Na. Az van, hogy én idén voltam először ezen a Sokadalom nevű gyülekezeten (hát, inkább, mint a mormonokkal, meg névtelen alkoholistákkal) és ez volt tán eddig 2013 legjobb autós napja, amit tartottam :))
Rohadjon meg a büdös portás, mert kétszeresen volt kint a facén a rendezvény, az egyik
Ezen a találkozón sok érdekességet lehetett fellelni. Azoknak főleg, akik még nem nagyon ismerték a kocsik zömét, vagy nem járnak találkozókra egyébként. Rövid felsorolásban megemlítve, a vászontetős Kispolski, az orosz rendőrLada KGB rendszámmal, Opel gyári V8-as motorral, a 80-as évek elejei Quattro sztáraudi, Herbie, platós Mini meg a Buggy, orrmotoros Ferrari, két keréken kanyarodó oldalkocsis motor, retro lakókocsi, ajtó nélküli Trabi, hát sorolhatnám is a lap aljáig, minek? Iszonyú sok érdekesség volt látható, de ami az ilyen bőséges rendezvények nagy pozitívuma, hogy akár órákig is el lehet lenni egy-egy érdekes ponton, ilyen a Delorean-sarok is. Hihetetlen méretű embercsoport étvágyát lehet kielégíteni a hülyeség miatt, heti szinten legalább egy ember szürkeállományát világosítom fel alumíniumilag...
Örömmel értesültem Sidtől, hogy mindkét autó rendelkezésre áll, sajnos nem tudtam távozásukig maradni, de jól esett ismét traccsolni-fotózni és traccsolni. Kíváncsi leszek, hogy a hűtővíz-kiegyenlítőtartály-kupak problémája megoldódik-e majd, mert tényleg furcsa kissé az a vízköpködős jelenség és minden bizonnyal nem is természetes.
A gyerekektől nem várható el, hogy kontrollálják magukat, a szülőktől meg jobb ma már semmit sem elvárni, ezt csak a beülünk / nem ülünk be kérdés végett említem, nem is tudom, én sosem ültem be egy idegen autóba sem, hogy nem győződtem meg róla, hogy a tulajdonosának nincsen ellenvetése. Persze szülőként egy gyereket már nehéz lehet koordinálni, mert elfordulunk és az már zsupsz, de szerintem ez elnézhető. Na de agyontárgyalni ezt is felesleges, csak furcsa, hogy az emberek én-tudata milyen előrehaladott manapság, értsd: én vagyok az isten, minden más le van sz..
Viccesek a karosszéria fényezésének hiányára utaló megjegyzések, ebből is látszik, hogy "válság van", nagyon sok önjelölt fényező ajánlja fel szolgáltatásait a DMC-re, amire már nem tellett festékre a gyártósoron egyesek szerint :D de hát például a Zaporozsjei gyárban is női munkásokat alkalmaztak a szovjet csoda összelegózása kapcsán, így nem teljesen alaptalan a jelző, hogy a ZáporJóskák csak hazáig működtek megvásárlásuk után... :))
Nagyon kiemelném azon észrevételemet, miszerint istentelenül jól néznek ki a rozsdamentes acél kasznik - és milyen jó ezt többesszámban írni - a sok színfolt közepette, már kezdem annyira lázadónak érezni magam a fővárosban bordó Ladámmal, hogy szinte ciki nem fekete vagy szürke autóval megmoccanni a városban. Nevetséges, namindegy, amúgy csak Magyarországon van így, nem tudok elképzelni még egy országot, ahol ez a két "szín" menne ennyire. Képtelenség. Senki meg se próbáljon kísérletet tenni ennek megcáfolására. :D
A "Delorean Parking Only" táblával kapcsolatban nincs további ötletem, úgy látszik a Deló függőséget és csőlátást okoz. :D Esetleg legközelebb hozok szögbelövőt, vagy valami. :)
Vicces volt eltávozás után úgy visszatérni a boltokba, hogy belebotlottam a Krupps konyhagép márkába :)))
Az amcsi autókat illetően kezdenek tetszeni a Mustangok, de nem tudom miért, mert kint amúgy népautó volt, mondjuk mint nálunk egy ... Opel. Vagy hogy mihez hasonlítjuk, arról se nyissunk vitát, viszont tény, hogy szép, és kész. Persze én mindig csak az öregebb változatról beszélek, ha valamiből van remake is, mint Mustang, Camaro, vagy ilyenek... évszámilag az amcsi autókat lehet legnehezebb megállapítani, hiszen a tengeren túlon volt, hogy évente dobtak ki új kasznit, pontosabban ritkán volt, hogy nem. A hátsó lámpák buráin található adatok szolgálnak legtöbbször mérvadó évszámként.
Egy rövid kitétel még, Csepelre is sikerült átgurulni egy kisebb Kispolskis csapattal a Csepel Művek egy hangárába, ahol retro autó kiállítás volt 3 napig, gyáritól a fellelt állapotú 20 éves állás után kiemelt Zapiig, amit először, ott, ma indítottak be restauráció nélkül. Dicséretes. Szalon Ladák között volt más is, mint Moszkvics, képviselte magát a Volvo is nagy számban.
Szerintem minden autómárkának megvan a maga bogara, vonzása, színe és java, és ezt nagyon jó látni úgy, ha azt egy rendezett, szervezett klub tartja össze. Szerintem minden ember, aki ma itt volt, kissé beteg, de ez mind így van jól :)