HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Olaszország II. avagy Nem éneklünk az esőben

2014.09.03. 20:00 :: Sidaries

Ott hagytam abba hogy megérkeztünk New Yorkba (a szállodába) és innentől két nap tengerparton fekvés következett a napon, majd egy nap városnézés, mászkálás a felhős idő miatt. Erről írni nem nagyon kell, mindenki el tudja képzelni. Ez után azonban eljött az idő egy újabb kirándulásra, mert a meteorológia úgy gondolta hogy fürödni úgysem fogunk, mert a következő két napra záporokat, felhős időt mondott. Úgy szerveztük tehát hogy ez a két nap pont jó lesz Sirmionéra és Veronára.

lapuladelorean.jpgElindultunk hát és az tényleg látszott hogy a tengerpartra lemenni felesleges lett volna olyan felhős volt az ég. Indulás után nem sokkal el is kezdett csöpögni az eső, majd 100 kilométerrel arrébb - Velence környékén - a csöpögés szintet lépett párszor és zuhogni kezdett. Nem csak úgy ímmel-ámmal, hanem úgy igazán teljes erővel. Valahogy így: (Sajnos a youtube valamiért nem ismeri fel a 16:9-et, ezért 4:3-ban van a videó.)

Nem élveztem. Leírtam már párszor, de megismétlem hogy miért is rossz Deloreannel esőben menni. Elsősorban azért, mert beázik valahol az autó. Nem csöpög, de a tetőkárpit teljesen átnedvesedik és azt utálom. Azonban vannak közlekedési vonzatai is az egésznek. A Delorean ugyanis nagyon alacsony, ezért aki elmegy mellettem biztosan felveri az esőt a szélvédőre és sokkal rosszabbul látni emiatt mint egy normál autóban. Aztán a Cooper Cobra gumik nem annyira jók esőben és ez olykor érződik is. Volt olyan hely, ahol a pálya teljes forgalma lelassított 50-re, mert annyira zuhogott. Igaz mindezek ellenére tudtam tartani a pályatempót, de inkább csak a külső és a középső sávban.

Szerencsére ennyire nem tud sokáig esni az eső és kb. 10-15 perc után kezdett elcsendesedni és innentől már jobb volt haladni. Mire pedig egy újabb 100 km után Sirmionéba értünk már sütött a nap. Ennek örömére pedig kiderült, hogy mindenki éppen ide jön és bele is álltunk egy bazi nagy dugóba a városba vezető úton. Egy darabig vánszorogtam velük nyitott ajtóval a bámészkodók örömére, de én az ilyet hamar megunom, ezért mikor láttam hogy balra van egy leágazó valami kastélyétterem parkolója felé, be is pofátlankodtam egy a vendégek számára fenntartott helyre.

Maga a városnézés már jó időben zajlott és az utána Veronába tartó út is jó volt, igaz ott kicsit lassabban haladt a forgalom az általam elvártnál. A szállást ezúttal elég sokáig keresgéltük, mert valami okból Veronában nagyon kevés a szálloda. Szerencsére találtunk egy jót, aránylag olcsón, beparkoltunk a mélygarázsba és elmentünk várost nézni. Mire pedig hazaértünk el is romlott az idő és egész este olyan égiháború volt hogy szinte már kelet Ukrajnában hittük magunkat. Örülök hogy ezt az estét az autó nem kint töltötte.

melygarazs.jpgMásnap aztán további városnézés és a Lignanoba való visszatérés volt a program és mindez eseménytelenül le is zajlott. Egy érdekes momentum volt, a 66666 mérföld elérése. Igaz, ez nem annyira Deloreanes szám mint Szabi 8888 mérföldje, de azért ez is szép. :)

66666.jpg

Mellesleg ezen a képen meg lehet nézni az autóm műszereit normális üzemi körülmények között. A feszültség az lámpával, de légkondi nélkül van, a hőmérséklet normális sebességgel, ötösben, kb. 25 fokos külső hőmérsékleten. Az olajnyomás pedig 2600-as fordulaton, mint az látszik is. Én meg vagyok győződve hogy ezek normális Deloreanértékek, mert megjártam már így fél Európát és úgy tűnik bírja az autó.

A fogyasztás ezen a szakaszon 8,2 liter / 100 km volt, de itt nem tudtam tele tankolni, mert nagyon habzott a benzin. Ez reálisan inkább olyan 9 körül lehetett és már vártam hogy a következő tankolást, ami majd jól lerontja az átlagomat. Ez azonban még messze volt, sokkal inkább foglalkoztatott bennünket egy újabb napnyi napfényes tengerparti fürdőzés és a hazaút, ami igazán emlékezetesen alakult.

9 komment

Címkék: olaszország

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr596666439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2014.09.04. 17:33:13

Tengerpart+Delorean vagy középkori rom+Delorean fotó nem készült?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2014.09.04. 21:30:53

@Szabi DMC: Természetesen nem. Ilyet mindenki csinált már ezret. :)

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2014.09.05. 10:10:24

@Sidaries: így viszont nemigen hisszük el, hogy ezek a képek nem itthon készültek ;)

hdnctrl 2014.09.05. 10:28:46

@Sidaries: valóban, hiszen mindenkinek van deloreanje, meg tengerpartja hozzá, vagy legalábbis középkori romja :D

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2014.09.05. 14:12:31

@scuynat: köze nem volt a tengerparthoz, nézd csak meg, az első kép valahol Balatonfüreden készülhetett, a videó az M1-esen, a mélygarázsos fotó a győri plázában, a műszerfalas kép meg bárhol :)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2014.09.05. 14:33:36

@Szabi DMC: Affene. Lebuktam. Pedig tudod milyen nehéz volt egy héten keresztül bujkálni hogy egy ismerős se vegyen észre? :)

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2014.09.05. 15:57:58

@Sidaries: Azt már meg sem mertem említeni, hogy Hajdú Péter jobban parkol a terepjárójával, mint te a mélygarázsban. Hát hány helyet foglalsz el, te gyerek?! :)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2014.09.07. 12:17:24

@Szabi DMC: Alig volt autó a parkolóban, úgyhogy még középebbre akartam állni, de nem sikerült. Ezért csak két helyet tudtam elfoglalni. :)

bopat 2014.09.08. 23:13:31

Irigyellek azért a hőmérsékletért. Nekem ott soha nem áll meg a mutató... pont annyival a negyed fölött nekem mint neked alatta.

Ha emelkedő, akkor megy fel.
Viszont ha bekapcsolom a fűtést, akkor szinten marad .
süti beállítások módosítása