Amikor idegenekkel találkozok, akkor majdnem minden alkalommal előkerül az alkatrészek kérdése valahol a motorméret és a gyártás időpontja között. Általában az a kérdés, hogy: "És mennyire nehéz alkatrészt beszerezni hozzá?", de többször előfordult már, hogy: "Nehéz hozzá bármit venni, ugye?" Én ilyenkor mindig elmondom, hogy szinte bármi van egy héten belül elfogadható áron, habár néha odateszem, hogy akad azért pár necces dolog. Most ezekről fogok írni néha szép történeteket kerekítve ki az egyébként eléggé egzakt kérdésből. :)
Left Front Fender
Aki egy kicsit is foglalkozott a Deloreanekkel az tud az LFF hiányáról, azaz a Left Front Fenderről, amit én Bal első acélelemnek szoktam fordítani. Habár minden acélelemből van raktáron és aránylag könnyen (bár drágán) hozzájuk lehet férni, valami okból a bal első elem hiánycikk. Pontos okot senki sem tud, de azért vannak ötletek.
Az egyik ilyen - amit Delomantól hallottunk - hogy a gyárba nem egyszerre rendelték az összes elemet a Lappletől, hanem ha az egyik elfogyott, akkor abból utánrendeltek. Amikor pedig a gyár bezárt, éppen a bal első következett volna, de nem volt már rá sem pénz, sem igény.
Egy másik vélemény, amit Leif Montin mondott el az egyik videójában (3. videó 3:20-tól), hogy amikor megérkeztek a Consolidatedhez a leszerelt DMC gyár alkatrészei, akkor azonnal egy raktározással kezdtek. Nagy meglepetésükre azonban azokban a dobozokban, amiknek elméletileg a Bal oldali elemet kellett volna tartalmazniuk, Jobb oldali elemeket találtak. Szóval valószínű, hogy valami adminisztrációs és gyártási hiba miatt készült kevesebb LFF.
Van egy harmadik vélemény is, miszerint annyira nincs is kevés LFF, csak elterjedt valamikor a '80-as évek elején a rémhír és azóta bárki aki hozzájutott ehhez, gyorsan bespájzolta magának és így ezek kikerültek a piacról.
Bármi is az igazság, a Delorean acélelemei a legdrágább alkatrészek között vannak. Egy jobb oldali első elem ára attól függően, hogy milyen állapotú és hogy van-e rajta antennának való lyuk 150000 Ft-tól 250 000 Ft-ig terjed, a hátsó panelek 300 000 Ft körüli összegért cserélnek gazdát, a bal elsők pedig általában "nincs készleten" cédulát kapnak. Ha pedig van, akkor áruk a csillagos égig érhet, de aki ezt összetöri, az egy fél milliós kiadással minimum számolhat. Ezért szoktam mondani, hogy ha valaki más vezeti az autómat és úgy tűnik, hogy egy elkerülhetetlen ütközésbe keveredik, akkor legyen szíves inkább az autó jobb elejét összetörni.
Ide tartozik még egy másik történet is, ami egy Deloreanes és egy Mustangos között esett meg valahol Amerikában. Ezer éve olvastam még a régi - azóta bedöglött - dmctalk-on, szóval sajnos nem tudok forrást linkelni. Az történt, hogy egy Mustangos folyamatosan gyilkolta a Deloreanest azzal, hogy az ő autója mennyivel gyorsabb. (Nekem is volt hasonló történetem. Majd egyszer leírom.) A Deloreanes, egy ideig tűrte és próbálta autójának az előnyös tulajdonságait kiemelni, de végül nem tudta türtőztetni magát és a Mustangos fejéhez vágta, hogy "Lehet, hogy a te autód gyorsabb, de az enyémnek a bal eleje többe kerül, mint a te komplett rozsdakupacod!"
Legyen hát mára ez a vége, jövő héten folytatom.