HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Az év eleji első szervizútra készülve

2016.03.09. 10:00 :: Sidaries

Nem túl rég volt az a csodálatos Deloreanfőzési esetem, aminek azt hiszem vannak még kisebb utóhatásai. Őszintén szólva úgy tűnik hogy semmi igazán komoly, de leírom, hogy miről is van szó.

Párszor beindítottam azóta az autót, de nem mentem vele hosszabb távot, ezért úgy gondoltam, itt az ideje egy rendesebb, nem csak pár kilométeres tesztnek. Múlt pénteken az időjárás és a napi programom is lehetővé tett egy kis autózást, hát nem hagytam ki. Elég jól összejártam a környéket, összesen úgy 35-40 km-t tehettem meg minden gond nélkül. A Delorean rendesen ment, nem forrt, nem volt rossz hangja, nem volt gyengébb és ahogy a hűtővizet néztem, az is normál állagú volt és nem habos. Az olajat nem néztem meg, majd valamikor azt is pótolom. Tehát nagyon úgy tűnik, hogy a motornak és úgy általában a főbb részeknek semmi baja, nem nyírtam ki semmit.

Viszont (és ugye mindig a "viszont" és a "de" utáni rész a lényeg) ha már tesztelünk, akkor teszteljünk rendesen. Azon gondolkodtam, hogy akkor a normál hűtés az működik, de van még egy rész, az első ventilátorok. Nézzük azok mennek-e, mert az is egy fontos kérdés. Menet közben soha nem melegszik fel addig a víz, hogy a ventilátoroknak be kelljen kapcsolni, kivéve a dugóban araszolásokat, ezért miután hazamentem, járattam egy kicsit az autót, hogy mi lesz így vele. Elérte a negyedet a hőmérséklet, majd ment feljebb és feljebb, a ventilátoroknak meg eszükbe sem jutott bekapcsolni. Nem örültem neki. Amikor eljutott a hőmérséklet a negyed és a fél közé, akkor már láttam, hogy ebből semmi sem lesz, leállítottam az autót, mire leállt a keringetés és a kiegyenlítő tartály hátulján ki is nyomott gyorsan úgy fél-egy liter vizet a rendszer. Boldog voltam.

tulmelegedes.jpgVártam egy kicsit, megint beindítottam, ismét melegedett, ismét nem kapcsoltak be a ventilátorok, ismét leállítottam, de ezúttal kicsit hamarabb, így vízveszteség nélkül megúsztam ezt a második kört. És már hívtam is McFlyt. Szerencsére szokás szerint fejből vágta a dolgot, mondta, hogy a motor bal oldalán a hűtővízcső alján valószínűleg lesz egy hőgomba, két vezetékkel. Ezt szedjem le, kössem össze a két vezetéket egy dróttal és nézzem meg, hogy akkor beindulnak-e a ventilátorok. Igen. Akkor valószínűleg szar a hőgomba, azt lehet hogy azért sikerült megfőzni.

Hát nagyjából ebben is maradtam, pár napra rá írtam Ednek is a hibával, ő is ezt hozta ki 99%-os hibának. Ezért aztán a szokásos olajszűrő, légszűrő páros mellé bedobtam egy otterstatot switch-et is. Annyira nem drága, ha esetleg mégis az 1 % jön be és nem ez lesz a hibás, akkor elfér tartalékban a polcon. Igazából van egy kisebb kétségem. Az, hogy szokás szerint csak a csatlakozó a rossz, mert elkoszolódott. Ez könnyen előfordulhat, mert olyan helyen van, ahol kapja az esőt meg a sarat, valamint amikor a dróttal összekötöttem a két vezetéket volt, hogy lekapcsolt a ventilátor, mintha nem lett volna tökéletes a kontakt.

A lényeg viszont az, hogy kb. ennek a bejegyzésnek a megjelenésekor megjönnek az alkatrészeim és a hét második felében elviszem az év eleji átnézésre a Deloreant és a végére járunk ennek a hibának is. Aztán ha megvagyok, akkor áprilisban lesz két nagyobb tesztút két találkozóra, aztán jöhet Írország májusban. Az lesz az igazán kemény meló a gépnek.

8 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr838455472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2016.03.09. 11:12:11

A hőgombád szar, az egy dolog. (McFly még jó hogy fejből vágja, az enyémmel már annyi szopó volt :D )

Jó hogy vettél, nem lesz az felesleges. Arra is számíts, hogy amit az Ed küld, szintén lehet, hogy szar lesz, teszteld le (akár úgy, hogy beleteszed egy lábasba, rákötsz egy multimétert, elkezded melegíteni és megnézed, mikor zár az áramkör - akár működés közben az autóban).

De a hőfokjelződ se lehet túl jó, mivel a forralásnak csak a felénél (212-nél) kéne kezdődnie.

Hidd el, pont az a baja, mint az enyémnek volt: megy bele a levegő. Egy derakas nyári pesti dugózástól elő is jönne pont olyan durván.

Én ezzel a kocsival így nem mennék Írországba, de hát persze az én vagyok, akit itthon várnak, te ha elakadsz, max pár nappal több szabadságot veszel ki ;)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2016.03.09. 13:55:44

@scuynat: Aha. Mondta, hogy onnan tudja. :)

Mielőtt leállítottam, még nem forrt, egy csepp sem jött ki a hűtővízből. Leállítás után kb. 5 másodperccel hallottam egy sistergő hangot és akkor nyomta ki a képen látható mennyiséget.

Ezzel az autóval én sem mennék Írországba. Ezért jó, hogy van még két hónapom kitalálni és megjavítani az összes hibát.

hdnctrl 2016.03.09. 17:26:13

Pontosan így, leállítás után ment a forralás az enyémben is. Közben semmi.

Két hónap alatt egyébként meg lehet csinálni, bár én a hőgomba után rögtön a hengerfej-síkolással és -tömítéscserével kezdeném, aztán ha nem jó, akkor találgatnék.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2016.03.09. 20:26:40

@scuynat: És neked kapcsolt a venti? Mert ha nekem kapcsol, akkor lehűti és onnantól nincsen gond.

hdnctrl 2016.03.10. 01:38:22

@Sidaries: addig valóban nincs gond, amíg be nem szarik a venti. Legalábbis amíg az elején vagy a folyamatnak és viszonylag kevés levegő kerül a rendszerbe. Nekem nem kapcsolt, de a tied is későn kapcsol sztem.

Flux Claudia 2016.03.15. 08:31:43

Bővebb infó a két találkozóról?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2016.03.15. 17:05:13

@Flux Claudia: Majd idővel lesz róla bőven információ. Egyelőre úgy tűnik, hogy az április végi Oldtimer Premieren és az április közepi Vasúttörténetis találkozón leszek / leszünk ott.
süti beállítások módosítása