Arról még írtam annak idején, amikor a DMC Florida tulaja (Tony Ierardi) visszavette az általa 2007-ben eladott Proto-1-et és beállította a VIN 20104 mellé. Azóta találtam pár egyéb információt, amivel kiegészítem az eddigieket.
2007-ben azért került eladósorba a prototípus (és a VIN 502 is), mert Tony meg szerette volna venni a jelenlegi üzlete melletti telket is, hogy legyen helye a bővülésre.
Az autó a sikeres árverés után egy John O’Quinn nevű texasi ügyvédhez került, aki múzeumot szeretett volna nyitni a bő 800 autós gyűjteményének. A project haladt egészen 2009-ig, amikor egy tragikus balesetben életét vesztette és így a gyűjtemény is felszámolásra került. Eközben Houstonban eladták a VIN 20104-es Deloreant is, (amelyikről majd a következő bejegyzésben lesz szó) egy bizonyos John Houghtaling nevű fickónak, aki szintén ügyvéd volt. Ők ketten egy időben együtt is dolgoztak, anélkül, hogy egymás speciális Deloreanjéről tudtak volna. Szóval mikor O’Quinn elhunyt, Tony beszélt erről Houghtalingnak és megemlítette, hogy amennyiben jó áron lesz az autó, szívesen visszavásárolná. Tonynak végül Houghtaling segítségével sikerült visszavásárolni a prototípust, ami jelenleg 35 éves és Tony elmondása szerint kívülről tökéletes, a belső részek pedig tízből 9 pontosak.
Egyébként a Proto-1 előkerülése is egy kisebb csoda volt, ugyanis a '80-as évek elején azok a hírek terjedtek el, hogy a Lotus az összes prototípust megsemmisítette, de aztán mint kiderült, csak a második járt ilyen rosszul, az első megmaradt (az egyik fenti linken bővebben is kifejtettem, amit tudni lehet a prototípusokról).
A felfedezése James Espey nevéhez fűződik, aki egészen komoly nyomozás után derítette ki, hogy az autót a '80-as évek közepén elárverezték, tehát létezik. Ráadásul sikerült egy nevet is találni, ami után keresve megtalálta a vevőt is, akinek még mindig a tulajdonában volt az autó. Igaz, kicsit elhanyagolta, mert vagy 20 évet állt egy raktárban valahol Arizonában vagy Nevadában. Ez után vette meg Tony először az autót és rakta rendbe ahol szükséges volt.