HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Az 50000 mérföldes tesztautó

2009.11.13. 12:50 :: Sidaries

A hivatalos 50000 mérföldes tesztet két Lotus prototípus tesztje előzte meg. Ezek voltak a D14 és D15. Az általuk felderített hibákról itt írtam, megéri elolvasni.

Az első száz legyártott autó, tehát az 500-as sorozatszámúak mind teszt és gyakorlóautók voltak valamilyen szinten. Elsősorban a DMC fontosabb alkalmazottai kapták őket cégautónak, de nem azért mert menő cégautóval furikázni, hanem mert így az esetleges hibákról nem az első vásárlók, hanem a cég szerez tudomást. Emiatt ez az első széria még jelentősen rosszabb minőséget képviselt, mint a későbbiek. 

Ezek közül az autók közül is kiemelkedik az 514-es, amelyen a hosszútávú megbízhatósági tesztet végezték. Ez egy fekete belsős, manuális váltóval szerelt 1981 márciusi VINtáblájú Delorean. Az egész tesztvezetést Mike Loasby felügyelte és a kivitelezését 1980 április 15-én hagyta jóvá. Ezután indultak el a D14 és D15, a VIN 514, a hivatalos tesztautó pedig 1981 január 25-én rajtolt el és április 12-ig nyüstölték.

500000testvin514-2.jpg

Az autót ezután körbevezették Európában és főleg Írországban használták. A német autópályákon magas sebességű vezetést teszteltek, de megjárták az autóval a földutakat is. Mint mondták a legnehezebb dolog a tankolás volt az ólommentes benzin hiánya miatt.

Az alábbi képen a három aláíró Chris Bradley, David Winnington és Dessie Murray. Chris Bradleyről, az Experimental Workshop főnökéről már írtam korábban, David Winnington az ő munkatársa volt, Dessie Murray pedig az egyik utolsó tesztvezető. Ők voltak a VIN 514 tesztvezetésének az ellenőrei.

500000testvin514-1.jpg

Az út folyamán minden költséget részletesen vezettek a benzintől, a szállásokon át az esetleges szervizköltségekig. A végére a jelentés közel 100 oldalra rúgott! A vezetésben az ulsteri autósklub segédkezett. Napi 16 órában vezették az autót, szinte csak tankolni, szervizelni és sofőrt cserélni álltak meg.  Sajnos nem találtam információt a teljes végösszegről, de 30000 mérföldes teszt esetére volt egy esettanulmány, ami 20000 font körüli költséget irányzott elő. 

Az autót a gyár tönkremenetele után John Moore, a "Motor Makers in Ireland" szerzője vette meg eléggé nyomott áron, és tőle került az ulsteri közlekedési múzeumba. Kicsit kipofozták és kiállították.

50000mtest4.jpg

Ezen kívül fontos megjegyezni, hogy nem csak ez az autó volt 50000 mérföldes teszten, hanem a D14-es és D15-ös Lotus prototípuson túl még egy autó. Erről csak pletykák vannak, de aszerint a VIN 535-ről van szó, és a VIN 514-gyel szemben automata váltós volt és a tesztek során balesetet szenvedett, felborult és emiatt megsemmisítették.A rendszáma pedig RIA 7122 volt. A potenciálisan elveszett D23-ról lehet szó? Könnyen elképzelhető.

További információk itt.

5 komment

Címkék: történelem vezetés dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr411522289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evil1979 2009.11.13. 13:48:09

Ez érdekes volt.
De nagyon randa az a ködfényszóró-pótfényszóró. Mert ha köd akkor miért nem tették le, ha meg pót akkor miért nem építették be rendesen?

bopat 2009.11.13. 13:55:37

Ködlámpák érdekesek:) Ilyet nem is láttam...

Evil1979 2009.11.13. 15:25:50

@bopat: aztán ha Sid még mélyebbre ás lehet, hogy talál hat kerekűt is :D
Mennyi mítosszal teli DMC lehet még?
Azokról is akarok olvasni!!!

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.11.13. 15:48:19

@Evil1979: Lesz itt még minden. :) Olyan három hónapra való anyagom van, az idővel majd végigmegy. Kíváncsi vagyok mikorra érek a végére, de mindig jönnek új dolgok.
süti beállítások módosítása