HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Hollandia VII. avagy Ed

2009.10.12. 11:01 :: Sidaries

 

Reggel korán keltünk több okból is. Az egyik, hogy elég hideg lett a szobában, de főleg mert már annyira mehetnékem volt. Elvégre a mai nap volt a túra második csúcspontja. Az első értelemszerűen a túra volt, a második pedig az, amikor megyek a szervizbe és találkozhatok Eddel, az európai Deloreanek legnagyobb ismerőjével. :)

Egy gyors reggeli és egy még gyorsabb autóátnézés után már mentünk is.

8 után egy kicsivel értünk oda, de nem tudtunk bemenni, pedig elméletileg 8-kor nyit a bolt. Kicsit járkáltunk körbe és egyszer csak megérkezett Ed egy utánfutóval. Ez volt rajta:

Újonnan galvanizált alváz. Nagyon szépen csillogott. :)

Bementünk, beszélgettünk egy kicsit, hogy mit is szeretnék. Már várt, még előző héten bejelentkeztem hétfőre így nem jöttem váratlanul bár a hibáim még nekem is váratlanok lettek. Elmondtam a nyűgjeimet. Nyikorog bal elől valami, világít a Lambda szonda jelzőlámpája, csöpög a motorolaj valahol, bár nem látom hogy fogyna, jó lenne beállítani az ajtómat is. Mondta is, hogy megnézzük mindjárt, kérek-e kávét. Igazán kedves, de nem kávézok, köszönöm. Aztán beálltam és neki is látott a munkának, én pedig nézelődtem közben.

Ha jól emlékszem 10 Delorean volt a műhelyben különféle állapotban, de általában elég rosszul néztek ki. Láttam eléggé lepukkant, de még javítható alvázat,

kiszedett motort, sebváltót, teljesen szétborított autókat. Mind közül ez volt a legdurvább:

Mármint nem állapotra, hanem állapotra és történetre együttvéve. Még a második napon levő leírásnál említettem, hogy a Katrina hurrikán Deloreanáldozatára itt még visszatérek. Andreas autója megúszta a pusztítást, de ez az autó nem. Ebben a sebváltóig állt a víz, nemrég vette meg valaki és most itt van felújításon. Tényleg elég ramatyul néz ki szegény, de sokkal szebb lesz, ha készen lesz.

Láttam ezen kívül Ed Deloreanjét is, ami éppen egy nagy felújításon esik át, mert valaki nekijött. Még eléggé szanaszét van, de ami látszik az igazán gyönyörű.

Teljesen felújított alváz, elemek és minden. Gyönyörű lesz a végére.

Miközben bóklásztam, beszéltem azért Eddel is, hogy hogyan áll az én autóm és mondta, hogy nagyon jó állapotban van, de három hibát lát rajta.

Az egyik a már általam is említet nyikorgás. Ezt egyértelműen a fékeim okozzák, amik eléggé le vannak már rongyolódva. 13 mm-es az új tárcsa, 11 mm a minimuma, de az enyémek csak 9 mm-esek voltak. A fékbetétek is elég régiek voltak, ráadásul volt amelyik hiányzott. Szóval volt baj elég így abban maradtunk, hogy nyeltem egy nagyot és kicseréltettem ott helyben az összes tárcsát és betétet. Ughhh, drága lesz.

A másik a kormányom rázása, ami nem normális. Megmutatta, hogy mi a rossz és mit kell javítani, de azt idő hiányában nem akartam megcsináltatni. Majd elküldi az alkatrészeket és valamikor itthon megcsináltatom. 

Aztán mondta, hogy ahogy hallja és főleg a tesztkör után úgy érzi, hogy 1-2 injektorom is elég koszos lehet, mert hiányzik az autóból 20-30 lóerő. Ezt is ki kell majd valamikor tisztítani. Felírtam a listára ezt is.

