Reggel korán keltünk több okból is. Az egyik, hogy elég hideg lett a szobában, de főleg mert már annyira mehetnékem volt. Elvégre a mai nap volt a túra második csúcspontja. Az első értelemszerűen a túra volt, a második pedig az, amikor megyek a szervizbe és találkozhatok Eddel, az európai Deloreanek legnagyobb ismerőjével. :)
Egy gyors reggeli és egy még gyorsabb autóátnézés után már mentünk is.
8 után egy kicsivel értünk oda, de nem tudtunk bemenni, pedig elméletileg 8-kor nyit a bolt. Kicsit járkáltunk körbe és egyszer csak megérkezett Ed egy utánfutóval. Ez volt rajta:
Újonnan galvanizált alváz. Nagyon szépen csillogott. :)
Bementünk, beszélgettünk egy kicsit, hogy mit is szeretnék. Már várt, még előző héten bejelentkeztem hétfőre így nem jöttem váratlanul bár a hibáim még nekem is váratlanok lettek. Elmondtam a nyűgjeimet. Nyikorog bal elől valami, világít a Lambda szonda jelzőlámpája, csöpög a motorolaj valahol, bár nem látom hogy fogyna, jó lenne beállítani az ajtómat is. Mondta is, hogy megnézzük mindjárt, kérek-e kávét. Igazán kedves, de nem kávézok, köszönöm. Aztán beálltam és neki is látott a munkának, én pedig nézelődtem közben.
Ha jól emlékszem 10 Delorean volt a műhelyben különféle állapotban, de általában elég rosszul néztek ki. Láttam eléggé lepukkant, de még javítható alvázat,
kiszedett motort, sebváltót, teljesen szétborított autókat. Mind közül ez volt a legdurvább:
Mármint nem állapotra, hanem állapotra és történetre együttvéve. Még a második napon levő leírásnál említettem, hogy a Katrina hurrikán Deloreanáldozatára itt még visszatérek. Andreas autója megúszta a pusztítást, de ez az autó nem. Ebben a sebváltóig állt a víz, nemrég vette meg valaki és most itt van felújításon. Tényleg elég ramatyul néz ki szegény, de sokkal szebb lesz, ha készen lesz.
Láttam ezen kívül Ed Deloreanjét is, ami éppen egy nagy felújításon esik át, mert valaki nekijött. Még eléggé szanaszét van, de ami látszik az igazán gyönyörű.
Teljesen felújított alváz, elemek és minden. Gyönyörű lesz a végére.
Miközben bóklásztam, beszéltem azért Eddel is, hogy hogyan áll az én autóm és mondta, hogy nagyon jó állapotban van, de három hibát lát rajta.
Az egyik a már általam is említet nyikorgás. Ezt egyértelműen a fékeim okozzák, amik eléggé le vannak már rongyolódva. 13 mm-es az új tárcsa, 11 mm a minimuma, de az enyémek csak 9 mm-esek voltak. A fékbetétek is elég régiek voltak, ráadásul volt amelyik hiányzott. Szóval volt baj elég így abban maradtunk, hogy nyeltem egy nagyot és kicseréltettem ott helyben az összes tárcsát és betétet. Ughhh, drága lesz.
A másik a kormányom rázása, ami nem normális. Megmutatta, hogy mi a rossz és mit kell javítani, de azt idő hiányában nem akartam megcsináltatni. Majd elküldi az alkatrészeket és valamikor itthon megcsináltatom.
Aztán mondta, hogy ahogy hallja és főleg a tesztkör után úgy érzi, hogy 1-2 injektorom is elég koszos lehet, mert hiányzik az autóból 20-30 lóerő. Ezt is ki kell majd valamikor tisztítani. Felírtam a listára ezt is.
Utána ismét egy általam ismert hiba jött, az olajcsöpögés. Itt csak annyi változás volt, hogy nem a motorolajam csöpögött, ahogy eddig gondoltam, hanem a sebváltóolajam. Megnézte és mondta, hogy ez semmi. Bőven hazaérek vele, de egy pár dolgot ki kell majd cserélni. Jól van mondom, ha ő mondja elhiszem, de engem akkor is idegesít.
Lambda szondát lenullázta, aztán nekiálltunk az ajtómnak. Kicseréltük körbe a gumitömítést, kicsit feljebb emeltük a fémlemezt az autó oldalán és tárááá, tökéletesen csukódik. Hihetetlen, de egy kis optikai tuninggal megoldottuk, amivel mi fél éven keresztül szoptunk. Na ennyit ér a profizmus. Utána nekiestünk a torziós rugónak, pontosabban estünk volna, de nem jutottunk messzire. Azt mondja, hogy ezt már valaki egyszer nagyon elbaszta és tudtam, hogy itt ránk gondol. Pont azokat a hibákat írta le, amikkel mi is szembesültünk amikor McFly és én nekiestünk. Kicsit szétnyílt a rugó hátsó része és emiatt nem lehet tökéletesen ráfogni így azt mondta, hogy nagyon szeretne segíteni, de ebből 90% hogy szívás lesz így inkább nem áll neki. Majd megmondta, hogy már nagyon szép új rugók vannak, egész olcsóért. Edzem magam a gondolathoz, hogy előbb utóbb kelleni fog (200e-300e Ft. Szép összeg.).
Miközben ezek történtek én mászkáltam, plusz Ed is mutatott pár érdekességet. A fenti képen levő raktár igazi kincsesbánya. Komplett autókat lehet onnan összerakni. A szerviz első része egy bemutatóterem.
Innen balra van az iroda, ahol a papírmunkát végzik és ott jobb oldalt hátul na mi van? Hát ez:
Nagyon durva. :) Stílus a javából. Nem játszottam vele, mert nem nagyon szeretem a flippereket, de nagyon örültem neki.
Közben lassan elkészült az autó is, barátnőm kiolvasott egy könyvet és lassan indultunk. Volt azért még pár dolog ami mutatja, hogy a Delorean és az azt tulajdonló társaság nem egészen ebből a világból való.
Történt ugyanis, hogy amikor rábólintottam a fékcserére, akkor mondtam az Ednek, hogy nem hiszem, hogy van nálam annyi pénzem, mint amennyibe ez kerül. Mondta, hogy az nem gond, majd hazaérek, aztán utalom. És így is történt. Végzett a munkával, kitöltötte a 700 euros (200e Ft) számlát, majd helószia. Majd szóljak, ha küldöm a pénzt. Igaz, hogy párszor leveleztünk és sok alkatrészt vettem tőle, de szerintem durva, hogy első találkozásra 200e Ft hitelt ad. Mindenesetre jól jött és az új fékjeimmel boldogan indulhattam haza. Mostmár úgy fognak, hogy egy nagyobb fékezésnél kifejelem a szélvédőt. Volt még egy másik jó történet is, de arról majd kicsit később fogok írni bővebben, mert még nem zárult le.
Szóval végeztünk, elbúcsúztunk, átadtam a klub ajándékát, egy Delorean Magyarországos pólót és nagy lendülettel továbbindultunk. Innen már nem sok minden történt, estére éppen átértünk Németországba és a legutóbbi szállásunkon ismét megszálltunk.
Ja és még előtte átmentünk az Arnhemi hídon, mert nekünk nem volt túl messze. :)