Előző rész itt. Most pedig akkor a 35 mérföld / órás teszt:
A tesztet 1981 szeptember 24-én hajtották végre. A teszt során az autó 36 mph-val és teljes szélességgel ütközött szilárd testnek. Az üléseket középre állították be, az autó teljes súlya a tesztbábukkal, 5 gallon benzinnel és az összes mérőberendezéssel 3351 fontot (1520 kg) tett ki. A teszt rendben lezajlott, a következő eredmények születtek:
Sérülés típusa | Sofőr | Utas | "208"-as határérték |
Fejsérülés | 404 | 371 | 1000 |
Törzssérülés | 44 | 42,5 | 60 |
Combcsont terhelés | |||
Jobb | 1125 | 1050 | 2250 |
Bal | 840 | 1750(1220) | 2250 |
Egy kis kiegészítés a táblázathoz:
- A fejsérülés eredetileg egy HIC nevű érték, ami egy bonyolult képlet alapján számított arányszám. Akit jobban érdekel, az itt olvashat róla: Head injury criterion
- A törzs esetében a törzsre ható erőt mérik G-ben kifejezve.
- A combcsont terhelését fontban adják meg. Ha ez nagyobb a határértéknél, akkor eltörik.
- Végül pedig a 208-as határérték az a határérték, amit a Federal Motor Vehicle Safety Standard 208-ban határoztak meg. 2009-es dokumentumban még találkoztam vele, szóval nem hiszem, hogy elavult volna.
Ahogy a számokon is látszik, a mért értékek jóval a maximum alatt vannak. Az egyetlen érték ami magasabb az átlagnál, az utas bal oldali combjára jutó terhelés. Ezt az értéket a tesztelők a bábu érzékelőjének a hibájára vezetik vissza és a környező érzékelőkből átlagából számított 1220-as értéket tartják inkább valószínűnek.
A kormányoszlop az eredeti 14 fokos helyzetéből 10,5 fokot megemelkedett és kb. 2 hüvelyknyit (5 cm) hátrébb csúszott.
A tesztelők két területen találtak javítanivalót a légzsákok elhelyezésén:
Az első az volt, hogy a légzsák elég erősen lökte hátra a sofőr fejét és ezért a test lejjebb csúszott. Ezt a hatást erősítette az is, hogy miután a sofőr térdei elérték a műszerfalat, az is lejjebb lökte a lábakat. A másik pedig az utas légzsákjának a nem teljesen megfelelő elhelyezése volt, ami miatt a légzsák az utas bal vállát találta el és így az ütközés végére az utas elfordult és a sofőr felé nézett.
Az utascellát csak kicsi, illetve közepes sérülések érték és ezek mindegyike az első tűzfal és a lábtér eleje felé koncentrálódott.
A tesztelők véleménye szerint a teszt nagyon jó eredménnyel zárult mind az Delorean, mind pedig a számítógépes tesztrendszer szempontjából.
Meglepő módon ez az autó a teszt után nem került selejtezésre, hanem eladták, és azóta is megvan, ugyanilyen roncs állapotban. Bővebben itt: