HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Biztonsági visszahívások II.

2013.04.12. 10:00 :: Sidaries

Folytatom a múlt heti sorozatot a visszahívásokról, ezúttal az első visszahívással. Erről a hibáról 1981 november 13-i keltezéssel ment ki a levél a vásárlóknak és 12-én a viszonteladóknak. Arról tájékoztatták mindkét felet, hogy a stabilizátorrudat tartó csavarok meglazulhatnak és ha ezek leesnek, akkor ez az autó fölötti uralom elvesztését eredményezheti, ezért forduljanak mihamarabb a legközelebbi Deloreanszervizhez, ahol ingyenesen elvégzik a szükséges javításokat.

A hibának szerencsére jól érezhető előzményei vannak, ezért megírták a tulajdonosoknak, hogy ha menet közben a fék használatánál az autó eleje felől pulzálást éreznek vagy ütődő hangot hallanak, akkor azonnal álljanak meg vagy legrosszabb esetben nagy odafigyeléssel hajtsanak a legközelebbi szervizbe.

suspensionrecall.jpgA hiba az 560-6650-ig terjedő autókat érintette, az ez utáni alvázszámmal rendelkező autókat már ellátták a szükséges módosításokkal. Ezeknek a módosításoknak az elvégzése körülbelül egy óráig tart és több dolgot foglal magában. A legfontosabb, hogy a kilazuló csavarokat önzáródó csavarokkal (locking nuts) helyettesítik, valamint egy extra támasztókeret is beépítésre kerül. Ez a javítócsomag jelenleg is elérhető nem túl drágán. Természetesen az ingyenes javítás már nem érvényes így 31 évvel a gyár bezárása után. :)

A felső két képen jól látható az támasztókeret felszerelése előtti és utáni állapot. Az alsó képen pedig az én autóm 2009-es állapota figyelhető meg. Annyira nem tiszta, mint itt a fentié.

suspensionrecallsajat.jpgMiután a szerelő elvégezte a javítást,az autó több részén is piros ponttal jelölte annak elvégzését. Ez magában foglalta az összes javítandó területet, végül pedig a motor és az utastér közötti tűzfalra is rakott egy pontot, hogy fentről is látható legyen.

Persze nem a DMCről beszélnénk, ha ez ennyivel megoldódott volna. 1982 január 12-én újabb levél ment ki az összes Delorean tulajdonoshoz és viszonteladóhoz, mert mint kiderült, néhány a javításhoz használt csavar rossz minőségű volt, ezért vagy meg voltak repedve vagy arra hajlamosak voltak. Ezért aztán emiatt újra vissza kellett hívni az autókat, hogy megjavítsák a javítást. Ennek a javításnak az elvégzését kék ponttal jelölték. Természetesen ez is ingyenes volt és kevesebb mint egy órát vett igénybe. Öröm az ürömben, hogy mire a szerencsétlen tulaj elment a szervizig, addigra jó eséllyel megkapta már a második visszahívás miatt javításokat is, mert arról meg február elsején kapott levelet.

Szólj hozzá!

Címkék: fejlesztések dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr195216412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása