Két és fél éve írtam utoljára a készülő új Deloreanekről, és ennyi idő elég volt az amcsi bürokráciának, hogy január közepére végre kidolgozza a szükséges dokumentumokat, szabályzat részleteket. Mivel viszont az alaptörvény, amire ezek az NHTSA és EPA szabályzatok kijöttek már 2016-ban megszületett, és a sok kis cég neki is állt a készülődésnek, mostanra el is vesztették a lelkesedésüket, és a befektetett pénzük is csak áll a projectekben.
Na de a lényeg, hogy megvan a törvény, a DMCH pedig körbenézett, hogy akkor mit lehetne tenni, és elég szomorú képet talált. Azok a cégek, akik még 2016-ban teljes mellszélességgel álltak az új Delorean mellett, mostanra eléggé megritkultak. Sokuk tönkrement a vírushelyzetben, néhányat nagyobb vállalatok vásároltak fel, akiket nem érdekel a kis példányszámú gyártás, de olyan is volt, aki profilt váltott vagy éppen nyugdíjazta magát a támogató vezető. Emiatt aztán a DMCH sok munkája veszett kárba és most kezdhetik elölről a tervezést.
A tervezett motor egy másik kérdés. Amikor az első törvény kijött, akkor volt egy motorterv, amivel 2022-ig terveztek, gondolva, hogy 2017-ben megindulhat a gyártás. A gyártás nem indult meg, cserébe a 2022 már itt van a nyakukon, és habár 2024-ig még ki lehet tolni a motor életciklusát, azért a motorterven is el kell gondolkodni, hogy megéri-e egy ennyire az életciklusa végén járó erőforrással küzdeni.
Ezen felül pedig az elektromos autózás nagyot fejlődött az elmúlt pár évben, ezért a DMCH-nál most úgy gondolják, hogy akkor egy huszáros vágással a 2012-es DMC EV prototípus lesz akkor az új Delorean. Ebben nagy szerencséjük, hogy míg egy elektromos Cobra vagy Morgan (vagy éppen a Mustang) igazi eretnekségnek tűnik, a Delorean esetében elfogadható az elektromos megoldás, mert jobban illik a Delorean = jövő képbe, mint a vetélytársak.
Persze ezek most még tervek, de a lényeg, hogy ismét egy lépéssel közelebb kerültünk az új gyártású Deloreanekhez, és egyben az elektromos Deloreanhez is.