Mike az Alvisnál kezdte karrierjét, mint gyakornok, majd később ugyanitt fejlesztőmérnök lett. Innen Az Aston Martinhoz került ugyanilyen pozícióba. Felmondott, és 6 évre a Rover / Triumph-hoz került, ahonnan mégis visszatért az Aston Martinhoz, ahol 1978-ban mérnökségi menedzser lett. Nagy részt vállalt a Lagonda tervezésében, ami szerintem eléggé hasonlít a DMC-12-höz.
Innen került a DMC-hez 1979-ben, Bill Collins utódjaként, miután Bill elhagyta a céget a túl nagy Lotus befolyás miatt. Ugyanezzel a problémával kellett Mikenak is megküzdenie. Hihetetlen sok munkát ölt abba, hogy a DMC-12 igazi tömeggyártású autó legyen és levetkőzze a Lotus által rákényszerített kézi gyártás hátrányait. A másik nagy ellensége a határidők voltak, amiket csak nehezen tudott tartani, habár olyan emberek álltak mögötte, mint a már korábban említett George Broomfield és Ted Collins. Többször kijavította a Lotus tervezési hibáit, ezzel nagy presztízs és anyagi veszteségtől óvta meg a DMC-t. Az első futómű egyik problémájával kapcsolatban azonban nem sikerült meggyőznie a Lotust, ami aztán később egy visszahívásban köszönt vissza.
Nem találtam biztos információt róla, de szerintem a SC-01-11.81 visszahívásról lehetett szó, mert ebben az esetben volt az első futómű a hiba forrása. Itt megtekinthető a hivatalos DMC által kiadott közlemény:
Mike többször próbált közvetlenül John Deloreannel beszélni Bennington kihagyásával, de még Johnnak is nehézségei voltak a Lotusszal való tárgyalásokban, így Mikenak azzal a szabadsággal kellett beérnie, ami volt. Ennek ellenére átverekedték magukat az autó koránt sem mindennapi műszaki megoldásaiból (ajtók, ERM, műanyag alvázrész) adódó problémákon és sikerült határidőre végezni.
A 2001-es Eurofesten Mike Loasby és felesége is megjelent és elbeszélgetett a jelen levőkkel. Remélem 2011-ben találkozhatok vele. :)