HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Viselkedés és egy kis filozofálás az oldtimerekről

2012.09.05. 10:00 :: Sidaries

Elméletileg most nem ennek a bejegyzésnek kéne következnie, hanem egy alkatrészesnek, de volt hétvégén egy kis autózásom, aminek a vége ez a gondolatmenet lett:

Mostanában elég sokat mentem és úgy általában sokat voltam a Deloreannel. Voltunk Münchenben haverlesen, rettentő módon elkoszolódtunk az amerikai autós találkozón és volt, hogy csak mászkáltam körbe úgy élményautózási jelleggel. Márpedig szokták mondani, hogy lakva ismered meg az embert. Meg az autót is.

Először egy másik autó, a Passatom, mert összehasonlítva majd jobban érződik, hogy mit is akarok mondani. A Passat egy tipikus új autó. Na jó, 13 éves, de legalább nem 31. Szóval új autó abból a szempontból, hogy teljesen semleges érzetet kelt. Beülsz, mész, néha megnézed az olajat (de inkább nem), aztán mész, tankolsz, mész. Nem nyikorog, nem döglik be, csak teszi a dolgát, és igazából észre sem veszed, hogy van. Igazi munkagép és annak tökéletes is.

A Delorean más. Ez az autó máshogy viselkedik és hangulata van. Érezni rajta ha kelletlen, ha lusta vagy nyűgös. Ha nem mész vele pár hétig, akkor indulás után nyiszog, bóklászik az alapjárat, ha nyomod neki, akkor nem akar menni annyira mint szeretnéd. Aztán ahogy elkezdi megszokni, hogy megint munka van, akkor minden a helyére kerül. A motor gyönyörűen duruzsol, a gyorsítások már olyanok amilyennek lennie kell és úgy általában elkezd jó autóként viselkedni.

Aki ismer, az tudja, hogy nem vagyok az a lelkendezős fajta és az érzelmi intelligenciám annyira fejlett mint egy betonkockáé, de valahogy ezeket a dolgokat észreveszem és megszemélyesítem vele az autót. Persze lehet, hogy mindez csak az autó kora miatt van és egy restauráció megszüntetné ezeket a tökéletlenségeket, de egy Deloreanben (és talán az összes öreg autóban) éppen ez a jó. Ha kicsit tökéletlen, ha benne van az izgalom, hogy esetleg valami bedöglik, de aztán mégsem.

Láttam már restaurált autókat és nem mondhatom, hogy minden esetben lenyűgözött a végeredmény. Persze csillogott ott minden mint a Salamon töke, de egyszerűen nem olyanok voltak, mint amilyennek én szeretném őket. Tipikus példa erre a Deloreanek szaga. Egy restaurálatlan Deloreanben az eredeti hangszigetelésnek van egy szaga és ezt lehet is érezni. Egyesek szerint jó, mások szerint nem. Én szeretem. Egy restauráció után ez elveszik úgy, ahogy Zsiga autójából is. És nekem ott ez hiányzott. Valahogy úgy tudnám még ezt leírni, hogy gondoljátok egy tipikus nagymamára aki finom sütiket süt. Előttetek van a kép? Na ilyen egy tisztességben megöregedett oldtimer. Ellenben egy lélek nélkül iparilag restaurált oldtimer olyan, mint Stallone 90 éves anyukája. Képet ide ki nem rakok, de meg lehet nézni a linken.

4 komment

Címkék: vezetés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr954751989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubniczki 2012.09.05. 12:05:15

Micsoda post?! :) Viktor a szentimentális... :D :D :D

hdnctrl 2012.09.05. 12:17:42

Az autó régi-szaga más dolog, mint amikor elfolyik a víz meg beragad a váltó. Nekem inkább kéne egy fullra (eredeti állapotra, nem olyan, mint a Zsigáé) restaurált kocsi, mint egy megbízhatatlan. Nem volt a tieddel elég gondod még, azért mondod, hogy szereted a nyűgjeit.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2012.09.05. 16:49:45

@dubniczki: Hát igen. Elhatárolódok magamtól. :)

@scuynat: Ezzel teljesen egyetértek. Ezért is írtam, hogy a kis tökéletlenségek szebbé teszik a dolgot. Viszont ha mondjuk Angliában megfőztem volna a motort akkor nem lett volna őszinte a mosolyom az biztos.

JSHannibal 2012.09.07. 06:03:28

Kiskoromban volt az édesanyám vonali nagymamám testvérének f.. szal rokonnak egy kombi trabantja és egy 2106-os Zsigulija. sokszor lejártunk hozzájuk Bátonyterenyére, és akkor sokszor kirándultunk is valamelyik autóval, de mindkettőbe beülve megcsapott az az ILLAT, ami az autók sajátja volt, mondhatnám az autók feromonja. Imádtam. Volt régen apám bedöglött és lecserélt trabantja is a kertünkben pár évig, annak a dohos szaga volt, amit szintén hetente szagolgattam gyerekként.. Most amikor a garázsban beülök az autómba 1-2 hét kihagyás után újra, és megcsap a Lada-illat, szintén nem tudok kiszállni mindaddig, míg érzem, egyszerűen képtelenség. Nagyon érdekes dolog, és amikor az ember elmegy flangálni (én) 1-1 autóbontóba, és ott behajol szétnézni néhány lepukkant vasba, szintén visszajön a gyerekkori életérzés. Ami még finom, az öreg amerikai autók szaga. Annyi minden van bennük, olyan anyagi sokféleség illódik a belső térben, hogy az már fenomenális is tud lenni. Szóval annak ellenére, hogy az orrom néha nem százas, főleg megfázás esetén, hozzátartoznak ezek az életemhez nekem is. Szóval nekem is inkább egy autentikus oldtimer a maga szépséghibáival, de azért műszakilag rendben tartva, mint egy szétlegózott és összeműtött "új". Az ilyen patika állapotú járgányok inkább a nappaliba valók szobadísznek, mert én személy szerint ledöfném magam, ha bármi karcolás, horpadás, padkázás, üvegpattanás, madárszar, vagy nem kevéssé pepecselős vagy idegtépő nyavalya keletkezne rajta. Magyarország vad ország, Budapest egy vad hely, egy szagos, vagy szagtalan oldtimer így is birka a farkasok között.
süti beállítások módosítása