HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A legrondább Delorean

2014.03.11. 08:00 :: Szabi DMC

A címbeli kifejezést angolul beírva a képkeresőbe a találatok között ott sorakoznak az arany Delók, a Monster Truck, Sammy Davis Junior és autója (itt valószínűleg inkább a tulajra értendő a fenti jelző :)), néhány időgépesített suttyó rozsdakupac, és természetesen a Will.i.am nevű nemtomkinek a fehér borzadálya.

Eredeti állapotában az én Hófehérkém is pályázhatott volna egy dobogós helyre, és nem csak mert a múlt héten megénekelt Clarence bácsi még a lökhárítókat is telibefestette, hanem mert az igényes átalakítás itt még nem állt meg: felkerült például egy hátsó szárny, talán hogy még jobban leszorítsa a kocsi egyébként is nehéz fenekét az esztelen száguldás közben, amire az alap gyári motorjával képes volt.

CIMG2678.png

Egyébként a katalizátort is leszerelték valamikor, hogy még jobban tombolhassanak a lóerők. Sőt, lehetett ezt még tovább is fokozni, ezért fel lett ragasztva a kocsi oldalára egy “Testarossa-kit” is. Legalábbis Tom (a kocsit Európába eladó díler) csak így emlegette nekem ezeket a valamiket az ajtón (talán találóbb kifejezés lenne az “imitált Testarossa kopoltyú utánzat-szerűség”):

500CIMG2676.JPG

Tom igényesebb lélek lehetett az előző tulajoknál (vagy csak volt vevője a cuccra), mert a hátsó szárnnyal együtt ezeket is leszedte, mielőtt hirdetni kezdte a kocsit. Így Európába érkezve már csak az ocsmány ködlámpák és természetesen a fehér szín emlékeztettek a redneck ízlésvilágra.

50012775.png

Még egyetlen tisztázandó kérdés maradt: mi a fenét jelent az egyedi rendszám felirata (WE ODEED)? Mint megtudtam, a szlengben ezt eredetileg we OD`d-nek írják, ami a WE OverDoseD (túladagoltuk) rövidítése.

500CIMG2674.png

Tom szerint ez az öreg Clarence fricskája volt, John Delorean kábítószeres ügyére célozva. Tiszta humorzsák volt az Öreg... Mivel Illinoisban 6-7 millió személyautó fut az utakon, nagy érték ott egy egyedi rendszám, persze Clarence örökösei le is szedték ezt a Delóról, és adtak helyette Tomnak egy sima rendszámot, ami most a garázsom falára akasztva néz farkasszemet az autóval, amire talán sosem volt felszerelve. Mondjuk az is elgondolkodtató, hogy a rothadó kapitalizmusban ilyen könnyen cserélgetheted az autóidon a rendszámokat, és nem fog emiatt hátulról meganalizálni legalább háromféle hatóság.

Amíg Tommal leveleztem, befutott a deloreanmuseum.org-tól az igazolást arról, hogy ki vette meg újonnan a kocsit 1981. júniusában, azaz ki volt az első tulajdonos:

500DeloOwnership.png

Kicsi a világ, mert Tom természetesen ismerte ezt a Todd Oseid-et, aki szintén Chicagó környéki autódíler volt, de Texasban is volt Ferrari szalonja Big Red Sports Cars néven (ezt lehet gyakoroltatni a gyerekkel a répa-retek-mogyoró helyett :)). Bár a Deloreant az Illinois állammal szomszédos Iowában vette egy ma is meglevő kereskedésben, üzleti ügyekben gyakran megfordult Texasban, ami magyarázatul szolgálhat az autóban talált rejtélyes tollra. Ha már a „Testarossa kit” és egy Ferrari-díler is felbukkant a történetben, érdekes lenne tudni, van-e összefüggés a kettő között, de igazából annyira gagyi cucc volt felaggatva a Delóra, hogy nem hiszem, hogy bármi köze lenne a Ferrarikhoz. Egy hátsószárnyas, kopoltyús, fehér Testarossa egyébként így néz ki:

Ferrari-Testarossa.jpeg

És akkor még egyszer a Testarossa-Delorean:

500CIMG2676.png

(Bakker, ez most ennyire előnytelen kép a Deloreanről vagy tényleg ennyire ősvilági látvány egy szintén veteránkorú Ferrarihoz képest?) Egyébként már csak azért sem "testarossásíthatta" Todd Oseid a Delót, mert a típust csak 1984-ben dobta piacra a Ferrari, míg ő már valószínűleg 1981. nyarán túladott a Deloreanen. Tom szerint az első DMC-szállítmányokért még sorban álltak a vevők, és az Oseidhez hasonló kereskedők zsíros profittal tudták továbbpasszolni a DMC-től vett új kocsikat (szerintem erről Sid többet is tud majd mondani).

Sajnos ez a Mr. Oseid, a Delóm első tulajdonosa már nyugdíjba ment, és csak egy postai címet találtam hozzá. Talán egyszer majd rászánom magam, írok neki egy szívhezszóló levelet, és akkor tovább folytatódhat VIN1052 "Hófehérke" amerikai története. 

12 komment

Címkék: behozatal Szabi

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr985846909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2014.03.11. 08:58:58

A hátsó szárny még rádob egy lapáttal az ocsmányságra, valóban. A kopoltyú meg csak hab a torkán. Mondjuk így se közelíti meg a Will I Am nevű muki (én tomki, és szerintem jónagyhűjje) IAmAuto-ját - arról a jajjdecsunya blog egy évig cikkezhetne.

Viszont, ahogy le is írod, a Testarossa csak 1984-ben jelent meg, ne ahhoz hasonlítsd a Deloreant, hanem az elődjéhez, a Berlinettához. Ahhoz képest meg újvilági látvány.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2014.03.11. 11:43:06

"tényleg ennyire ősvilági látvány egy szintén veteránkorú Ferrarihoz képest?"

Nem, a DeLorean teljesen szokványos 70-80-as évekbeli forma. A korabeli, és azóta készült Ferrarik pedig kortalanok.
Az utolsó Ferrarik, amelyeknek elavult a formája a Dino a Daytona, a 412 és talán a Mondial voltak.
OK, a bukólámpák már furák, de a BB-től és a 308-tól kezdve bármelyik Ferrari tök modernnek hat még ma is.

hdnctrl 2014.03.11. 12:07:48

@Hammer: Szerintem meg pont a BB-n meg a 308-on is nagyon látszik, milyen régi. Ami már modern, az a 348 ('89-től), meg a Testarossa ('84-től).

Lorenzo von Matterhorn 2014.03.11. 15:00:07

@scuynat: Egyetértek, a 308 már szerintem is nagyon réginek tűnik.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2014.03.11. 17:19:07

@scuynat: a bajszos csávó Ferrarija régies? Hát, azért én azt is elfogadnám, főleg egy hawaii melóval együtt :)
www.torquenews.com/sites/default/files/image-1080/%5Btitle-raw%5D/magnum-pi-ferrari-520x390-showstill.jpg

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2014.03.11. 20:20:42

Én csak annyit mondanék hogy rettenetes!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2014.03.11. 20:42:07

@scuynat: A 308 leginkább a lökhárítók miatt látszik régiesnek, de faceliftjén, a 328-on már az sem. A BB-vel elfogult vagyok, az egyik kedvenc Ferrarim.

hdnctrl 2014.03.12. 11:07:07

A 328-as valóban nem annyira régies, kapott a Testarossa látványelemeiből, úgy látom (amúgy nem ismerem annyira a Ferrarikat). A BB nekem is tetszik, de attól még nem modern :) A Magnum-Ferrari (308) szintén nem egy modernnek ható autó, annak ellenére, hogy jól néz ki, főleg a targa (nemtom hogy híjják).

Egyébként az én kedvencem a 348, de a felsoroltak közül bármelyik jó lenne.

sunblind 2014.03.12. 20:23:05

Láttátok ezt a william nevű 'zenészt' a top gear-ben? Hát az ekkora sötét gyökér még odaát is ritka lehet baze.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2014.03.13. 19:21:24

@sunblind: Ő az akinek a nevét csak megfontolva és keresztet vetve mondjuk ki.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2014.03.13. 20:09:50

@Sidaries: egyszer majd azt a kocsit is visszaalakítja valami jótét lélek :)

Azt a kupoláját, jobb felsőben 4577!
süti beállítások módosítása