HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Új Deloreanek - Frissítés 4.

2018.10.31. 10:00 :: Sidaries

Pár nappal ezelőtt kijött az új frissítés arról, hogy mi is a helyzet az új gyártású Deloreanekkel. Röviden szólva van pár előrelépés, de a gyártás azért még nem tud elindulni. Kicsit hosszabban, pedig a következő van:

A jó hír az, hogy igaz, két év késéssel, de az EPA (az ottani Környezetvédelmi Hatóság) már a célegyenesben van a saját szabályzatával, tehát lassan kiderül, hogy milyen motorokat használhatnak a kis gyártók az autóikban. Ha ez meglesz, akkor mindenképpen tudnak előrelépni a tervezés során.

A rossz hír viszont az, hogy a kongresszus és a kormányzat sürgetése ellenére, az NHTSA (az ottani Közlekedési Hatóság) szarik mindenre és nem csinálja meg a szabályzatot. Vagy ha meg is csinálja, semmi nyomát nem látni, hogy dolgoznának rajta, így az esetlegesen gyártott új autókra a 2018-as törvények lennének irányadóak, nem pedig azok a törvények, amikor eredetileg gyártották őket. Így aztán maga a törvény (Fixing America’s Surface Transportation (FAST) Act), a nevével ellentétben nagyon nem akar (tud) hatályosulni.

Azonban pozitívum, hogy a törvény maga elég részletes, az NHTSA részéről igazából csak egy online form kidolgozása, a regisztrációk kezelése, és az éves ellenőrzések elvégzése lenne az igazán fontos, azonban erre sem képesek. A cégek meg várnak, mert habár a szükséges minimum ez lenne, ők sem bíznak benne, hogy ilyen könnyen megússzák a dolgot.

Kiderült azonban néhány új konkrétum is. Először is az, hogy a gyártott replikaautóknak legalább 25 évesnek kell lennie, másodszor pedig az, hogy az éves 325 eladó autó csak az USÁra vonatkozik. Világszerte 5000 a limit. Deloreanből nem valószínű még a 100 darab sem egy évben, de jó tudni, hogy van mozgástér.

A cikk végén végül egy kis panaszkodás áll, ami arról szól, hogy először hittek a bürokráciának és az összes érintett cég, jellemzően kisvállalkozások, nekiálltak dolgozni a beszállítók keresésén, megrendeléseken, tervezési feladatokon, aztán azóta semmi sem történt. Viszont a gyártás indulása helyett mindent le kellett állítani és ezzel jelentős kár érte őket, de persze ez senkit nem fog érdekelni. Kis káröröm számunkra, hogy nem csak a mi bürokráciánk ilyen szerencsétlen.

Szólj hozzá!

Címkék: új delorean

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr7714334941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása