Ma szerintem egy kevésbé izgalmas, de annál hasznosabb bejegyzés lesz, mert néhány elektromos gebaszt veszek elő. Tapasztalt autószerelőknek kevés új információt tartalmaz, de az olyan hétvégi autószerelőknek, mint én, jól jön. :)
A gyári lámpakapcsoló hibáiról már volt szó a blogon. Először talán skynet hazaútjánál, másodszor pedig a fejlesztések között. Van itt is egy új megoldás, a DMCH új kapcsolója, amit jó eséllyel Ednél is venni lehet. Jó cucc, de egy kis gondja úgy tűnik van.
Eredetileg 5 amperes biztosítékkal érkezik (a gyári kapcsoló 20 amperes), de ez néha kevésnek bizonyul és ilyenkor a biztosíték elpukkan, az autó pedig tompított nélkül marad, ami mondjuk este autópálya tempónál elég kellemetlen. Félni nincs miért, a tapasztalatok azt mutatják néhány autónak kevés az 5 amper, be kell rakni egy 10 ampereset a 14. biztosítékhelyre és kész. A legjobb már eleve a 10-est berakni és akkor biztosan nem lesz gond.
Aztán ha már úgyis az elektromos nyűgöknél tartunk, van egy másik hiba, amit megéri néha megnézni. A generátorhibák sem annyira ritkák az autó kora miatt és annak a rossz működése is okozhat komoly gondot.
Nem véletlenül van az autóban a feszültségmérő a műszerfal bal oldalán, jó ha nézegetjük néha. A normál értéke mint a képen is látszik 13 volt környékén van. Sok fogyasztóval kicsit alatta, kevés fogyasztóval kicsit fölötte. Ha ez jelentősen eltér, mondjuk a sárga vonalak környékén van a mutató, akkor valami nem tökéletes.
Túl alacsony érték nekem már volt egyszer valahol az alsó sárga vonal környékén, amikor Írországban beázott az autó és valahogy az indulás onnantól nagyon nehézkes volt egy napig. Többen gyanakodtak földelési hibára, de nem tudom mi lehetett a valódi gond, viszont miután kiszáradt minden és az összes általam elérhető elektromos kapcsolódási pontot megtisztogattam, a hiba megszűnt.
A másik eset, ha a mutató túl magasan áll. Ha a generátor ?szabályzója? (regulator) bedöglik, akkor az okozhat extrém magas, akár 18 voltos értékeket is. Ez szépen lassan kikezdi az autó összes elektromos rendszerét, de jellemzően a tompított fényszórók pukkannak el először. Szóval, ha ilyet tapasztalunk, akkor az azonnali szerelést jelent, mert ha az első fényszóróink még gyáriak, akkor bizony nem lesz olcsó a cseréjük.
Még egy utóirat a végére, amit találtam. DMCMW Dave írta, aki a DMCH középnyugati szervizének a tulajdonosa:
The OEM bulbs seem to last forever but I think that's up here where the cars are only driven in the summer in the daytime. - Úgy tűnik, hogy a gyári égők sosem fognak bedögleni, de lehet, hogy ez csak itt van így, ahol az emberek csak nyáron és nappal használják az autót.
Lehet, hogy mégis van értelme az egybeöntött búrának és lámpának?