Utána ismét egy általam ismert hiba jött, az olajcsöpögés. Itt csak annyi változás volt, hogy nem a motorolajam csöpögött, ahogy eddig gondoltam, hanem a sebváltóolajam. Megnézte és mondta, hogy ez semmi. Bőven hazaérek vele, de egy pár dolgot ki kell majd cserélni. Jól van mondom, ha ő mondja elhiszem, de engem akkor is idegesít.

Lambda szondát lenullázta, aztán nekiálltunk az ajtómnak. Kicseréltük körbe a gumitömítést, kicsit feljebb emeltük a fémlemezt az autó oldalán és tárááá, tökéletesen csukódik. Hihetetlen, de egy kis optikai tuninggal megoldottuk, amivel mi fél éven keresztül szoptunk. Na ennyit ér a profizmus. Utána nekiestünk a torziós rugónak, pontosabban estünk volna, de nem jutottunk messzire. Azt mondja, hogy ezt már valaki egyszer nagyon elbaszta és tudtam, hogy itt ránk gondol. Pont azokat a hibákat írta le, amikkel mi is szembesültünk amikor McFly és én nekiestünk. Kicsit szétnyílt a rugó hátsó része és emiatt nem lehet tökéletesen ráfogni így azt mondta, hogy nagyon szeretne segíteni, de ebből 90% hogy szívás lesz így inkább nem áll neki. Majd megmondta, hogy már nagyon szép új rugók vannak, egész olcsóért. Edzem magam a gondolathoz, hogy előbb utóbb kelleni fog (200e-300e Ft. Szép összeg.).

Miközben ezek történtek én mászkáltam, plusz Ed is mutatott pár érdekességet. A fenti képen levő raktár igazi kincsesbánya. Komplett autókat lehet onnan összerakni. A szerviz első része egy bemutatóterem.

Innen balra van az iroda, ahol a papírmunkát végzik és ott jobb oldalt hátul na mi van? Hát ez:

Nagyon durva. :) Stílus a javából. Nem játszottam vele, mert nem nagyon szeretem a flippereket, de nagyon örültem neki.

Közben lassan elkészült az autó is, barátnőm kiolvasott egy könyvet és lassan indultunk. Volt azért még pár dolog ami mutatja, hogy a Delorean és az azt tulajdonló társaság nem egészen ebből a világból való.

Történt ugyanis, hogy amikor rábólintottam a fékcserére, akkor mondtam az Ednek, hogy nem hiszem, hogy van nálam annyi pénzem, mint amennyibe ez kerül. Mondta, hogy az nem gond, majd hazaérek, aztán utalom. És így is történt. Végzett a munkával, kitöltötte a 700 euros (200e Ft) számlát, majd helószia. Majd szóljak, ha küldöm a pénzt. Igaz, hogy párszor leveleztünk és sok alkatrészt vettem tőle, de szerintem durva, hogy első találkozásra 200e Ft hitelt ad. Mindenesetre jól jött és az új fékjeimmel boldogan indulhattam haza. Mostmár úgy fognak, hogy egy nagyobb fékezésnél kifejelem a szélvédőt. Volt még egy másik jó történet is, de arról majd kicsit később fogok írni bővebben, mert még nem zárult le.

Szóval végeztünk, elbúcsúztunk, átadtam a klub ajándékát, egy Delorean Magyarországos pólót és nagy lendülettel továbbindultunk. Innen már nem sok minden történt, estére éppen átértünk Németországba és a legutóbbi szállásunkon ismét megszálltunk.

Ja és még előtte átmentünk az Arnhemi hídon, mert nekünk nem volt túl messze. :)

25 komment

Címkék: hollandia szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr301444356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suttora 2009.10.12. 16:22:22

Hú, ez elég drága mulatság volt, de ami kell, az kell...

Evil1979 2009.10.12. 16:51:22

Ez nem a VII.-ik? :)
Csak hogy kötekedjek. :D
Érdemes volt benézni, nem véletlen, hogy az európai Delorean tulajok központja.

bopat 2009.10.12. 23:05:02

Amint már erről valahol beszéltünk, aki DMC-t vesz, rossz ember nem lehet. Én is ugyanígy megbíztam volna benned, meg amúgy sem olyan sok az a 700€ kinti szemmel nézve.

bopat 2009.10.12. 23:11:58

Sajnos a fórumba már nem tudok belépni a vírus miatt, már a Chrome-al sem, ezért ide írom:
Ezt meg kellene venni a Delorean Magyarország klubnak:)))
Járhatnánk gyakorolni, a befolyt pénzből pedig fizetni a hitelt :)
cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110444843786

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.10.13. 06:52:36

A fórumra megint ránézünk, a flipper meg elég drága, de tényleg jó móka lenne. :)

bopat 2009.10.13. 09:47:05

Zsolttal közben intézzük a dolgokat, remélem segít neki akit ajánlottam.

hdnctrl 2009.10.13. 10:38:25

nem semmi. megveszed a DMC-t, aztán évente simán ráköltesz 1000€-t és akkor még csak a legapróbb dolgokat csináltatod meg. na mindegy, szokom a gondolathoz, hogy ez se lesz olcsó hobbi (a bedroom DJing se az).

----

a fórum továbbra is vírusos, de ez a retkes NOD nem veszi észre. na mindegy, már eldöntöttem, hogy lecserélem az összes céges NOD-ot avastra.

bopat 2009.10.13. 14:14:54

@scuynat: Nem mondod komolyan, hogy egy ilyen autónál arra számítottál, hogy beleülsz és mész vele....
Ezzel számolni kell, csak akkor vágj bele ha győződ anyagilag :)

Az avast minden xart kijelez, mindent azonnal kijelez, tilt stb. Pedig full ingyenes...

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.10.13. 14:30:33

@bopat: Igazából ezt is meg lehet csinálni, csak nálunk kicsit nehéz. Mikor megvettem az autót tudtam, hogy sok pénzt fogok rákölteni és így is lett. Viszont kellemes meglepetés, hogy a javítások nagy része az előző tulaj hanyagságából adódik.
Gondolok itt arra, hogy pl. a fékek, gyertyák cseréje bőven az ő dolga lett volna.

@scuynat: Az 1000$/év egy elég jó ár az éves karbantartásra. A dmctalkon is ezt veszik átlagnak egy jól működő autó esetében. Ha belegondolsz, akkor nem sok. Szerintem költök ennyit a normál autómra is.

hdnctrl 2009.10.13. 15:53:15

@bopat: persze, hogy nem arra számítottam. de az, hogy csak a fékeket cserélte ki a muki és 700€ volt, az a nem semmi (honda civicen ez kb 300 €, ford focuson meg 100). mondjuk tárcsát cserélni nagyjából 50 ezer mérföldenként kell, annyit meg én kb 10 év alatt mászkálok majd össze a kocsival.

@Sidaries: 1000$ és 1000€ nem ugyanaz ;) 1000$ már jóval barátibb. nyilván a használat módjától meg gyakoriságától is függ.

megint @bopat: azzal nem lesz gond, hogy évente 1000$ elmegy a kocsira, azzal már inkább, hogy hova tegyem :) lehet, hogy plusz 1000$ lesz a tárolás :(

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.10.13. 16:30:04

@scuynat: Na igen. Attól tartok Európában inkább 1000 euro a vége.

Valamint ez a javítás azért egy kőkemény átnézést és 4 (60 euros) munkaórát is jelentett. Ez itthon sokkal olcsóbb.

