Miután megjöttek az új tömítések nagy lendülettel nekiálltak a szerelők, majd nem csináltak semmit egy hétig. Ez persze nem teljesen igaz, de az biztos, hogy nagy haladás nem történt. Igazából nekem is nagy szerepem volt ebben a semmittevésben, mert miután látszott, hogy a biatorbágyi találkozót úgyis bukom, kimondtam azt a szót, amit soha nem szabad kimondani egy autószerelőnek sem: "Ráér."
Mivel ez a műhely nem kimondottan oldtimerekre specializálódott, hanem átlagos, napi autók javítására, ezért inkább a fontosabb autókat vették előbbre. Én pedig hagytam, elvégre így is nagy szívesség, hogy megcsinálják ezt a közel sem átlagos dolgot.
Szóval egy hétig tulajdonképpen állt a szerelés, aminek azért annyi előnye volt, hogy jól át tudtam nézni mindent a motortérben, hogy mi is a helyzet. Voltak bőven jó és rossz tapasztalatok is.
Először is a VOD, a Valley of Death, azaz a V motor szárai közötti rész nagyon jó állapotban van. Ez nem annyira egyértelmű dolog, mert itt két probléma szokott előfordulni. Az első, hogy mivel a magas felépítmény és a vízpumpa miatt ez fentről egy teljesen beláthatatlan terület, ezért ez a rész könnyen koszolódik nagyon egzotikus szennyeződésekkel. Sokan találtak itt korábban beejtett csavarhúzófejeket, csavarokat, szétégett falevelet, patkányt, szöcskét, egyéb kisállatot. Ugyanis ez a rész felmelegszik egy téli út során és ha egy állat ide felmászik, nagyon kényelmes egy hűlő motoron melegedni egy darabig. A baj akkor jön, ha a motor újra beindul, az állatka viszont valami okból nem megy ki. Így lehet nagyon hamar sült patkányt rakni a VODba. A lényeg azonban az, hogy nálam ilyen gond nem volt, teljesen gyári volt minden, egy kis általános koszt leszámítva.
A másik probléma komolyabb szokott lenni. Ha valami okból maró dolog kerül ide, akkor az nem tud távozni. Emiatt a blokkrohadás jellemzően innen szokott elindulni. Ebben nem vagyok biztos, de ha jól gondolom, akkor az ide befolyt és nem kitakarított olaj és hűtővíz lehet a főbűnös ebben az esetben, ha azonban hülyeséget mondok, akkor javítsatok ki!
Volt azonban rosszabb hír is. Habár az alváz jobb oldala szinte gyári állapotban van, a bal oldaláról, a kipufogós oldalról ez közel sem mondható el. Ahogy néztem, átrohadva sehol sincsen, de azért ez közel sem az az állapot, mint amit egy OT vizsgán jövőre elvárnak. Emiatt kap majd egy korrekt takarítást és javítást. Persze ez pont olyan helyen van, ahol nem látszik az állapota, de azért jobb lenne, ha nem így nézne ki.
Ha pedig már OT vizsga, akkor volt ide egy pozitív dolog is. Annak idején nem tudtuk leolvasni a motorszámot, mert a katalizátor takarta. Próbáltuk tükörrel, mindennel, de nem ment. kitapintani sikerült a plakettet, de leolvasni nem és most rájöttem miért. Azért, mert kb. 2 mm kosz, olaj, akármi volt rajta. Most viszont hogy lent van a kipufogó, letakarítottam a koszt és csodák csodájára előtűnt a várt szám. A következő OT vizsgán már be lehet írni ezt is.