HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Olajcsere

2013.04.03. 10:00 :: Sidaries

Múlt héten már írtam, hogy mennyire nehezen jutottam el eddig az olajcseréig. Múlt péntekre viszont eldöntöttem, hogy ha hóvihar lesz atomtámadással karöltve, akkor is megyek, mert ha most is elnapolom, akkor a hétvégi találkozóra lehet, hogy még a régi olajjal megyek. Azt pedig nem szerettem volna.

szepcsoppos.jpgTermészetesen útközben zuhogott az eső, de mivel egész márciusban még ez volt a legjobb pénteki időjárás, ezért nem problémáztam rajta. Gondoltam legalább letesztelem az autót, hogy még mindig beázik-e. Ezért aztán már kora reggel ott voltam a szervizben és elég hamar neki is álltak a tennivalóknak. Semmi különleges dolog nem volt, csak olaj és légszűrő csere. A kézikönyv szerint 12000 kilométerenként (7500 mérföld) kell olajat cserélni, amit én nagyon ritkán (értsd: soha) nem érek el egy év alatt. Ezért aztán minden év elején cserélem az olajat kilométertől függetlenül. Légszűrőt meg két évenként, bár ez még nem egy olyan nagy szokás, mert eddig kétszer cseréltem, szóval ez inkább csak terv, hogy ezentúl így lesz.

koszoslegszuro.jpgA légszűrő még nem volt annyira elkoszolódva, bár azért megérdemelte a cserét. A koszosabb felét le is fotóztam, hogy majd legyen referenciám két év múlva. Az olajjal kapcsolatban pedig mindig meglepődök, hogy milyen sok van benne. A szerelő már rutinosan két vödröt hozott, majd egy idő után cserélte őket. Miután rendesen kicsöpögött minden sikerült 8 litert beletöltenie, ami szerintem rettenetes mennyiség. A Passat két olajcserét kihoz ennyiből.

olajmennyiseg.jpgMeg ha már ott voltunk úgyis az autó alatt, megnéztem, hogy milyen is lett a Vurdon festése. Szerintem éppen jó. Nem csilli-villi, egyesével homokszórt lekadmiumozott, hanem csak tisztességesen lekezelt és kész. Fotót nem nagyon tudtam csinálni róla, mert a víz még mindenhol csillogott az autón és sötét is volt, de azért itt nagyjából látszik, hogy mi is lett az eredmény.

alvaz.jpgEzen túl már csak nézelődtem, reggeliztem és végül kifizettem 14000 Ft-ot, amiben benne van a 8 liter 10W40-es olaj is. Ja igen, még valami. A "Milyen olajat rakjak a Deloreanembe" téma instant flamewar a dmctalkon és a DML-en. Ha pedig még az olajcsere gyakoriságát is belevesszük, akkor garantált a több tíz oldalas vita. A szervizkönyvvel nem nagyon foglalkoznak, a hittételek sokkal fontosabbak ilyenkor. Az egyik véglet nagy nehezen 10000 mérföldenként cseréli az olajat, a másik pedig 2000 mérföldenként már retteg, hogy mi lesz. Az olajtípus még egy jó téma, mindenki másra esküszik, de motorhibája nem volt még senkinek sem az elmondások szerint. Ez mondjuk szerintem azért van, mert ez a motor nagyon strapabíró és igénytelen. A szervizkönyv szerint a mi éghajlatunkon a következő olajfajtákat lehet használni: SAE 10W/20, 10W/30, 10W/40, 15W/50, 20W/40. Semmi más egyéb kritérium nincsen megadva és amikor Eddel beszéltem róla ő is csak legyintett. Legyen benne valami és jó lesz.

Végül pedig már csak egy dolog van. Hazafelé menet olajszagot éreztem. Egyből nekiálltam körbeszagolni, hallgattam a motor hangját, a váltót, figyeltem mindent. Aztán rájöttem, hogy a kezem az olajszagú, mert természetesen mindent megtapogattam amíg a szervizben voltam. Szép dolog a paranoiával súlyosbított autóhipochondria, ugye? :)

(Mellesleg beázik, bár van egy ötletem, hogy miért.)

4 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr375188274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

p-parker 2013.04.04. 06:14:20

Hát a légszűrő már megérett a cserére szemmel láthatóan !

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.04.04. 15:07:57

Ha ez valami ős PRV V6 motor, akkor 170 LE környéke. Citroen XM-hez vagy Peugeot 605 V6-hoz keress olajat, és olyat tölts bele.

hdnctrl 2013.04.04. 22:02:26

@bervas: igazából nem volt kérdés, milyen olaj kell bele... már benne van.

Suttora 2013.04.05. 22:15:03

Ez a nem koszos levegőszűrő? :) Én ezt a helyedben bizony minden évben kicserélném, nálam ez már extrém koszosnak számít :)
süti beállítások módosítása