Olyannyira különleges lesz ez a mostani péntek, hogy egyáltalán nem lesz az. Olyan jó kis témát találtam tegnap, hogy ezt meg kell írnom. Jöjjön tehát akkor a VIN 500 nagyon valószínű története.
Tegnap volt 35 éve, hogy az első eladásra gyártott Delorean legördült a szalagról. Ezt az autót a DMCL-nél nem VIN alapján azonosították, hanem egyszerűen mint Job 1, azaz az 1. Munkapéldány. A soron aztán megkapta az 500-as jelölést is. A nagy napon John Delorean, Gene Cafiero, Don Lander, George Broomfield, Mike Loasby és John Haig is a gyárban volt, Barrie Willsel együtt.
John Haig volt a DMCL / Lotus építésű Job 1 vezetője és a nagy eseményre az ő teljes csapata is kivonult. Mike Foxoné lett a megtiszteltetés, hogy levezethette az autót a sorról és az összeszerelő csarnokon keresztül elhaladhatott John Delorean előtt. A teszt alatt Haig és a csapata büszkén nézték, ahogy Mike elindult, majd egy fékhiba miatt a gyárajtón áthaladva az udvaron néhány üres ketrecbe csapódott.
Kitört a pánik, mert az eztán következő esemény már egy híres belfasti fotós, Esler Crawford fotódokumentációjával készült volna. Őt Dick Brown hívta meg, hogy fotózza a gyár összes fontosabb eseményét, az alapkőletételtől kezdve. John Haig, aki korábban egy elég kemény időszakot töltött el Teheránban Perzsia utolsó sahjával, ezúttal is nyugodt maradt. Megbeszélték George Broomfielddel, hogy kicserélik a manuális váltós Job 1-et az automata váltós Job 2-re a lehető legkevesebb munkával. Ez az autó azóta is az első legyártott Deloreanként pózol a hivatalos gyári képeken. Haig a későbbiekben nagy szerepet vállalt az autó gyártási minőségének a drasztikus javításában.
Ezt követően, John és Gene, a következő körülbelül egy órában tüzetesen megvizsgálták az új autót, legalábbis nagyon úgy tűnt. Majd nem sokkal később, az elég alacsony növésű Don Lander, a vezetőülésben ülve jött rá, hogy nem éri el az ajtót, hogy lecsukja. A vezetőség gyorsan összedugta a fejét, majd megvitatták, hogy ezért a problémáért a beszerzési igazgató, valamint a termékkoordinációs bizottság feje a felelős (Ez Barrie Willset jelentette). Ez után pedig döntés született, hogy pillanatokon belül kapcsolatba kell lépni a CP Trimmel, hogy azonnal tervezzenek, gyártsanak és szállítsanak le egy pár kézzel varrott lehúzószíjat. Barrie 24 órán belül megjelent a frissen legyártott szíjakkal, ami az egyik első változtatás volt az első autóhoz képest.
Az esemény után az eredeti Job 1-et, a VIN 500-at, megjavították, de nem került eladásra, hanem a gyárban használták párszor, majd a csőd után a Consolidated a clevelandi Crawford Auto Aviation Museumnak adományozta. Ott azóta is megtekinthető.
A VIN 501 - ami valószínűleg a fenti két galériában szerepel - nem járt ilyen jól, mert később leselejtezték és a használható alkatrészeit későbbi autókba rakták át. Ez jellemző volt a korai autóknál, amikor a gyártási minőség még nem ütötte meg az elvárt szintet.
Végül pedig egy videó, ami a nagy napot mutatja be. Érdekesség, hogy John Delorean egy harmadik "első" autóban pózol, ami manuális váltós, de nincs összetörve. Hát így ment ez a DMC-nél.