Minden szabályomnak, fogadkozásomnak és a józan észnek ellenmenve most hétvégén kihoztam az autót és mentem egy kört hóban, latyakban, sárban. A fontosabb ok az volt, hogy a fákon igazán jól nézett ki a hó és a nap is szépen sütött. A másik pedig a szokásos "ami tilos az biztos jó" érzet. Tehát ha havon nem szabad menni, akkor ki kell próbálni. (Főleg ha a Bopat folyamatosan azt mondogatja, hogy egyszer aztán kimegy majd pörögni a saját járművével. :) ) Elöljáróban annyi, hogy a tiltásnak bizony van létjogosultsága.
Nem mentem sokat, maximum 5 km-t és ennek zömét alacsony sebességen, de ez is elég volt ahhoz, hogy értékeljem az autót. Szerintem havon 10/2 az osztályzata a jelenlegi régi nyári gumikkal. Ez körülbelül azt jelenti, hogy ha nem sima aszfalton megyek, hanem havon, ne adj Isten jégen, akkor kb. 10 km/h a maximum ahonnan még tervszerűen meg tudok állni. Amikor kb. 20 km/h-val mentem rá a sima hóra és csináltam egy fékezést a kerekek azonnal blokkoltak és szépen elcsúsztam a következő aszfaltrészig. Amikor pedig kb. ugyanennyivel egy kis kanyarodás közben bő gázt nyomtam nem meglepő módon az autó fara kitört és csak durva ellenkormányzással tudtam nagyjából irányítani. A teljes gyorsítás után maximum 30 km/h-ról van szó! Ezt azért ízlelgessük egy kicsit. Mikor is megyünk ennyivel? Szinte soha.
Viszont ez csak másodlagos volt, elsősorban fényképezni akartam. Ez meg nem sikerült, mert az összes rokon, barát kirándulni volt, nem vette fel stb. , így nem tudtam senkitől fényképezőt kuncsorogni. Ezért sajnos be kell érni a mobilos képeimmel, ami olyan amilyen, de legalább van.