HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Vízcsőcsere

2015.03.18. 10:00 :: Sidaries

Úgy ahogy minden egyes alkalommal, ezúttal is a szerelőhöz vezetett az első utam a szezon kezdetekor. Edtől eddigre megrendeltem az olaj, levegő és benzinszűrőt, valamint ezúttal egy plusz dolgot is, az összes vízcsövet. McFly már csak röhögött amikor mondtam neki hogy még mindig a nem tudom mikor összeszigszalagozott vízcsöveimmel közlekedek és úgy gondoltam hallgatni kell az okosabbra, még mielőtt valami baj történik. Az egész cucc (szűrők, csövek, szállítás) mindenestől 120e Ft volt. Nem olcsó, de lehetne rosszabb is. És igazából kicsit szarul éreztem már magam a Delorean miatt, mert az elmúlt egy-két évben nem nagyon költöttem a fejlesztésére, csak a szükségeseket vettem meg. Valamint megfogadtam hogy idén máshogy lesz.

ujvizcsovek.jpgNem volt azonban olyan egyszerű az indulás az akkumulátor hibája miatt. Mint mondtam az egyik totál dög volt, ezért azt csak simán beraktam a csomagtartóba, a másikat pedig töltöttem egy napig és jöhetett a teszt. Ami ragyogóan sikerült, mert szinte pöccre indult az autó. Lehet hogy a hidegindítási probléma csak a rossz aksinak köszönhető?

Na de ott tartottam hogy megjöttek a cuccok, ment az autó és indultam is a szervizbe. Az autó tette a dolgát, a szokásos bemelegedéses bizonytalankodás után tökéletesen működött. Beálltam a szervizbe és elmondtam a három nyűgöt. Olajcsere, vízcsövek, aksicsere. A harmadik magában foglalta a rendszer európaira alakítását is, mert a régi amcsi akkumulátor habár nagyon jól bírta (legalább 7 éves volt), mégis egyszerűbb az európai megoldás.

szerelonelvizcsocseren.jpgVégül csak otthagytam a gépet, majd minden nap telefonáltam hogy van-e valami változás. Természetesen mindig van valami, szépen készülnek a dolgok, de a legjobb az volt, mikor ma (kedden) el is mentem megnézni a haladást és ott volt egy 2x (4>x>0) éves csávó és csillogó szemekkel így szólt:

- Bazmeg ez a nájtrájder!

Mire a barátnője:

- Szerintem nem az.

- De! De! Ez a KITT!

- Dehogyis. Ez a Vissza a Jövőbe autó.

- Ja tényleg... Fú, de állat!

Én meg csak ingattam a fejemet hogy milyen fiatalok vannak. :)

Szóval úgy vagyok hogy szerdán, a bejegyzés megjelenésének napján fogom elhozni, aztán csütörtökön nekivágok az első találkozónak. Jó lesz már, hosszú volt a tél.

12 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr887279341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.03.18. 11:49:54

Csak a gumicsövek cserélődnek, vagy valami az alucsövekből is? Nekem eddig MINDEN vízcsőmegbontás után elkezdett csepegni valahol az új illesztés (a vicc kedvéért nem mindig azonnal), szóval állj néha félre, és nézz a kocsi alá. Legtöbbször a bilincsek szorosabbra húzása megoldja a dolgot, de volt, amikor kellett a gumi és a cső közé spéci tömítőtrutyi. És legyen nálad pár liter higított fagyálló, már csak azért is, mert amikor a szerviz azt hiszi majd, hogy teljesen feltöltötte a rendszert, akkor még lehetnek nagy üres szakaszok benne. Amíg meg nem csinálják meg a légtelenítést a vízpumpa fölötti szelepnél, el se indulj vele.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2015.03.18. 12:39:59

@Szabi DMC: Csak a gumicsövek. Gondolom én is hogy nem lesz azért ez egyből patent, fel vagyok készülve pár kisebb javításra. Remélem nagy gond nem lesz, mert az első út Budapestre fog menni.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.03.18. 13:07:37

@Sidaries: "Csak a gumicsövek"; akkor viszont elég durva az a számla.

hdnctrl 2015.03.18. 22:36:33

én a hűtőért, az összes alucsőért, a hőgombáért és az összes szilikoncsőért fizettem 1000 eur körül.

nem kell hígított fagyálló, töményen legyen nálad, de a piros legyen, ami alurendszerekhez való, az enyémet a kék nyírta ki.

hdnctrl 2015.03.19. 10:16:50

@Szabi DMC: szilikon. A gumi kb. feleennyibe került volna, és negyedannyit bír ki.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.03.19. 11:49:49

@scuynat: értsd jól, itt vidéken guminak hívjuk a szilikont is :)

A régi alucsövek esetleg megmaradtak?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2015.03.19. 13:25:52

@scuynat: Nekem azt hiszem most zöld van. Az mire való? Már megvan egy ideje.

Szilikon, gumi, nekem mindegy. :)

hdnctrl 2015.03.19. 22:46:32

@Szabi DMC: de van sima gumi is. Az feleennyibe kerül. Nem kötexem, informálok :D

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.03.20. 00:06:47

@scuynat: a fagyálló esetében nem hiszem, hogy a színétől függene a káros mivolta. Ha külön rá van írva, hogy jó az aluhoz, akkor nem lehet gond. Én kaptam a kocsival pár flakon zöldet, aluhoz való volt, bár mostanra lecseréltem rózsaszínre, mert errefelé csak olyat kapni (zöld flakonban, az ellenség megtévesztése miatt). Nitrit-, amin-, foszfát-, borát- és szilikátmentes, talán még mosni és vasalni is tud :)

hdnctrl 2015.03.20. 11:20:34

Persze, hogy nem a színétől függ :) De ehhez a kocsihoz csak etilén-glikol fagyállót szabad használni, és az manapság rózsaszín (piros).

Mosni tud (pl a koszt a kocsi oldaláról lemosni), vasalni nem hinném :)

ergerberger 2015.04.04. 04:14:45

"Bazmeg ez a nájtrájder!"

De alárúgnék annak a majomnak is, aki szerint ez a nájtrájder... de legalább a nőjének volt esze.
süti beállítások módosítása