Evil1979 2009.10.13. 16:31:09

@bopat: Szerintem egy ilyen zárt "klubban" nem csinálja meg még a legnagyobb köpönyegforgató sem hogy nem fizeti ki, mert bizony gyorsan híre menne a dolognak. Mindazonáltal szerintem ilyet tényleg csak "nem normális" ellenben becsületes ember vesz. Na meg szerintem gyorsan híre menne, hogy a 70***vin számu autó tulajával vigyázzanak mert.... :)

hdnctrl 2009.10.13. 18:38:19

@Evil1979: igen, és ezzel elveszne az autó egyik nagy előnye, hogy lehet vele ilyen találkozókra járni. Bár szívhatnék már én is a féktárcsákkal... :)

Mairtin 2009.10.13. 19:10:27

Valóban, csak az Avast használók vesznek rajta észre trója vírust...

Mairtin 2009.10.13. 19:11:57

Nálam is Avast működik, dolgozom a fórumon,
egyenlőre még nem kaptam használható ötleteket, hogy mit kellene csinálni vele.

bopat 2009.10.13. 21:00:20

@Evil1979: Természetesen, én is pontosan ezt mondtam.
Így kell ezt csinálni, Ed helyében ugyanígy tettem volna.
@scuynat: Te is gondolkodol egy ilyen autón?
Mert én már nem, már csak a pénzre várok, ha minden jól megy, pár hónap és meglesz.
@Sidaries: sajnos itt sem sokkal olcsóbb már a szakszervíz, én is kb ennyit fizetek itt.
De MOn is egy hivatalos szakszervíz is felszámol ennyit, persze a kis sufni szervízek sokkal olcsóbbak.

bopat 2009.10.13. 21:05:19

@Mairtin: Nem ajánlom hogy látogassátok így, még valami vírus felkerülhet a gépetekre...
Reméljük a költözéssel megoldódik.

Mairtin 2009.10.13. 21:57:37

@bopat: Mármint úgy ne látogassátok hogy nem Avast van a gépeteken.
A fórum javítva. Egyébként sem lesz semmi működési probléma egy trója vírustól. - ezért hívják trójának, ezek másra valók.

bopat 2009.10.13. 23:25:13

Na most tényleg megy a Chrome-al, Firefoxal nem, ahhoz kell pár nap.
Amúgy az avast csak jelez, nem tilt, hanem a gugli tilt, egyszerűen csak nem enged belépni, ha meg mégiscsak bejutok, akkor csak fehér hátteren csak az írás látható...
No mindegy, legalább most már tudod hogy kell javítani :)
Amúgy hogy kerül oda ez a trójai izé?

hdnctrl 2009.10.14. 00:04:28

Egyébként sem lesz semmi működési probléma egy trója vírustól

trojaI

es azert hivjak trojainak mert be lehet lepni a segitsegevel a gepedre (ha nincs tuzfal). mukodesi problema nem lesz, ha azt nem szamitod hogy a neted tetulassu lesz vagy epp az IE nem is hoz be semmilyen oldalt.

bopat 2009.10.14. 13:45:55

hat azért csak akad probléma vele, nem véletlen hogy minden bejelez, kitilt stb... Pontosan nem értem hogy működik a vírus, de azt igen hogy nem hasznos :)

Mairtin 2009.10.14. 20:48:52

Nem hasznos, hiszen vírus. Lassíthatja a netet, mer foglalja a sávszélességet. De a gépet nem bántja. Ezek arra jók, hogy vagy reklámot terjesztenek, vagy megnézik a géped tartalmát, vagy infórmációt küldenek folyamatosan a netezési szokásodról.
Ja és az IE minden, csak nem böngésző. :-)

Mairtin 2009.10.14. 20:50:48

@bopat: Ha tényleg érdekel, írj privátban és írok neked a vírusok természetéről, típusairól, csak ne romboljuk Sid blogját.

bopat 2009.10.14. 23:08:38

@Mairtin: Annyira nem érdekel. Amúgy IE t már évek óta nem használok, csak FF és Chrome megy a gépemen.
süti beállítások módosítása