Arról még írtam annak idején, amikor a DMC Florida tulaja (Tony Ierardi) visszavette az általa 2007-ben eladott Proto-1-et és beállította a VIN 20104 mellé. Azóta találtam pár egyéb információt, amivel kiegészítem az eddigieket.
2007-ben azért került eladósorba a prototípus (és a VIN 502 is), mert Tony meg szerette volna venni a jelenlegi üzlete melletti telket is, hogy legyen helye a bővülésre.

Egyébként a Proto-1 előkerülése is egy kisebb csoda volt, ugyanis a '80-as évek elején azok a hírek terjedtek el, hogy a Lotus az összes prototípust megsemmisítette, de aztán mint kiderült, csak a második járt ilyen rosszul, az első megmaradt (az egyik fenti linken bővebben is kifejtettem, amit tudni lehet a prototípusokról).
A felfedezése James Espey nevéhez fűződik, aki egészen komoly nyomozás után derítette ki, hogy az autót a '80-as évek közepén elárverezték, tehát létezik. Ráadásul sikerült egy nevet is találni, ami után keresve megtalálta a vevőt is, akinek még mindig a tulajdonában volt az autó. Igaz, kicsit elhanyagolta, mert vagy 20 évet állt egy raktárban valahol Arizonában vagy Nevadában. Ez után vette meg Tony először az autót és rakta rendbe ahol szükséges volt.