Nem túl rég volt az a csodálatos Deloreanfőzési esetem, aminek azt hiszem vannak még kisebb utóhatásai. Őszintén szólva úgy tűnik hogy semmi igazán komoly, de leírom, hogy miről is van szó.
Párszor beindítottam azóta az autót, de nem mentem vele hosszabb távot, ezért úgy gondoltam, itt az ideje egy rendesebb, nem csak pár kilométeres tesztnek. Múlt pénteken az időjárás és a napi programom is lehetővé tett egy kis autózást, hát nem hagytam ki. Elég jól összejártam a környéket, összesen úgy 35-40 km-t tehettem meg minden gond nélkül. A Delorean rendesen ment, nem forrt, nem volt rossz hangja, nem volt gyengébb és ahogy a hűtővizet néztem, az is normál állagú volt és nem habos. Az olajat nem néztem meg, majd valamikor azt is pótolom. Tehát nagyon úgy tűnik, hogy a motornak és úgy általában a főbb részeknek semmi baja, nem nyírtam ki semmit.
Viszont (és ugye mindig a "viszont" és a "de" utáni rész a lényeg) ha már tesztelünk, akkor teszteljünk rendesen. Azon gondolkodtam, hogy akkor a normál hűtés az működik, de van még egy rész, az első ventilátorok. Nézzük azok mennek-e, mert az is egy fontos kérdés. Menet közben soha nem melegszik fel addig a víz, hogy a ventilátoroknak be kelljen kapcsolni, kivéve a dugóban araszolásokat, ezért miután hazamentem, járattam egy kicsit az autót, hogy mi lesz így vele. Elérte a negyedet a hőmérséklet, majd ment feljebb és feljebb, a ventilátoroknak meg eszükbe sem jutott bekapcsolni. Nem örültem neki. Amikor eljutott a hőmérséklet a negyed és a fél közé, akkor már láttam, hogy ebből semmi sem lesz, leállítottam az autót, mire leállt a keringetés és a kiegyenlítő tartály hátulján ki is nyomott gyorsan úgy fél-egy liter vizet a rendszer. Boldog voltam.
Vártam egy kicsit, megint beindítottam, ismét melegedett, ismét nem kapcsoltak be a ventilátorok, ismét leállítottam, de ezúttal kicsit hamarabb, így vízveszteség nélkül megúsztam ezt a második kört. És már hívtam is McFlyt. Szerencsére szokás szerint fejből vágta a dolgot, mondta, hogy a motor bal oldalán a hűtővízcső alján valószínűleg lesz egy hőgomba, két vezetékkel. Ezt szedjem le, kössem össze a két vezetéket egy dróttal és nézzem meg, hogy akkor beindulnak-e a ventilátorok. Igen. Akkor valószínűleg szar a hőgomba, azt lehet hogy azért sikerült megfőzni.
Hát nagyjából ebben is maradtam, pár napra rá írtam Ednek is a hibával, ő is ezt hozta ki 99%-os hibának. Ezért aztán a szokásos olajszűrő, légszűrő páros mellé bedobtam egy otterstatot switch-et is. Annyira nem drága, ha esetleg mégis az 1 % jön be és nem ez lesz a hibás, akkor elfér tartalékban a polcon. Igazából van egy kisebb kétségem. Az, hogy szokás szerint csak a csatlakozó a rossz, mert elkoszolódott. Ez könnyen előfordulhat, mert olyan helyen van, ahol kapja az esőt meg a sarat, valamint amikor a dróttal összekötöttem a két vezetéket volt, hogy lekapcsolt a ventilátor, mintha nem lett volna tökéletes a kontakt.
A lényeg viszont az, hogy kb. ennek a bejegyzésnek a megjelenésekor megjönnek az alkatrészeim és a hét második felében elviszem az év eleji átnézésre a Deloreant és a végére járunk ennek a hibának is. Aztán ha megvagyok, akkor áprilisban lesz két nagyobb tesztút két találkozóra, aztán jöhet Írország májusban. Az lesz az igazán kemény meló a gépnek.