Folytatom a múlt heti sorozatot a visszahívásokról, ezúttal az első visszahívással. Erről a hibáról 1981 november 13-i keltezéssel ment ki a levél a vásárlóknak és 12-én a viszonteladóknak. Arról tájékoztatták mindkét felet, hogy a stabilizátorrudat tartó csavarok meglazulhatnak és ha ezek leesnek, akkor ez az autó fölötti uralom elvesztését eredményezheti, ezért forduljanak mihamarabb a legközelebbi Deloreanszervizhez, ahol ingyenesen elvégzik a szükséges javításokat.
A hibának szerencsére jól érezhető előzményei vannak, ezért megírták a tulajdonosoknak, hogy ha menet közben a fék használatánál az autó eleje felől pulzálást éreznek vagy ütődő hangot hallanak, akkor azonnal álljanak meg vagy legrosszabb esetben nagy odafigyeléssel hajtsanak a legközelebbi szervizbe.
A hiba az 560-6650-ig terjedő autókat érintette, az ez utáni alvázszámmal rendelkező autókat már ellátták a szükséges módosításokkal. Ezeknek a módosításoknak az elvégzése körülbelül egy óráig tart és több dolgot foglal magában. A legfontosabb, hogy a kilazuló csavarokat önzáródó csavarokkal (locking nuts) helyettesítik, valamint egy extra támasztókeret is beépítésre kerül. Ez a javítócsomag jelenleg is elérhető nem túl drágán. Természetesen az ingyenes javítás már nem érvényes így 31 évvel a gyár bezárása után. :)
A felső két képen jól látható az támasztókeret felszerelése előtti és utáni állapot. Az alsó képen pedig az én autóm 2009-es állapota figyelhető meg. Annyira nem tiszta, mint itt a fentié.
Miután a szerelő elvégezte a javítást,az autó több részén is piros ponttal jelölte annak elvégzését. Ez magában foglalta az összes javítandó területet, végül pedig a motor és az utastér közötti tűzfalra is rakott egy pontot, hogy fentről is látható legyen.
Persze nem a DMCről beszélnénk, ha ez ennyivel megoldódott volna. 1982 január 12-én újabb levél ment ki az összes Delorean tulajdonoshoz és viszonteladóhoz, mert mint kiderült, néhány a javításhoz használt csavar rossz minőségű volt, ezért vagy meg voltak repedve vagy arra hajlamosak voltak. Ezért aztán emiatt újra vissza kellett hívni az autókat, hogy megjavítsák a javítást. Ennek a javításnak az elvégzését kék ponttal jelölték. Természetesen ez is ingyenes volt és kevesebb mint egy órát vett igénybe. Öröm az ürömben, hogy mire a szerencsétlen tulaj elment a szervizig, addigra jó eséllyel megkapta már a második visszahívás miatt javításokat is, mert arról meg február elsején kapott levelet.