A Müncheni találkozó előtt megint meg akartam csinálni pár dolgot az autón, mert sok dolog húzódott már régóta. Ezért aztán valamikor múlt héten átugrottam a szerelőhöz. Mivel bejelentkeztem és túl sok csinálni való nem volt, ezért azonnal fogadott és helyben meg is vártam a munkát.
A legfontosabb dolog a hűtővíztartály cseréje volt. mert az már ezer éve el volt repedve. A régit még akkor cseréltem le, amikor megjöttem az Eurofestről bő egy éve. Az újnak meg sikerült kifognom egy gyártáshibásat, ami néhány hónap használat után elrepedt a kupak alatt. Így:
Elég kellemetlen, de nem annyira drámai hiba, mert mindössze egy gondot okozott. Azt, hogy a kupakot nem lehetett teljesen rácsavarni, hanem csak kb. kétharmadig, mert különben leesett róla. Viszont ott kétharmadnál jól fogott, szóval nem hagytam el azalatt az idő alatt amíg ilyen volt. Márpedig sokáig volt ilyen, mert ahogy számolom, bő fél évig nem bírtam rászánni magam a cserére, ezért már nagyon itt volt az ideje. Szóval odaértem, beálltam és a szerelő kb. fél óra alatt végzett is. Remélem ez az új már jobban fogja bírni.
Aztán ha már ilyen hamar végeztünk, akkor nem álltunk meg ennyinél. Megnéztük a sebváltó olajszintjét (említettem már, hogy csöpög? :) ) ami teljesen rendben volt és mivel ehhez fel kellett emelni az autót, ezért én közben nézelődtem. Aminek az lett a vége, hogy az alváz egyik alsó lyukán (piros nyíllal jelölve) benyúlva észrevettem, hogy van ott valami, ami mozog. Kb. olyannak tűnt, mint egy vékony lemez, valami, amit a rozsda szokott csinálni. Ezért aztán nekiálltunk lecsavarozni a tank alatti védőlemezt, hogy bejussunk oda és megnézzük mi is az igazából. Azt már előre elmondom, hogy azt nem tudtuk kideríteni, hogy mi volt, de találtunk más érdekes dolgot.
Egy kis adalék: A Deloreanek esetében két komoly rozsdagóc van, ahol szinte mindegyik elhasználódik az évek során. Az egyik a tetőn levő T-panel alatti rész, ami nekem már újra van építve, a másik pedig az üzemanyag tank körüli rész, amit most néztünk meg. Az első a befolyó víz miatt, ez a második pedig a benzingőzök korrodáló hatása miatt rozsdásodik.
Szóval leszedtük ezt a lemezt és egész megnyugodtam. A bal oldali (képen jobb oldalon) alváznyúlvány vége nem túl szép, de ahogy megnéztük oldalról, csak felületi rozsdának tűnik és nem is olyan nagy felületű. Igaz, a tankot nem szedtük ki, pedig elméletileg még annak a környékén is lehetnek érdekességek, de így elsőre a jelek biztatóak.
A védőlemez szintén csak ezen a részen rozsdás egy kicsit, de egy kisebb mosás után szinte gyárinak tűnik.
Ez után vettük észre, hogy az eredetileg megcélzott helyre nem fogunk tudni bejutni, szóval inkább hagytuk. Így is elég sokat láttam megint. Összerakta hát a szerelő a szétszedett részeket, fizettem 4000 Ft-ot, aztán el is indultam hazafelé. Pár napra rá, pedig elhúztunk Münchenbe. Jövő héttől érkezik a beszámoló és nem én írom, hanem dubniczkia.