HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A töréstesztek és azzal kapcsolatos dolgok II.

2012.09.28. 10:00 :: Sidaries

Előző rész itt. Most pedig akkor a 35 mérföld / órás teszt:

A tesztet 1981 szeptember 24-én hajtották végre. A teszt során az autó 36 mph-val és teljes szélességgel ütközött szilárd testnek. Az üléseket középre állították be, az autó teljes súlya a tesztbábukkal, 5 gallon benzinnel és az összes mérőberendezéssel 3351 fontot (1520 kg) tett ki. A teszt rendben lezajlott, a következő eredmények születtek:

   Sérülés típusa Sofőr Utas "208"-as határérték
   Fejsérülés 404 371 1000
   Törzssérülés 44 42,5 60
   Combcsont terhelés
     Jobb 1125 1050 2250
     Bal 840 1750(1220) 2250

 

Egy kis kiegészítés a táblázathoz:

- A fejsérülés eredetileg egy HIC nevű érték, ami egy bonyolult képlet alapján számított arányszám. Akit jobban érdekel, az itt olvashat róla: Head injury criterion

- A törzs esetében a törzsre ható erőt mérik G-ben kifejezve.

- A combcsont terhelését fontban adják meg. Ha ez nagyobb a határértéknél, akkor eltörik.

- Végül pedig a 208-as határérték az a határérték, amit a Federal Motor Vehicle Safety Standard 208-ban határoztak meg. 2009-es dokumentumban még találkoztam vele, szóval nem hiszem, hogy elavult volna.

35mphcrash.jpgAhogy a számokon is látszik, a mért értékek jóval a maximum alatt vannak. Az egyetlen érték ami magasabb az átlagnál, az utas bal oldali combjára jutó terhelés. Ezt az értéket a tesztelők a bábu érzékelőjének a hibájára vezetik vissza és a környező érzékelőkből átlagából számított 1220-as értéket tartják inkább valószínűnek.

A kormányoszlop az eredeti 14 fokos helyzetéből 10,5 fokot megemelkedett és kb. 2 hüvelyknyit (5 cm) hátrébb csúszott.

A tesztelők két területen találtak javítanivalót a légzsákok elhelyezésén:

Az első az volt, hogy a légzsák elég erősen lökte hátra a sofőr fejét és ezért a test lejjebb csúszott. Ezt a hatást erősítette az is, hogy miután a sofőr térdei elérték a műszerfalat, az is lejjebb lökte a lábakat. A másik pedig az utas légzsákjának a nem teljesen megfelelő elhelyezése volt, ami miatt a légzsák az utas bal vállát találta el és így az ütközés végére az utas elfordult és a sofőr felé nézett.

Az utascellát csak kicsi, illetve közepes sérülések érték és ezek mindegyike az első tűzfal és a lábtér eleje felé koncentrálódott.

A tesztelők véleménye szerint a teszt nagyon jó eredménnyel zárult mind az Delorean, mind pedig a számítógépes tesztrendszer szempontjából.

Meglepő módon ez az autó a teszt után nem került selejtezésre, hanem eladták, és azóta is megvan, ugyanilyen roncs állapotban. Bővebben itt:

 

Szólj hozzá!

Címkék: evolúció dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr674806831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása