HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Motorfelújítás II.

2016.05.04. 10:00 :: Sidaries

Miután megjöttek az új tömítések nagy lendülettel nekiálltak a szerelők, majd nem csináltak semmit egy hétig. Ez persze nem teljesen igaz, de az biztos, hogy nagy haladás nem történt. Igazából nekem is nagy szerepem volt ebben a semmittevésben, mert miután látszott, hogy a biatorbágyi találkozót úgyis bukom, kimondtam azt a szót, amit soha nem szabad kimondani egy autószerelőnek sem: "Ráér."

Mivel ez a műhely nem kimondottan oldtimerekre specializálódott, hanem átlagos, napi autók javítására, ezért inkább a fontosabb autókat vették előbbre. Én pedig hagytam, elvégre így is nagy szívesség, hogy megcsinálják ezt a közel sem átlagos dolgot.

motorfelujitas5.jpgSzóval egy hétig tulajdonképpen állt a szerelés, aminek azért annyi előnye volt, hogy jól át tudtam nézni mindent a motortérben, hogy mi is a helyzet. Voltak bőven jó és rossz tapasztalatok is.

Először is a VOD, a Valley of Death, azaz a V motor szárai közötti rész nagyon jó állapotban van. Ez nem annyira egyértelmű dolog, mert itt két probléma szokott előfordulni. Az első, hogy mivel a magas felépítmény és a vízpumpa miatt ez fentről egy teljesen beláthatatlan terület, ezért ez a rész könnyen koszolódik nagyon egzotikus szennyeződésekkel. Sokan találtak itt korábban beejtett csavarhúzófejeket, csavarokat, szétégett falevelet, patkányt, szöcskét, egyéb kisállatot. Ugyanis ez a rész felmelegszik egy téli út során és ha egy állat ide felmászik, nagyon kényelmes egy hűlő motoron melegedni egy darabig. A baj akkor jön, ha a motor újra beindul, az állatka viszont valami okból nem megy ki. Így lehet nagyon hamar sült patkányt rakni a VODba. A lényeg azonban az, hogy nálam ilyen gond nem volt, teljesen gyári volt minden, egy kis általános koszt leszámítva.

motorfelujitas7.jpgA másik probléma komolyabb szokott lenni. Ha valami okból maró dolog kerül ide, akkor az nem tud távozni. Emiatt a blokkrohadás jellemzően innen szokott elindulni. Ebben nem vagyok biztos, de ha jól gondolom, akkor az ide befolyt és nem kitakarított olaj és hűtővíz lehet a főbűnös ebben az esetben, ha azonban hülyeséget mondok, akkor javítsatok ki!

motorfelujitas6.jpgVolt azonban rosszabb hír is. Habár az alváz jobb oldala szinte gyári állapotban van, a bal oldaláról, a kipufogós oldalról ez közel sem mondható el. Ahogy néztem, átrohadva sehol sincsen, de azért ez közel sem az az állapot, mint amit egy OT vizsgán jövőre elvárnak. Emiatt kap majd egy korrekt takarítást és javítást. Persze ez pont olyan helyen van, ahol nem látszik az állapota, de azért jobb lenne, ha nem így nézne ki.

Ha pedig már OT vizsga, akkor volt ide egy pozitív dolog is. Annak idején nem tudtuk leolvasni a motorszámot, mert a katalizátor takarta. Próbáltuk tükörrel, mindennel, de nem ment. kitapintani sikerült a plakettet, de leolvasni nem és most rájöttem miért. Azért, mert kb. 2 mm kosz, olaj, akármi volt rajta. Most viszont hogy lent van a kipufogó, letakarítottam a koszt és csodák csodájára előtűnt a várt szám. A következő OT vizsgán már be lehet írni ezt is.

motorfelujitas8.jpg

 

 

 

8 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr628684092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2016.05.04. 22:21:08

Hogy a hűtővíz árt a blokknak, ha megáll a tetején, ezért engem konkrétan lehülyéztek az érdi szakik. Mondjuk logikus is: ha a motor belsejében keringve nem árt a blokknak, akkor a tetején megállva miért ártana? Ugyanaz a folyadék érintkezik ugyanazzal a fémötvözettel, nem? És ha ez a fagyállóra igaz,akkor az olajra is igaznak kell lennie.

Esetleg akkor lehetnek ártalmasak ezek, ha gyertyákhoz vagy a befecskendezőfejekhez folynak be, és azokat kezdik megenni, ha egyáltalán megkezdik. Vagy esetleg gyertyacserénél a mélyedésben megült fagyálló szépen továbbfolyik a dugattyú tetejére. De szerintem még azt is simán kidolgozza magából a motor. Mindenesetre még nem láttam olyan képet, ami egy VOD-on keresztül elkorrodált Deló-motort mutatott volna :)

Ja, amikor az enyémről leszedték a szívósort, egy csomó homokot lapátolt ki a szerelő a VOD-ból. Szerinte még a blokk öntésekor maradt ott, ahogy kiszedték a homokból. Bár ez még a DMC-től is hatalmas böszmeség lenne, úgyhogy nem túl valószínű.

hdnctrl 2016.05.04. 22:29:18

A motorolaj szétmarja a motorblokkot?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2016.05.05. 10:13:48

@Szabi DMC: Neked is válasz.
@scuynat: És neked is válasz.

Nem beszélek teljesen a levegőbe, mert van pár linkem, amik azt mondják, amit én is írtam. Ezért is mertem leírni. Ezek:
dmctalk.org/archive/index.php/t-6463.html
dmctalk.org/archive/index.php/t-10874.html
www.youtube.com/watch?v=TrcaLZTILlw

www.tmproductions.com/repairs-and-maintenance-blog/2013/10/24/removing-the-engine-and-transmission
dmctalk.org/showthread.php?8381-Oil-in-VOD

Viszont nekem is furcsa volt ez az állítás, ezért kérdeztem rá. Egyelőre még nem törlöm ezt a részt, megvárok esetleges más véleményeket is.

A homok biztosan nem a gyárból maradt ott. Ezt már tényleg nem tudom elképzelni. Hamarabb került az autód egy homokviharba.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2016.05.05. 22:48:17

@Sidaries: "A homok biztosan nem a gyárból maradt ott."

Akkor csak valami állat vihette oda. Kizárásos alapon egy vakond :)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2016.05.06. 09:29:27

@Szabi DMC: A vakond egy teljesen logikus megoldás. :)

hdnctrl 2016.05.06. 11:10:31

@Sidaries: valóban nem a levegőbe beszélsz, de azt ugye tudjuk, hogy az interneten mindenre, és annak az ellenkezőjére is van valami írás. Szóval: a fagyálló valszeg szép lassan (évek alatt) lemarja az alumínium felületén képződő oxidréteget, így tud korrodálódni (ha szabad levegőn lenne, hamar újraépülne a védő oxidréteg, de nem jut levegőhöz). Az olaj viszont nem csinál ilyet, és a fentiek közül nem is írják sehol, hogy csinálna.

Rocko- 2016.05.13. 00:05:09

@Szabi DMC: "Ugyanaz a folyadék érintkezik ugyanazzal a fémötvözettel, nem?"
nem feltétlenül, a blokk külseje lehet felületkezelve, elvégre az egy közel szabad terület, aminek viselnie kell az idójárást.

hdnctrl 2016.05.17. 11:16:47

@Rocko-: alu a blokk (azt nem igazán felületkezelik szerintem)
süti beállítások módosítása