azért sem akarom ebbe számolatlanul ölni a pénzt, mert azért van, hogy esőben és rossz időben is használom az autót, ezért egy Zsiga szintű felújítás teljesen felesleges lenne.
- Festés: Igazából csak egy részről van szó. A szélvédő körüli fekete keret elég sok kavicsot kapott már és ez látszik is. Hát ezután nem fog.
- Kerékszelep cserék: A kerekekben még az eredeti fémszelepek vannak, amik egy kicsit már kezdenek elhasználódni, rozsdásodni. Emiatt a bal első gumi néha leenged. Kicserélem az összes szelepet, aztán 30 évre ez is oké. Bónuszként pedig centírozás, futómű beállítás.
- Néhány kárpitosmunka: A bal oldali A oszlop azóta csúnya amióta megjött az autó. A tetőkárpit középen kicsit elengedte magát. Ezeket már ideje lesz kijavítani.
- Sokan panaszkodtak, hogy milyen kemény a gázpedál. Szerintem nem vészes, de azért ránéznek, hogy nem szorul-e valahol.
Szóval azért van dolog. Az ár még nem fix, de 200e körül biztosan lesz. Drága ajándék, úgyhogy aztán egy évig most csend legyen! :)